Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Vanavond maak ik penne arrrabiata met aubergineplakken voor vrouw en kinderen.

En omdat ik zelf wel eens wat anders wil met de aubergine dan alleen mediterrane recepten maak ik voor mijzelf rijst met gegrilde aubergineplakken en een oosterse dressing.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee, maar nog niet eerder gepost hier.
Vooral omdat mijn gerechten niet zijn om over naar huis te schrijven.

Ik eet al vijftien jaar vegetarisch maar neig de laatste tijd steeds meer naar veganistisch.
Ik vind het goed te doen qua gezond eten, maar merk vooral als ik wil snaaien / zondigen ik neig naar iets met kaas.

Herkenbaar?
En wie heeft vegan snaai tips?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Prinsesmaxima2019 schreef:
11-06-2020 18:45
Ik lees al een hele tijd mee, maar nog niet eerder gepost hier.
Vooral omdat mijn gerechten niet zijn om over naar huis te schrijven.

Ik eet al vijftien jaar vegetarisch maar neig de laatste tijd steeds meer naar veganistisch.
Ik vind het goed te doen qua gezond eten, maar merk vooral als ik wil snaaien / zondigen ik neig naar iets met kaas.

Herkenbaar?
En wie heeft vegan snaai tips?
Olijven
Gezouten amandelen
Cashewnoten
Rijstcrackertjes
Sommige soorten sushi
Vegetarische bitterbal (weet niet of die veganistisch is)
Vandaag maakte ik (weer) tagliatelle met pestoroomsaus, veel courgetteplakken, erover heen tomaatjes gebakken in een balsamico/peperdressing en verkruimelde feta.
Volkoren wraps met sla, gegrilde paprika, vega-kipschnitzel en tzatziki.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-06-2020 18:48
Olijven
Gezouten amandelen
Cashewnoten
Rijstcrackertjes
Sommige soorten sushi
Vegetarische bitterbal (weet niet of die veganistisch is)
Bedankt voor de tips NYC!
Gezouten / gerookte amandelen is een goeie! En bitterballen zijn ook heerlijk, zijn er zeker vegan👍🏻
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Prinsesmaxima2019 schreef:
11-06-2020 20:08
Bedankt voor de tips NYC!
Gezouten / gerookte amandelen is een goeie! En bitterballen zijn ook heerlijk, zijn er zeker vegan👍🏻
Ik vind de groene wasabi bollen heerlijke snaai of rauwkost met spicy humus....iets met sterke smaken in elk geval. Of heel soms bak ik in het weekend een bananenbrood voor in de avond. (of ontbijt ;))
Gisteren ook voor het eerst eens kikkererwtenchips uitgeprobeerd. Verassend lekker! (lijkt wat op kroepoek)
Vanavond stond hier nacho-bonen schotel op het menu: zak wokgroente, bonenmix (canneloni, borlotti, etc) met stukjes tomaat in de oven met nachoschips en klein beetje kaas...
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Pastaschotel met tomatensaus, groenten en nepkaassaus.
En een toetje van rabarber, ijs, nepkwark en cakejes die niet zo lekker waren die ik in stukjes in flink wat boter had opgebakken met amandelschaafsel.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Voor het eerst vegan kaasfondue proberen met een pakje ‘no muh’
Vandaag couscousalade met foccaccia
Alle reacties Link kopieren
Pasta met champignon-espressosaus.

Recept dat ik ooit nog uit de Volkskrant heb geknipt. Lekker, alleen in verhouding wat veel of te dunne saus.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte courgettesoep met crostini's uit de oven en citroencreme
samen sta je sterker
Vandaag hebben we na bijna vier maanden weer sushi kunnen eten in de stad. Geschrokken van de drukte in de winkelstraten, hopelijk heeft dat geen te grote impact op het aantal besmettingen.

Morgen maken we verse frietjes, met (falafel) salade en voor de omni’s mosselen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden op werk een pokebowl met: sushirijst, komkommer, wakame, mango, avocado, edamame boontjes, ingelegde ui, lenteui, nori tempura, sesamolie en sesamzadjes. Voor die niet vegetariërs kon je er ook nog gepekelde zalm bij krijgen. Ik houd helemaal niet van sushi maar dit was lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Aubergine, courgette en paprika even gebakken met wat specerijen, tomatenblokjes gemengd met wat knoflook en balsamicoazijn en basilicum. Even erbij gedaan. Alles in een ovenschaal, bedekken met wat mozzarella en Parmezaanse kaas.
Met een vega burger.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we minestronesoep met daarnaast brood met stukjes comté en burrata (yum yum yum). Met een vegan magnum als toetje - weer yum!

Vanavond denk ik pulled jackfruit tortilla's met gebakken zwarte bonen en misschien iets met mais.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse maissoep met een pistoletje.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nasi goreng met een groenteloempia, stukjes omelet en gebakken banaan.
Alle reacties Link kopieren
wij aten op werk vegetarische lasagne met spinazie, pompoen en ricotta. Groene salade met tomaatjes en pesto dressing ots. Was weer lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Spinaziesalade met granaatappelpitjes, cashewnoten, feta, rode ui en munt.
Alle reacties Link kopieren
Thaise curry met currykruiden, broccoli, boontjes, pinda's en gewokte noodles. Om groenten op te maken die we nog hadden. Mijn lievelings :heart:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Een salade met avocado, gekookt en vega chorizo. Dressing van mosterd/citroensap.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Spaghetti met gehaktballetjes. Hadden voor het eerst die van de vegetarische slager en ik vond ze lekker.
Alle reacties Link kopieren
Had nog 2 vega burgers van Beyond Meat die op moesten. 2 broodjes burger dus, met sla, ui en tomaat.

Gelukkig had ik als lunch een bowl met spinazie, broccoli, sla, kool en nog ander groenvoer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we pulled jackfruit taco's (naar recept van Yvette van Boven - was erg lekker).
Vanavond gebakken rijst met sambal goreng boontjes en pindasaus.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven