Wat eten jullie wanneer het heel warm weer is ?

21-06-2019 20:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande week wordt het erg warm weer. Ik heb dan weinig zin om in de keuken te staan of warme ovens aan te zetten. Iedere dag salades en/ of BBQ wordt ook saai. Afhaalchinees, pizza of friet ook. Misschien leuk om ideeën met elkaar te delen.

To trapt af.
- broodje ei,ui en tomaat. Met zwarte peper en mayo.
- buiten gourmetten/fonduen
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-06-2019 11:36
Het gaat over de verwachte warmte komende week.
Reken maar dat je dan zweet hoor.

Mss merk je het niet, omdat het zweet snel verdampt, wat ook precies de bedoeling is, want daardoor koel je af, maar je zweet aanzienlijk.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... ratie.html
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Gisselle schreef:
22-06-2019 09:30
Raar dat sommige mensen als het warm is anders eten. Ik ben iemand die veel bakt, dus de ovens staan hier vaak aan, de temperatuur is dus heel hoog maar ik heb nog steeds trek om te eten, ook al het wat warmer is.
Ik kan ook altijd wel eten.
Vrolijk? Eten
Boos? Eten
Verdrietig? Eten
Gestresst? Eten
Moe? Eten
Overwerken? Eten

Met alle gevolgen van dien. Iets met buikvet.

Gelukkig wandel ik veel, anders was ik echt tonnetje rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het bij brood hou.
Ik ben bekend met de ins en outs van zweten. Ik bedoelde meer dat mensen over het algemeen ruim voldoende zout binnen krijgen, zo snel loop je die tekorten per dag niet op. Wees blij dat er wat meer gelegenheid is om het uit te scheiden.

Maar ik kan goed tegen hitte, dus misschien is het voor mij anders.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-06-2019 14:49
Ik ben bekend met de ins en outs van zweten. Ik bedoelde meer dat mensen over het algemeen ruim voldoende zout binnen krijgen, zo snel loop je die tekorten per dag niet op. Wees blij dat er wat meer gelegenheid is om het uit te scheiden.

Maar ik kan goed tegen hitte, dus misschien is het voor mij anders.
Mijn reactie was op iemand die schreef dat ze zo beroerd wordt van warm weer dat ze nergens trek in heeft en alleen water en thee drinkt.
Dan krijg je dus ineens niet genoeg zouten binnen, terwijl je door de warmte wel extra zweet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Odense schreef:
22-06-2019 11:43
Ik kan ook altijd wel eten.
Vrolijk? Eten
Boos? Eten
Verdrietig? Eten
Gestresst? Eten
Moe? Eten
Overwerken? Eten

Met alle gevolgen van dien. Iets met buikvet.

Gelukkig wandel ik veel, anders was ik echt tonnetje rond.
Ik heb dat ook. Vergeten te eten? Hoe dan?! Mijn dag draait om eten :rofl: Derhalve ben ik maar fanatiek lange afstanden gaan hardlopen om eea te compenseren.

Voor mij zijn gerechten en temperaturen niet per se inherent aan elkaar. Ik wil nooit heel lang in de keuken staan, ook niet in de winter. In het voorjaar eet ik wel meer couscoussalades. Dat dan weer wel, maar ik kan ook prima een stampotje naar binnen werken met 35 graden. Heerlijk.
In het zuiden van Europa is het 3 maanden heet weer.
Ik denk niet dat ze daar elke dag alleen koude salades eten.

Ik kook zoals ik normaal ook doe, zo heet wordt het hier ook weer niet.
Kumiko schreef:
22-06-2019 16:26
In het zuiden van Europa is het 3 maanden heet weer.
Ik denk niet dat ze daar elke dag alleen koude salades eten.

Ik kook zoals ik normaal ook doe, zo heet wordt het hier ook weer niet.
Van warm en/of pittig eten ga je zweten en daardoor koel je af. In tropische landen wordt gewoon warm gegeten en gedronken en dat is ook het beste dat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ineens zin in zure soep....
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2019 22:43
Heel eerlijk? Ik eet nooit soep.
Ik vind het zo onhandig eten. Dat geslurp met zo'n lepel en dat boven je bord moeten hangen.
Sara9876 schreef:
22-06-2019 16:45
Ik vind het zo onhandig eten. Dat geslurp met zo'n lepel en dat boven je bord moeten hangen.
Daarom ook een kom. Met oor. Lekker op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op dit moment de tomaten-groenten-bonen-boerenkool-chorizo soep op te warmen die ik gisteren gemaakt heb (niet zuur!)Daar eet ik knoflookbrood uit de oven bij. Ik heb een onzettende hekel aan hitte, maar niet aan koken en eten, dus ik laat het weer geen roet in het eten gooien!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Stuiterdraakje schreef:
21-06-2019 21:20
Pasta met spinazie, spekjes, ui en champignons
Pasta aglio a olio met salade
enchiladas
Quesedillas
Witte bonenschotel van de bbq
Broodje zelfgemaakte hamburger met friet
Zelfgemaakte pizza
Soep met stokbrood en fruitsalade
Zalm vd bbq en groenten vd bbq
Mag ik heel de week bij jou eten ? :high5:
Cateautje schreef:
22-06-2019 16:30
Van warm en/of pittig eten ga je zweten en daardoor koel je af. In tropische landen wordt gewoon warm gegeten en gedronken en dat is ook het beste dat je kunt doen.
Precies. En van koude dingen gaat je lijf juist van binnenuit extra opwarmen. Daarom is het ook beter om hete thee ofzo te drinken. Zoals in veel warme landen van China tot India of Marokko dan ook gedaan wordt. Ik ben zelf ook dol op thee, maakt me niet uit of het 40 graden is. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik pas mijn eten niet aan op het weer, wel op de aanbiedingen. Ik sta dus rustig een ovenschotel te maken of spaghetti te koken bij 30 graden. Ik zorg wel dat ik waterijsjes, sap (Crystal Clear of iets anders wat geen mierzoet gedoetje is) en ijsblokjes in de koeling heb want die pak ik dan graag.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/koken-en-eten/warm-we ... ~a4b49cde/

Ook wel goed om te weten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren toen het ook warm was een tray bake gemaakt met o.a. aardappel, knolselderij en ui met watermeloen/feta/munt salade en nog een rauwkost salade met ei.
Vandaag eten we zelfgemaakte volkorenpizza met paprika, blauwaderkaas en salie met tomatensalade in granaatappelsaus (recept Ottolenghi).

Ook als het tropisch is heb ik wel zin in warm eten, eigenlijk heb ik altijd zin in eten.
Mij maak je met die dagen blij met een bak kwark met vers fruit.
Weinig voorbereidingstijd, toch eiwitten en vitamines, buikvulling die koel is.
Ik vind koken met die temperaturen echt verschrikkelijk, toch eet ik het liefst pasta. Lekker macaroni of zelfgemaakte bami of iets. Ander gebakken aardappeltjes met iets of gewoon een tosti, uitsmijter of diepvriespizza.

Chinees durf ik bij dergelijke temperaturen nooit te halen, patat wel maar ik ben niet zo patatterig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus verreweg niet de enige die 'gewoon' kookt/eet. Heb momenteel wel wat minder eetlust maar dat staat helemaal los van het weer. Bekertje bouillon neem ik sowieso regelmatig. Gewoon van zo'n klein vierkant Maggi-blokje. Beetje extra hot maggi erin. Lekker zoutig.
Alle reacties Link kopieren
De hele week: Rauwkost!

Veel rauwkost! Sla, tomaten, fijngesnipperde ui, paprika, komkommer en geraspte wortels. Ook stukjes verse appels erdoor.

En ook veel aardbeien als toetje.
Mango wil ook nog wel. Maak ik mousse van. Echt lekker.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 20:53
Sla
Sla
Sla
En oja
Sla
Af en toe een pasta salade en witlof salade er tussendoor.

Deze week wordt gewoon een slaweek.
Alle reacties Link kopieren
Pasta voor pastasalade moet je toch ook koken? Of gaat het niet om het koken op zichzelf, maar om het “koud” willen eten?
Net met huisgenoten afgesproken om friet te halen straks.
Morgen eet ik pastasalade en de rest van de week magnetronmaaltijden. Of gewoon (stok)brood met soep.
De supermarkt waar ik normaal ook altijd naartoe ga, heeft veel maaltijden in de reclame dus dat komt mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij koken gewoon wat we anders ook zouden doen. Wel de iets makkelijkere recepten want veel zin om te koken hebben we niet met dit weer. Ik denk dat we 1 keer gaan bbqen met vrienden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven