Wat eten jullie wanneer het heel warm weer is ?

21-06-2019 20:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande week wordt het erg warm weer. Ik heb dan weinig zin om in de keuken te staan of warme ovens aan te zetten. Iedere dag salades en/ of BBQ wordt ook saai. Afhaalchinees, pizza of friet ook. Misschien leuk om ideeën met elkaar te delen.

To trapt af.
- broodje ei,ui en tomaat. Met zwarte peper en mayo.
- buiten gourmetten/fonduen
Alle reacties Link kopieren
HannahMay schreef:
16-07-2019 21:20
Nog even laten weten dat ik dit gemaakt heb toen het heet was en dat het echt HEUL LEKKER was!
leuk om te horen!!
wij hebben een nieuwe variant gemaakt inmiddels, met gemarineerde watermeloen 'tonijn' ipv de tempe (ook lekker in een poke bowl)

https://www.avantgardevegan.com/recipes ... poke-bowl/
Alle reacties Link kopieren
Ik stond gisteren nog lekker te kokkerellen op de camping, op twee pitjes voor 8 man eten gemaakt. Ik vind het heerlijk hoor, in m’n bikini lekker rustig groentes snijden en genieten van de omgeving. Het was 38 graden, wel een beetje te warm. Maar iedereen heeft gesmuld van m’n ratatouille en gebakken aardappeltjes :), altijd een succesrecept, dit keer ook nog lekker wat merguez worstjes erbij van de barbecue. Yum!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Zelfde soort maaltijden als altijd. Pasta, rijst, aardappelgerecht met groente en vis of vlees. Af en toe een afhaalmaaltijd of een brood- en/of soepmaaltijd.

Gatver, iedere dag sla.....
Sla/rauwkost is trouwens niet zo gezond als iedereen denkt. Je spijsverteringssysteem krijgt de celwanden van rauwe groente niet open en dus neemt je lichaam nagenoeg niets van de vitaminen en mineralen op. Meer dan een bron van vezels zijn rauwe groentes niet.
Blancheren, roerbakken of stomen is een veel gezondere manier van groente bereiden.
Als het warm is vaak sla, favorieten zijn met warmgerookte zalm en tomaatjes of met watermeloen, munt en feta. Maar het allerlekkerste als het echt heel warm is blijft salmorejo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven