Wat eten jullie wanneer het heel warm weer is ?

21-06-2019 20:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande week wordt het erg warm weer. Ik heb dan weinig zin om in de keuken te staan of warme ovens aan te zetten. Iedere dag salades en/ of BBQ wordt ook saai. Afhaalchinees, pizza of friet ook. Misschien leuk om ideeën met elkaar te delen.

To trapt af.
- broodje ei,ui en tomaat. Met zwarte peper en mayo.
- buiten gourmetten/fonduen
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
21-06-2019 21:03
Stokbroodje met wat lekkers erop. En voor de vitaminen een versgemaakte smoothie erna(ast).
Oh dat is echt een goed idee! Zo’n heerlijk knapperig stokbrood met een beetje hummus en peterselie uit mijn tuintje hmmm!
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
21-06-2019 22:31
Bij soep trekken blijft het toch (net) aan de kook?
Dat zeg ik, maar helaas, wij begrijpen dat niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-06-2019 22:32
Dat zeg ik, maar helaas, wij begrijpen dat niet.

Ach ja.

Ik heb een soupmaker, dat is verse soep voor luie mensen. En klaar binnen een half uur, dus nooit verrot voor ie klaar is.

https://www.bol.com/nl/p/princess-21204 ... 017134681/
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
21-06-2019 22:35
Ach ja.

Ik heb een soupmaker, dat is verse soep voor luie mensen. En klaar binnen een half uur, dus nooit verrot voor ie klaar is.

https://www.bol.com/nl/p/princess-21204 ... 017134681/
Ik ben sneller:
Afbeelding
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2019 22:37
Ik ben sneller:
Afbeelding
:lightbulb:
Kan ik alvast warm eten op mijn werk :proud:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Solomio schreef:
21-06-2019 22:37
Ik ben sneller:

Jummie :biggrin:
Solomio schreef:
21-06-2019 22:37
Ik ben sneller:
Afbeelding
Brrr, alleen de geur al.
Ik vind de goedkoopste noedels het lekkerst, yamyam geloof ik. Met wat extra water is het ook soep.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk? Ik eet nooit soep.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-06-2019 22:43
Heel eerlijk? Ik eet nooit soep.
Je weet niet wat je mist :-).
(Home made dan wel. Niet dat ding waar een kip zijn poten eens heeft in gewassen.)

Maar voor mij wel geen soep als het meer dan 20 graden is.
Of het moet koude soep / gazpacho zijn.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-06-2019 22:45
Je weet niet wat je mist :-).
(Home made dan wel. Niet dat ding waar een kip zijn poten eens heeft in gewassen.)

Maar voor mij wel geen soep als het meer dan 20 graden is.
Of het moet koude soep / gazpacho zijn.
Ik hou niet van soep, ik eet liever iets stevigers.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Tsja, ik maak alleen vegan soepen dus misschien speelt dat ook nog een rol.

Ik vind soep ideaal om ‘s avonds toch iets warms en niet al te calorierijk te eten. Zeker omdat vriend ‘s middags vaak al warm eet op zijn werk.
PiNuts14 schreef:
21-06-2019 22:47
Tsja, ik maak alleen vegan soepen dus misschien speelt dat ook nog een rol.

Ik vind soep ideaal om ‘s avonds toch iets warms en niet al te calorierijk te eten. Zeker omdat vriend ‘s middags vaak al warm eet op zijn werk.
Ja, dat speelt een rol.
Cateautje schreef:
21-06-2019 22:48
Ja, dat speelt een rol.
Twee vliegen in een klap dus, minder kans op zuur worden en geen dierenleed :-D

(compenseer direct voor de spreekwoordelijke vliegen ;-) )
Solomio schreef:
21-06-2019 22:46
Ik hou niet van soep, ik eet liever iets stevigers.
Erwtensoep met roggebrood vind ik echt heerlijk. Die van de Hema is nog lekker ook.
Linzensoep is trouwens ook echt stevig. Krijg er meteen zin in, gelukkig maak ik het van de week! :-9
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2019 22:00
Met een hittegolf is alles goed doorverhit, das nou juist het probleem.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
-Tortilla wrap met krokantsnitzel en sla
- Penne pasta salade/ Roze Surinaamse salade
- Brood met iets hartigs
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Oh ja broodje falafel, met sla, lekker en snel klaar
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 22:53
Erwtensoep met roggebrood vind ik echt heerlijk. Die van de Hema is nog lekker ook.
Ja, ik ook.

Ik reageerde wat overtrokken op de 'je weet niet wat je mist'. Wat heb ik toch een grafhekel aan dat soort uitspraken. Alsof ik op mijn 55e nog niet weet wat ik wel en niet lust.
En dan daarbij nog even dat de soep natuurlijk wel homemade moet zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
zephora schreef:
21-06-2019 22:04
Ik ook. Niet veel anders dan normaal. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die roept geen trek/honger/zin in koken te hebben met warm weer. Heb ik zelf dus nooit last van.
Ik en mijn man worden vreselijk ziek van de warmte, dan staat je hoofd niet naar eten. Huis zit al in de aluminiumfolie en straks wat maaltijdsalades en stoommaaltijden halen bij de appie. Dan is er wat te eten als we wat willen eten.

Vorig jaar viel ik bijna flauw, huisarts gebeld en hij adviseerde ook wat te eten. Had al dagen vrijwel niks op, maar wel veel water en soms thee. Heb van pure ellende soep gemaakt, wat een hel met die hitte en een ziek lijf.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
22-06-2019 09:17
Ik en mijn worden vreselijk ziek van de warmte, dan staat je hoofd niet naar eten. Huis zit al in de aluminiumfolie en straks wat maaltijdsalades en stoommaaltijden halen bij de appie. Dan is er wat te eten als we wat willen eten.

Vorig jaar viel ik bijna flauw, huisarts gebeld en hij adviseerde ook wat te eten. Had al dagen vrijwel niks op, maar wel veel water en soms thee. Heb van pure ellende soep gemaakt, wat een hel met die hitte en een ziek lijf.
Maar goed voor jezelf zorgen kan wel helpen.
Water en thee vullen bijv niet je zouten aan die je verliest door zweten, dus zorg dat je die ook aanvult, desnoods drink je een beker drinkbouillon i.p.v. een beker thee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Raar dat sommige mensen als het warm is anders eten. Ik ben iemand die veel bakt, dus de ovens staan hier vaak aan, de temperatuur is dus heel hoog maar ik heb nog steeds trek om te eten, ook al het wat warmer is.
Solomio schreef:
22-06-2019 09:24
Maar goed voor jezelf zorgen kan wel helpen.
Water en thee vullen bijv niet je zouten aan die je verliest door zweten, dus zorg dat je die ook aanvult, desnoods drink je een beker drinkbouillon i.p.v. een beker thee.
Ja klopt. Op zich kan ik wel goed tegen de warmte (als ik me rustig houd) maar mijn moeder juist niet. Die is een aantal jaar geleden tegen de vlakte gegaan toen het ook zo vreselijk warm was. Huisarts adviseerde toen ook om wat zoutjes te eten, en te blijven drinken.
Ik ga ook wat zoutjes halen voor de komende dagen. Ik heb ook al wat ideetjes voor wat ik ga eten de komende dagen.
Solomio schreef:
22-06-2019 09:24
Maar goed voor jezelf zorgen kan wel helpen.
Water en thee vullen bijv niet je zouten aan die je verliest door zweten, dus zorg dat je die ook aanvult, desnoods drink je een beker drinkbouillon i.p.v. een beker thee.
Zoveel zweet je toch ook weer niet met dit soort weer?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-06-2019 10:57
Zoveel zweet je toch ook weer niet met dit soort weer?
Het gaat over de verwachte warmte komende week.
Reken maar dat je dan zweet hoor.

Mss merk je het niet, omdat het zweet snel verdampt, wat ook precies de bedoeling is, want daardoor koel je af, maar je zweet aanzienlijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven