Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de locals gesupport met een heerlijke borrelbox (deels vega). Hadden ze het in een nabijgelegen dorp afgeleverd, waar ze dezelfde straatnaam hebben, en daar hadden ze het ook doodleuk aangenomen :facepalm:
Wij kregen gelukkig gewoon een nieuwe bestelling en daarna ging de man die het kwam afleveren naar dat adres, kijken of hij het nog terug kreeg of dat ze zouden betalen. Lekker aso van die bewoners.
Die adressen worden trouwens vaker door elkaar gehaald, wij hebben al meermaals een bezorger voor dat adres hier aan de deur gehad (ook wel eens midden in de nacht :furious:)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Vanavond aan de pasta (orochiette met veel groente en rode saus) en morgen gele Vietnamese curry met gepocheerde eieren.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Snik had me zo verheugd op mijn avondeten. Zoete aardappel en pastinaak frietjes, majo met gepofte knoflook en vega braadworst.
De pastinaak was aangebrand, de zoete aardappel slap, knoflook niet gepoft en die vega braadworst vond ik zo vreselijk vies dat die rechtstreeks de kliko in ging.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Aah wat ontzettend balen Ibilopviva! 😔
Bij mij worden zoete aardappelfrieten ook altijd slap. Schijnt dat je ze in kokosolie moet frituren, maar dat vind ik te veel gedoe.
Do you want to be right? Or happy?
Ibi en Streepjessokken: wat balen!!

Vanavond wordt het couscous met gebakken groenten, in een paprika met feta of kikkererwten. En dan nog in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Rauwe witlof met mandarijntjes, noten en zaden en pitten met gekookte aardappels en een zelfgemaakte jus. Daarnaast nog een rauwkost salade van tomaat, komkommer en paprika.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden wij gebakken groenten (paksoi en champignons met erg lekkere spicy olie) en gebakken rijst met ei. Heel fijn, van dat eten waar je een aangenaam vette bek (maar geen vette buik) van krijgt.

Vanavond denk ik stamppot andijvie met een vegaworstje.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Vandaag maak ik ravioli met champignons. Weet nog niet of ik er een witte wijn-saliesaus bij maak of dat ik de champignons verwerk in een roomsaus.

Gisteren heb ik asperges met eieren en tomaatjes gegeten. Aardappelblokjes erbij, Normaal eet ik asperges met zalm of biefstuk, gisteren alleen vegetarisch en heb het niet gemist. Wel 1 in plaats van 2 eieren genomen. Eigenlijk had ik nog peterselie nodig voor de decoratie maar dat had ik niet in huis. Had er waarschijnlijk vooral leuker uitgezien,
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Preisoep met waterkers uit Veg van Jamie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
De resten van de borrelbox van gisteren met extra brood en een spinazie-omelet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Vanavond maak ik een Grieks geïnspireerde salade.

Ik heb een vraag. De appie heeft 1+1 op oa de bloemkoolrijst deze week. Ik denk er over dit eens te kopen voor een gerecht(je) waar al koolhydraten in zitten, zodat het niet te zwaar wordt. Iemand ervaring met de bloemkoolrijst/-couscous?
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 09-06-2020 12:50
17.80% gewijzigd
Vandaag AVG (aardappels, gekookte worteltjes) met voor iedereen een vleesvervanger. Normaal eet ik zelf (of met 1 van de kinderen) de vleesvervanger en maak ik voor mijn vrouw in elk geval vlees, maar ik heb er nu eentje gevonden die geen soja of andere peulvrucht bevat (= allergie) dus heerlijk voor iedereen hetzelfde. Ik zou het echt een verademing vinden als dit iedereen bevalt.
De laatste asperges van het jaar, eitje, aardappelen, vegetariërs hier.
PiNuts14 schreef:
09-06-2020 12:23
Vanavond maak ik een Grieks geïnspireerde salade.

Ik heb een vraag. De appie heeft 1+1 op oa de bloemkoolrijst deze week. Ik denk er over dit eens te kopen voor een gerecht(je) waar al koolhydraten in zitten, zodat het niet te zwaar wordt. Iemand ervaring met de bloemkoolrijst/-couscous?
Ik heb nog nooit bloemkoolrijst gehad, sorry.
Ik woon niet in NL en zag het laatst pas voor het eerst ergens liggen.

Wij eten vandaag lasagne bolognese, maar met linzen ipv gehakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bietjessoep vanavond. Met brood erbij en gebakken champignonnetjes erop.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Soort aubergine curry met vegan stuckjes, tomatenblokjes, paprika, ui en kokosmelk met bloemkoolrijst.
Was matig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
09-06-2020 12:23
Vanavond maak ik een Grieks geïnspireerde salade.

Ik heb een vraag. De appie heeft 1+1 op oa de bloemkoolrijst deze week. Ik denk er over dit eens te kopen voor een gerecht(je) waar al koolhydraten in zitten, zodat het niet te zwaar wordt. Iemand ervaring met de bloemkoolrijst/-couscous?
Ja! Ik wok het graag op hoog vuur met kerrie/kurkuma als basis voor een pokebowl of als vervanging van couscous. Wel groot fan van de bonduelle diepvries bloemkool rijst. Krijg ik zelf beste resultaat mee.
Grill halve bloemkool in de oven is ook een aanrader ..
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Oh en kort wokken voor zo'n 5 minuten. Wij eten hier vanavond gevulde paprika met rijst, feta en gegrilde groente uit de oven.....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Jemig. Tip: je maakt zelf supermakkelijk bloemkoolrijst door een bloemkool (!) te raspen. Raspt onwijs makkelijk, heb je echt binnen 2 minuten gedaan.

Hier vanavond risotto met paprika en een nep-chorizoworst.
Such fun!1
MarindaH schreef:
09-06-2020 18:50
Jemig. Tip: je maakt zelf supermakkelijk bloemkoolrijst door een bloemkool (!) te raspen. Raspt onwijs makkelijk, heb je echt binnen 2 minuten gedaan.

Hier vanavond risotto met paprika en een nep-chorizoworst.
Jemig. Dat was niet de vraag. Nu we weer meer buitenshuis gaan werken en dus 12 uur of langer van huis zijn, hebben we niet altijd meer zin om alles te mealpreppen of om om 19:30-20:00 nog een bloemkool (!) te staan raspen (!) en nadien een aanrecht en deel van de vloer te staan ontdoen van bloemkoolresten. Of om daarnaast nog paprika, tomaat, lente-ui en koriander te staan snijden en toe te voegen. Dan mik je het liefst snel iets in de wok of pan. En dan zijn die zakjes, zeker als ze 1+1 zijn, een makkelijke doch gezonde optie om eens uit te proberen.
IBIopviva schreef:
09-06-2020 18:39
Soort aubergine curry met vegan stuckjes, tomatenblokjes, paprika, ui en kokosmelk met bloemkoolrijst.
Was matig.
Klinkt nochtans lekker! Toch wel zelf die bloemkoolrijst geraspt hè? :-D
Mijnn vrouw had niet eens door dat de krokantschnitzel (Vegafit) vegetarisch was. :mrgreen: Heb het pas na het eten gezegd en ze vond het voor herhaling vatbaar. Zelf vond ik 'm redelijk (stiekem andere vegaschnitzels lekkerder) maar ben sowieso niet heel erg liefhebber van de avg in de week.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
09-06-2020 23:36
Jemig. Dat was niet de vraag. Nu we weer meer buitenshuis gaan werken en dus 12 uur of langer van huis zijn, hebben we niet altijd meer zin om alles te mealpreppen of om om 19:30-20:00 nog een bloemkool (!) te staan raspen (!) en nadien een aanrecht en deel van de vloer te staan ontdoen van bloemkoolresten. Of om daarnaast nog paprika, tomaat, lente-ui en koriander te staan snijden en toe te voegen. Dan mik je het liefst snel iets in de wok of pan. En dan zijn die zakjes, zeker als ze 1+1 zijn, een makkelijke doch gezonde optie om eens uit te proberen.

Wat een hoop woorden om te bedanken voor de tip.
Such fun!1
MarindaH schreef:
10-06-2020 08:05
Wat een hoop woorden om te bedanken voor de tip.
Graag gedaan hoor :redrose:

Vanavond wordt het pasta met pastasaus die m’n vriend zondagavond al heeft klaargemaakt. Lekker makkelijk dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven