Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Info! Ik zag je foto's. Fijn hoor. Jammer van je nachtrust, maar gelukkig heb je heerlijk eten ter compensatie.



Hyperbole, mss toch een keer proberen, de bloemen. Ze smaken hetzelfde als de vruchten.



Moedig hoor, KV.



Gisteren was de kookclub. Heerlijk gegeten. Als hapje vooraf was er komkommer met avocado creme en daarop gebakken gamba. Daarna 'popovers' (soort hartige muffin achtig) met bieslook en parmezaan. Toen een soort taartje/torentje van rode biet met mandarijn (onderste laag) en avocado (bovenste laag) en heeeeel kort gebakken tonijn met een kruidenkorst met o.a. dragon. Toetje was een soepje van blauwe bessen met pepermunt room en zoete nacho's (chips gemaakt van tortilla's en dan in de oven met suiker en kaneel) met een 'salsa' van rood fruit (aardbei, watermeloen en frambozen). Was allemaal erg lekker!



Vanavond maak ik risotto met groene asperges.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Vorig jaar heb ik hier eventjes meegeschreven, maar vanwege studie- en werkdrukte in combinatie met zwangerschapskwaaltjes kwam ik eigenlijk nooit meer. Inmiddels ben ik bevallen van het leukste mannetje ter wereld en probeer ik hier weer aan te haken.



Op het menu: maaltijdsalade met krieltjes en makreel. Verder gaan we vanmiddag lunchen bij de locatie waar we vorig jaar op 22 april zijn getrouwd én hebben we het laatste stuk bruidstaart uit de vriezer gehaald (benieuwd of dat nog smaakt). Die zwangerschapskilo's blijven dus nog even plakken, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hier enorm ziek. Dus vanavond pannenkoeken maken en eentje na binnen werken zodat ik wel iets eet.
Alle reacties Link kopieren
Geogiebrown: als de plantjes het goed doen in de moestuin zal ik binnenkort hier eens om een recept vragen voor de courgettebloemen!



Raisingirl; nog gefeliciteerd met je kindje, hoe oud is hij al?



Hier een drukke dag gehad; sporten, wekelijkse schoonmaak, box in elkaar zetten en man die zich een beetje pips voelt. Zometeen gaan we eten; quasedillas met knapperige groenten en beetje kaas met guacamole.
Alle reacties Link kopieren
Hier is iedereen moe en ziek dus niemand wilde naar de winkel.

Daarom maar op restjes tocht gegaan, het is aardappelsoep, met flammkuchen en worstenbroodjes geworden.



Ik had nog deeg voor de flammkuchen in de vriezer liggen van een vorige keer dus dat scheelde een hoop werk.

Bladerdeeg en worstjes gelukkig ook nog in huis.



Morgen weer wat gezonders.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het ovenfriet met hamburger en sla.
Alle reacties Link kopieren
Hyperbole: bijna vier weken, echt een ukkie nog.



We hebben de krieltjes weggelaten. Vanmiddag zo uitgebreid geluncht dat we helemaal nog niet zo'n honger hadden. Salade was wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mogge.



Eergisteren geen linzensalade doch een heterocliet bonenmaaltje. Lag nog t een een ander qua groente, zwarte bonen erbij, tomaten, mais en tomaten. Knof chilipoeder komijn. Beetje mexicaansig dus en daarom geserveerd met wat plakjes avocado, kneep limoensap en een flinke lepel turkse yoghurt bij wijze van sour cream. Was lekker.



Gisteren had ik geen zin om te koken en eigenlijk ook geen behoefte aan een echte warme maaltijd. Dus een broodje gemaakt met humus en heel veel rauwkost. Toe yoghurt met banaan, honing en nootjes,



Vandaag eet ik bij NL familie, tante maakte voor het laatst snert gisteren (laat!) hier in Rastanstad is het een gekkenhuis dus ik ga er op tijd heen blijf vanmiddag lekker weg.



GB de kookclub klinkt weer fantastisch.



Fijne dag allemaal
Welkom terug RaisinGirl! En gefeliciteerd met je zoon.



Beterschap gewenst Simarik.



Rastan, heerlijk, snert. Geniet ervan!



Gisteren had ik de vrijgezellendag van een vriendin die over twee weken trouwt. Het was een gezellige dag, leuk ook om nog andere vriendinnen van de bruid te leren kennen. In de avond gingen we pannenkoeken eten . Ik had er een met brie, spek en honing. Dat was een lekkere combinatie. Culinair geen heel uitdagende dag dus, haha. Vandaag gaan we op vakantie. We eten vanavond een vegetarische pasta (neem ravioli, spinazie-ricottasaus, courgette, tomaten, pijnboompitjes en Parmezaan mee) om op tijd te kunnen eten voor frut vanavond. Die zal best even moeten wennen aan een nieuw "huis" en een nieuwe kamer om in te slapen dus ik wil niet meteen uit eten gaan vanavond, maar haar de tijd geven om te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Hallo RaisinGirl!



Zoals sommigen op facebook hebben gezien had ik een leuke avond



Vandaag buiten boodschappen geen plannen, weet nog niet zeker wat we eten maar misschien gado gado maar heb ook wel zin in Tom ka kai.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Teigera, waar gaan jullie heen?



Vandaag op het menu: pitabroodjes met zelfgemaakte kip shoarma met paprika en champignons.
Oh ja, Dolfje, gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor.



@RaisinGirl: we rijden naar Frankrijk, hebben een huisje gehuurd boven Parijs in een mooi groen gebied. Er zijn wat steden nabij om te bekijken, we hopen op droog weer en zullen ons vast wel vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Teig!
Leuk Teig, bonnes vacances!



Haha, Rast, nou ja, waarom ook niet. Het is best nog weer voor snert.



Nee, Dolf, niet gezien, maar ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig.



Brown en ik gaan vanavond naar een concert. Nog niet echt bedacht wat we daarvoor gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Teig!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dankje Teig & fijne vakantie.



Gisteren aten we nassi, kip, boontjes en een rauwkost van komkommer, paprika, wortel en mais. Lekker, had er een btje hete sambal bij maar door verkoudheid proefde ik er niet veel van.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dus Tom ka kai en ik maak ook Nasi en ik heb volgens mij ook nog wat rijstvellen waar ik loempia's mee ga maken. Ga ze wel in de oven bakken, tijdje geleden hier in een topic gelezen.

Niet alles wat ik maak eten we vandaag op, kunnen we dinsdag of woensdag ook nog van eten.
Alle reacties Link kopieren
Gister goed gegeten. Ze waren van Frans-georiënteerd naar Italiaans-georiënteerd overgestapt

We hadden het 5-gangen verrassingsmenu genomen:

Voor: vissoep met geroosterde tomaten

Tussen: Doradefilet, gamba, garnalen arancini, pastinaak crème en basilicumolie

Tussen: ravioli met ricotta en spinazie met een fluweelzachte parmezaansaus (ik wilde m'n bord leeglikken )

Hoofd: kalfsfilet met polenta, paddestoelen, truffel, venkel, witte bonen crème

Toet: limoncello ijs met amandelcakeje en cantuccini-kruimels



Loge hebben we net naar z'n volgende logeeradres gebracht dus nu weer het rijk alleen. Zit lekker wielrennen te kijken

Ik heb net kip in de marinade gezet voor een vindaloo.



Fijne vakantie Teig.



Leuk om je weer te "zien" Raisin. Gefeliciteerd met je zoon!



Dolf, goed gedaan! Laat ff weten hoe de loempia's waren. Ben benieuwd



Heterocliet bonenmaaltje klinkt goed, Rast



GB, veel plezier. Waar ga je nu naar toe?
Alle reacties Link kopieren
Jouw etentje klinkt heerlijk Koreveen! Ik zou het persoonlijk een verbetering vinden van Frans georiënteerd naar Italiaans



Jouw Aziatische maaltijd klinkt ook goed Dolfje! Heb je een recept voor de Tom ka kai?



Pannenkoeken eten met een vrijgezellenfeestje ik hoop dat de bruid het lekker vond! Ik vind het ook altijd leuk om andere vrienden te leren kennen op het vrijgezellenfeest dat maakt de bruiloft ook leuker.

Fijne vakantie Teigera!



Wij gaan zo spaghetti met zalm en roomkaas eten met een tomatensalade erbij.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt een vast recept. Beetje van alles wat ik op internet vind.

Loempia's met rijstvellen uit de oven smaakten best. Het is niet zo knapperig maar wel goed te eten.

De nasi hebben we laten staan voor morgen of overmorgen. Dat was teveel en ik heb ook nog veel soep over.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat nu een fritata in de oven met veel groente restjes, aardappelrosti en sucuk. Manlief kan eigenlijk niet wachten want hij is net terug van hardlopen en heeft ontzettende trek.



Raisin girl: 4 weekjes is echt nog heel jong, hopelijk kun je er voluit van genieten. Hier kan de baby zich elk moment melden en ben er ook wel klaar voor.



Klinkt lekker dat 5 gangen italiaans diner!

Fijne vakantie teigera!
Vandaag eten we adukibonencake met salade. Als je de suiker uit het recept weglaat heb je een prima cake voor het avondeten, lekker voedzaam.

http://www.kokenmetkarin.nl/2016/02/09/adukibonencake/
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we een rijstgerecht met aardappels, aubergine en vis gegeten.

Toetje hadden we vanille ijs.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond:



Schouderkarbonade (Gemarineerd met sojasaus-Sesamolie-peper-suiker)

Erwten en wortels

Aardappelanders (Hamkaas)



Ik heb aardappelanders al zeker 10 jaar niet gegeten en het smaakte best goed moet ik zeggen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Dat was weer een copieuze maaltijd, KV. Klinkt goed.



Was gisteren vergeten te kijken maar zag het nu op FB, Dolfje. Top, gefeliciteerd!



Altijd een handig, Hyperbole, om restjes te verwerken in een frittata



Jane-Ice.... aardappelanders...



Gisteren voor het concert (we gingen naar Electric Guest) maakte ik Thaise groene curry met veel groenten (aubergine, boontjes, ui, lente ui, wortel, champignons en bloemkool). Was lekker. Goed spicy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven