Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Ik lees hier veel lekkers. En vind het knap dat jullie dat durven eten.
Ikzelf ben herstellende van anorexia en at ooit alles echter inmiddels is mijn eetlijst voor wat betreft hetgeen ik durf te eten beperkt. Toch al vele vele vele malen langere lijst dan tijd geleden. Dus er is verandering, echter weet niet of ik ooit onbevangen en/of ongepland durf te eten waarin ik “zin” heb.

Let wel....ik klaag absoluut niet. Dus dat is niet de reden dat ik dit schrijf.
Gisteren werd het een buddha bowl met boekweit, gestoomde sperzieboontjes, gestoomde wortel, gebakken champignons en avocado met een dressing van o.a. amandelen en paranoten. Was best lekker.

Staat nu soep op. Flespompoen en rode linzen met veel ui, gember en knoflook.

Miss maak ik ook nog boekweitwraps, als ik de geest krijg.
Was idd voor werk in Italië, Irma. Maar dat maakt het niet minder leuk. :)

Lekkere dingen heb je gemaakt. Pad Thai en MaP ( :proud: ) zijn beiden heerlijk. Grappig van de polenta. Ik heb de ongebakken versie een keer gegeten in Rome, maar ik vond het toen niet zo'n succes. Gebakken vind ik het dan wel weer lekker. Maar het klinkt wel goed, die versie die je had van Aldi.

Schiet het al op met je huis, Kaat? Al een beslissing genomen over de kleur op de muur?

Polonaise, sorry, ik had je bericht nog niet gezien. Ik weet eigenlijk niet. Volgens mij is spelt ook een soort tarwe. Maar het is verder geen probleem hoor, dit dieet. Gewoon even creatief zijn. En ik kan altijd rode linzenpasta of boekweitpasta, of groene erwten pasta halen als ik per se pasta wil eten. Ik kom er best uit. Zolang het tijdelijk is vind ik zoiets wel een sport. ;-D Geniet van je verlof!

Hoop dat je lief inmiddels weer is opgeknapt, Teig. Ik herken dat 'zieke mannen' fenomeen gelukkig niet. Brown is helemaal niet zo. Die gaat met een paar paracetamol zelfs met een longontsteking nog gewoon naar z'n werk (wat natuurlijk vrij belachelijk is) en klaagt nooit. Gaat in bed liggen, zweet het uit en klaar.

Lekker, KV, erwtensoep. Dat kan ook op mijn lijstje. Dat wordt de volgende soep die ik ga maken als deze op is.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje, heftig. Ik hoop voor je dat je ooit weer onbevangen net zo van eten kunt genieten als wij.

GB, weer werkgerelateerd naar Milano geweest? En ivm je dieet dus niet naar de mozzarella-bar geweest? Hoe lang moet je dit dieet volhouden?

Vandaag eerst m’n rug-oefeningen gedaan. Gaat goed en zonder pijn. Daarn weer een stuk zolder opgeruimd (ik natuurlijk zonder tillen en slepen: delegeer dat uiteraard ;-) ) Las lunch weer een heerlijk kopje erwtensoep genomen. De rest in bakje in de vriezert gedaan. Zo nog ff stuk wandelen en daarna eten we hertenbiefstuk met pastinaakpuree, gegrilde wortel en gegrilde bloemkool. Met natuurlijk een lekker flesje rood
Haha, KV... Nee, dus niet in Milaan. Maar wel werk gerelateerd. Ik ben niet in de Mozzarella bar geweest, maar dat had dieet-technisch volgens mij best gekund. Kaas mag en er was vast wel een salade te vinden geweest. Maar het kwam niet zo uit.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang. Ik denk totdat ik van de ontsteking af ben.

Fijn geen rugpijn. En delegeren is ook fijn. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt-ie het dieet in GB? Geen tarwe dus blijkbaar? Ik las net een artikeltje over anti-inflammatory diet, maar dat was echt precies waar iedereen het zo ongeveer ondertussen wel over eens is qua gezond eten: Veel vezels, veel fruit, veel groente, weinig vlees, alles volkoren, veel anti-oxidanten, zowel vette als magere vis, en natuurlijk de wondermiddelen gember en kurkuma. Oh ja, en geen transvetten.

Ik moet boekweit misschien ook weer ns proberen. Vond boekweitmeel in m'n brood niet zo'n succes, maar gewoon als graan lijkt het me lekker.

Irma, klinkt heerlijk, je eten.
KV, fijn dat je rugoefeningen goed gaan (en goed dat je ze ook echt doet ;-P )
Ik heb dinsdag een afspraak bij de fysio, heb al 2 maanden af en aan last van mijn linkerhand, hoewel het sinds ik de afspraak heb gemaakt natuurlijk weer prima gaat, zul je altijd zien.. Maar ik ga toch maar, want iets waardoor ik een tijdje rust zou moeten houden met mijn hand zou me kapitalen kosten de komende maanden. Dan maar beter er vroeg bij zijn. Ik ben trouwens sinds half december al lekker aan het sporten, valt me niks tegen van mezelf ;-D Als de pilates-les goed uitkomt doe ik die, en anders fitness (krachttraining + cardio) Ben toch zeker al een keer of 7/8 geweest *schouderklopje* en ik vind het ook wel echt fijn.

Gister at ik op klus, paddenstoelenravioli. Was best lekker. Dag ervoor had lief gekookt, rooie kool, aardappeltje en worstje. Ik ben niet zo van de traditionele rode kool, maar hij was erg lekker. Heb er de volgende dag lunchsalade mee gemaakt, met kikkererwten, beetje prei, alfalfa, blauwe kaas en walnoten, was echt superlekker. Voor vandaag weet ik het nog niet. In elk geval iets makkelijks. Misschien wel iets soepigs, heb ik wel zin in.
Geen tarwe (dus geen brood, normale pasta), geen rijst, geen caffeine (hoewel de meningen daarover na een rondje google verdeeld zijn), geen nachtschade familie dingen, geen alcohol, geen pinda's, geen suiker, geen soja (maar ik vermoed, hoewel dat er niet bij staat, dat ze bedoelen geen ongefermenteerde soja). Geen kant-en-klare dingen. En groente liefst rauw of gestoomd, granen (behalve eerder genoemde) en peulvruchten mogen, vis mag, fruit, mn bessen. Ik heb een lijstje gekregen, maar ik moet zeggen dat (want ik ging natuurlijk zoeken) er wel wat tegenstrijdige info rondwaart op het internet.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik normaal al best gezond eet, maar ik eet natuurlijk wel aardappels, rijst en af en toe pasta. Dus dat doe ik dan nu gewoon even niet.

Yeah voor de sportschool. En zou idd naar de fysio gaan, want je wil niet dat je zometeen echt problemen krijgt... :)
Alle reacties Link kopieren
Gb, er zijn ook noedels van 100% boekweit, maar dat wist je vast we,pl.
Ja, klopt, Hopp. Heb ik in een eerdere post al genoemd. :) Maar thnx voor de tip. Ik kan overigens prima een tijdje zonder pasta. Zonder rijst vind ik dan weer lastiger. Maar ja, ik vind het niet zo erg om dingen te laten voor het goede doel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me gisteren niet aan mijn dieet gehouden. Alcohol en bittergarnituur...
Vandaag weer even reset. Wat we eten weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen cafeïne en geen nachtschade, daar zou ik wel t meeste moeite mee hebben denk ik :-( Merk je al wel vooruitgang of is t daar nog te vroeg voor?
Ik maakte kippensoep gister. Heel traditioneel, met knolselderij, bleekselderij, wortel en prei erdoor. Lekker wel, tikje saai. Vanavond deel 2 denk ik.

Heerlijk weer trouwens! Ik moet echt wat werkgerelateerde dingen doen, maar wil zeker ook naar buiten. Ergens naar t hoge water kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nu is het een beetje een rommeltje in mijn buik maar ik merkte eigenlijk na een dag zonder koffie al verschil. Geen maagzuur oa. En minder opgeblazen gevoel want geen frisdrank.
We zijn niet echt in staat om boodschappen te doen nog dus waarschijnlijk wordt het dan toch pizza vandaag. Ik wilde gaan sporten maar dat wordt hem echt niet.
Nu weer een weekje zonder alcohol en volgend weekend gaan we op vakantie..
Ik wil dan wel echt proberen genoeg te bewegen en qua eten is het even kijken hoe en wat.
Lief is gelukkig weer beter ja. Vanaf woensdag eigenlijk al, al moet hij wel meerdere keren per dag even vertellen dat slikken nog pijnlijk is. Op dit moment loopt hij de halve marathon van Egmond, dus ik schat in dat het allemaal best meevalt met dat ziek zijn nu :lol:

Vanavond warm ik een restje ovenschotel met bloemkool, kip en aardappelen op voor mij en frut.
Tja, je weet natuurlijk nooit zeker of het door het dieet komt, of dat het tussen mijn oren zit. Maar het lijkt idd wel wat beter te gaan.

Tussen de middag at ik een kom van de rode linzen/pompoensoep. Hij is wel lekker, maar wat ik altijd heb met pompoensoep, ik vind het een beetje babyvoer, door dat zoetige. Ik wilde niet helemaal los met pepers (want nachtschade), dus ik heb er alleen een heel klein beetje harissa in gedaan. Wel flink peper, en limoen en koriander.

Vanavond maak ik boekweit wraps gevuld met gestoomde kool, boontjes en wortel. En gebakken champignons.

En mijn plan voor morgen is koolrolletjes gevuld met boekweit en paddestoelen. En een salade van (rauwe) wortel en biet met peterselie pesto.
Alle reacties Link kopieren
Soort 2x hetzelfde maar dan binnenstebuiten GB, de wraps en de rolletjes ;-D

Geïnspireerd door jou maakte ik zelf wraps (maar wel van tarwe, half volkoren half bloem) met komijnzaadjes erdoor. Als vulling had ik een stoofje van prei en venkel met sinaasappel, rauwe wortel en postelein, wat gebakken halloumi, alfalfa, kikkererwten en een yoghurt-knoflook-citroensausje. Ik eet letterlijk nooit wraps omdat ik die kartonnige kant en klare dingen echt vreselijk vind, maar sjeumig, vers is een ander verhaal zeg. Was superlekker. Zonder venkel was het nog lekkerder geweest ;-D

Van de resten meteen salade voor morgen genaakt om mee te nemen. Moet tandjesvroeg beginnen morgen, helaas.
Ja, klopt, haha. Soort van dan tenminste.

Wraps waren goed te doen. Het waren eigenlijk meer pannekoeken, want met ei. Ga ik nog wat meer mee variëren. Jouw vulling klinkt lekker. Wat was er met de venkel? Te overheersend?
Alle reacties Link kopieren
Nog 8 dagen en dan gaanwe verhuizen! Gisteren aten we spinazie kikkererwten taart en vandaag weer. Daarbij tomatensalade. Totaal niet in het seizoen dat laatste, maar ik heb echt even geen inspiratie voor andere dingen.

Verder wel bijgelezen maar weinig onthouden, behalve het dieetgedoe van Dolf en GB. Succes daarmee!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik was dus zaterdagavond van mijn dieet af en gisteren door het stappen heel de dag in een vreetbui. En dan merk je meteen, op de weegschaal maar ook weer last van mijn maag en darmen.
Vandaag dus weer normaal. Had vandaag een kantoordagje met een vergadering ben er helemaal duf van.
Vanavond pasta met courgette en een kaassausje, simpel maar lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel saai boerenkool met worst .
Hoei dat gaat hard dan Kaaaaaaaaatje, nog maar acht dagen!

Wij aten vanavond frietjes. Ben weer genezen voor een paar maanden :-D
Zonde Dolfje, het effect weer teniet gedaan.

Beetje gek, dat is toch niet saai. Lekker af en toe. :)

Haha, Teig, herkenbaar.

Ik heb me aan mijn plan van gisteren gehouden. Was erg lekker, vond Brown ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet dus wel dat het werkt. Denk dat pizza en cola niet zo’n goed idee meer is ;-D
Nu dus braaf een appeltje.
Goedemorgen. In de voorraad vond ik nog een pak waarmee je zelf een 'couscous en bonen-burger' kunt maken. Ooit eens gekocht door lief, die is soms snel over te halen door nieuwe producten. Maar het blijft maar staan, dus vanavond ga ik het maken. Erbij wat gegrilde halloumi, gegrilde courgette, tzatziki en brood.
Alle reacties Link kopieren
Ha Teigera, ik bedenk me nu dat ik ook nog zo'n pak in de kelder heb staan. Ooit in een opwelling gekocht. Een mix van allerhande granen/vlokken/linzen en groenten, waar je water bij moet doen, even laten staan, en dan burgers van knutselen. Als het nog goed is, komt dat deze week eens op tafel…

Gisteren hadden we door auto-problemen-garage-gedoe een maaltijd van K&K groenten-springrolls en met garnalen gevulde dim sum. Voor de vitamines maakte ik er een groene sla met een lenteuitje bij met een – ook K&K - Aziatische dressing. Dat was wel OK voor een keer.

Voor vanavond ook weer K&K ( :$ ) groenten-aardappelschijven met gestoomde brocoli/bloemkool. En een soort cole slaw van witte kool, rode kool, wortelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen cursus en ben vanmiddag lekker door de stad gaan slenteren en er bleef zowaar een nieuwe broek en shirt aan mijn handen plakken ;-D
Daarna thuis wat huisgehouden en nu lekker rustig aan. Het is net of ik wat onder de leden krijg, zware benen en rillerig. Niet handig zo vlak voor de vakantie. Niet dat het ooit uitkomt.
Vanavond eten we gebakken aardappelen, bloemkool en een kipfiletje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven