Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Dat restaurant klinkt tof, Rast. En Moos, jouw tripje en diners ook!

Hier is het allemaal nogal basic ben ik bang. Werkdrukte is inmiddels wel over het hoogtepunt heen. Maar er zijn 3 locatie dagen per week, waarop ik laat thuis ben. En verder zijn we begonnen met klussen (lees: slopen) in mijn appartement.

Even denken wat ik afgelopen tijd at... Een keer nasi goreng, een keer spinazie (nou ja, komatsuna) risotto, een keer aardappel/courgette/komatsuna soep (die waanzinnig lekker was), en een paar keer uit eten, o.a. kaas fondue en gisteren houtoven pizza. De vegetariana met paddestoelen, parmezaan truffelsaus en rucola. Heul lekker.

Vandaag ga ik die soep nog een keer in de herhaling gooien. En ik denk dat ik dit weekend iets ga doen met knolselderij. Zag een leuk recept in Ottolenghi met linzen en hazelnoot.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo heel basic klinkt het ook weer niet hoor GB. En best lekker ook. Dat met die knolselderij, linzen en hazelnoten klinkt ook lekker herfstig. Ik vind veel recepten van Ottolenghi wel best bewerkelijk, ben dus benieuwd.

Mijn saus met oesterzwammen en prei van gisteren werd per ongeluk een ragout. En ik heb er dus maar bulgur bij gemaakt en geen pasta. Ik vond het okee, maar geen toppertje ofzo. Soms zijn dingen in de uitvoering minder briljant dan ze in theorie klonken zeg maar :sigh:

Maar goed, het was eetbaar. En vandaag eet ik wel pasta, met knoflook, tomaatjes, kappertjes en tonijn.

Fijne dag!
Klinkt goed GB! Lekker, hazelnoten. Ik ga deze week een lunchsalade maken met gegrilde witlof en geitenkaas en hazelnoten.

Vanavond maak ik een kinderfavoriet (althans bij ons wordt dit met gejuich begroet): broccoli, ovenfriet en een burger (voor de volwassenen een jalapenoburger, voor de kinderen een halve gewone burger).
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vanavond uit eten alleen niet met elkaar. Man gaat met zijn maten en ik met mijn ouders en broer ter ere van de verjaardag van mijn moeder afgelopen week.
Waar ik heen ga is het burgers, spareribs, saté en dat soort dingen. Al ooit eens geweest en de schnitzel daar vond ik niet zo lekker dus die pak ik maar niet. Moeder had de vorige keer daar een gevulde kipfilet die er erg lekker uit zag dus misschien dat wel of er moet een nieuwe kaart zijn heb nog niet online gekeken.

Waar man heen gaat zijn we wel eens geweest met een feestje met hapjes etc en Een keer een high tea gehad en dat was prima Geen idee wat ze verder op de kaart hebben staan. Het is een beetje een ballentent. Niet mijn publiek zeg maar.

Morgenmiddag naar een verjaardag en zal daar misschien wat eten en als ik thuis kom een boterham/tosti/ soep oid. Hoef ik dit weekend geen boodschappen meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Donderdag aten we shaksuka met brood.
Gisteravond was lief de hort op en at ik een k&k verse soep met linzen en zoete aardappel. Was lekker.
Snot is eindelijk opgetrokken hier dus ik kon vanochtend weer lekker gaan sporten.

Vanavond gaan we eten bij een restaurant waar we vorig jaar met de Restaurantweek hadden gegeten. Toen zat ik in mijn rolstoel en de bediening was super en meewerkend. Omdat ik aan de pillen zat, werden er alcoholvrije gin tonics en cocktails gemaakt. Was echt super.
Een paar weken later kregen ze hun eerste Michelinster en kregen wij ook een uitnodiging voor een speciaal menu dat ze het hele jaar door gingen aanbieden voor een mooie prijs. Dus dat wordt smikkelen vanavond.

Rast, wat klinkt dat heerlijk en wat een goed concept.
Alle reacties Link kopieren
Lang niet gepost hier, niks bijzonders gegeten.

Vandaag probeer ik een nieuw gerecht uit,:
https://www.euroma.nl/gerechten/afrikaa ... anse-stoof

Alleen het potje kruiden van Johnny boer hadden ze niet bij jumbo en AH dus ik ben zelf aan het samenstellen gegaan met de ingrediënten. Ben benieuwd hoe het smaakt straks....
@renske1975: klinkt lekker zeg, die stoof!

@Koreveen: ik zag foto's waarvan me het water in de mond liep... was vast weer een goede avond gisteren?

Vanavond maak ik wraps met falafel, sausje met Griekse yoghurt, avocado, tomaten, gegrilde paprika, spinazie, van alles. Allerlei bakjes op tafel en dan kan iedereen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter en ik vonden de stoof lekker. Man zat te zeiken, maar die was sowieso in een slecht humeur gisteren, dus dat zegt niet zoveel.

Ik wil van de week proberen kweepeergelei te maken. dat wil zeggen, als ik kweeperen heb. Hier in de buurt heeft iemand een boom met hele dikke kweeperen staan en ik zag vanmorgen er veel op de grond liggen. Ik ga dus vragen of ik ze mag hebben. Schijnt wel veel werk te zijn, maar ik heb toch vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik at een gevuld kipfiletje met letterlijk 3 stukjes courgette en een soort friet/ gebakken aardappels. Het was lekker maar wel wat zout.

Nu heb ik geen stem meer door keelpijn en verkoudheid dus ik heb zin in soep. Lekker met veel sambal. Dus dat eten we vanavond. Misschien een omelet oid er nog bij.

Morgen heb ik een lange werkdag dus haal nasi goreng uit de diepvries.
Hm, hier ook verkouden. Klein beetje keelpijn, hoofdpijn en algemeen blègh. Maar zo lang ik blijf zitten gaat het wel goed, haha. Ik gooi mezelf gewoon vol met ibuprofen en trachitol.

KV, leuk, ik ga zo even naar je foto's kijken.

Rast, klopt ook hoor, ik eet evengoed wel lekker. Maar ik heb niet veel tijd om echt nieuwe dingen te proberen en te experimenteren. Ik put een beetje uit oud repertoire. Eensch voor wat betreft Ottolenghi en omslachtige recepten. Maar soms is het nodeloos ingewikkeld (alles apart bakken en warm houden bijv. en het vervolgens weer bij elkaar gooien. Als je goed timet kan dat natuurlijk ook wel bij elkaar). En overal gaat suiker in. Dat laat ik meestal weg.

Het werd 'm overigens niet met die knolselderij. Ze hadden alleen heel grote selderij knollen en dan eet ik het weken. Dus ik wacht even af tot ik een mooie kleine zie liggen.

Voor nu heb ik lof en (weer) komatsuna meegenomen. Vanavond maak ik waarschijnlijk witlof risotto (wegens ultiem comfort food).
Alle reacties Link kopieren
Knolselderij kun je wel goed in vriezen. Doe ik vaak voor de soep. Met een flinke knol heb je voor een keer of 4-6 genoeg voor in de groentesoep. Snij ik het al in blokjes en vries het in zakjes in.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we kaasfondue met brood, aardappeltjes, paprika, brocoli en zuurgarnituur.

Voor vanavond staat er, op verzoek van puber, een rogan josh te pruttelen. Die eten we met jasmijnrijst, naan, raita en mango chutney. Het ruikt al heerlijk :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn soep heb ik gebakken eieren op een tosti gegeten.
Man heeft voor zichzelf garnalen gebakken met knoflook en gember en chilisaus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Surinaamse bami gegeten met pittig gemarineerde kippendijfilet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb weer serieus gewerkt vandaag. Moet nog even wennen aan het concept ;-D

De vakantie had een culinair uiterst bevredigend einde: op woensdag aten we bij de strandtent die zo’n beetje onze vaste hang out was geworden, een antipasti plank met erg lekkere kaas en vleeswaren en makreelrilette, en deelden we een bordje gestoofde hertenschenkel. Beide heerlijk.
Op donderdag waren we naar de Piloersemaborg, serieus een mega-aanrader. Prachtige oude boerderij in de Groninger provincie, 4 gangen met wijn genuttigd en geslapen in een fantastische zolderkamer met bedstee :heart: Eten was fenomenaal. Behoorlijk puur En onopgesmukt maar alles tot in het perfecte bereid. Echt super. En alles komt van lokale producenten. Speciale vermelding voor het tussengerecht, aardappelcreme met gefrituurde uienringen en karnemelk, en het hoofdgerecht, 48 uur op 71 graden gestoofde kalfswang :love: (zo lekker dat ik ben vergeten wat er nog meer bij zat)

Vrijdag thuis linzensoep gegeten en gister moést ik nog ns uit eten met een groepje mensen. In een oude favoriet in Utrecht. Weer 5 gangen (waarvan ik de kaas maar alleen geproefd heb en het dessert overgeslagen, het werden een beetje teveel ;-D) maar erg goed. Speciale vermelding voor de pastinaaksoep en de snoekbaars met parmezaanpuree, witlof en beurre blanc.

Nu weer even normaal eten ;-D Vanavond postelein-stamppot.
Wauw Moosey, dat klinkt goed!

Hier wordt het vanavond risotto met courgette en buffelmozzarella.
Alle reacties Link kopieren
@Moos, dat klinkt echt heel goed. De piloersemaborg staat ook nog op mijn lijstje idd.

Wij hadden nog even een rondje ziekte te pakken. Ik begon donderdagmiddag, de oudste had vrijdagochtend gespuugd en de kleinste was zondag ziek (en heeft een tand gekregen).

Nu iedereen weer up and running, maar het was een beetje chaos.

Vanavond eten we https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... dvertorial dit. Eens kijken of dit wat is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ben benieuwd wat je er van vindt! Heb dat recept in de allerhande gezien en het klinkt erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
21-10-2019 11:01
Oh ben benieuwd wat je er van vindt! Heb dat recept in de allerhande gezien en het klinkt erg lekker.
Doe het niet.... verschrikkelijk saai en niet heel lekker
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt! Scheelt me weer veel commentaar hier :-D
Alle reacties Link kopieren
Man eet rendang met rijst en boontjes en ik neem een gekookt eitje en een broodje ofzo mee naar mijn werk straks. Ben nu even thuis pauze aan het houden.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier weer keelpijn, hoofdpijn en dikke bleh. Afgelopen dagen elke keer. Ik ga vroeg naar bed en neem mijn pitamientjes maar t wil niet baten. <einde rant>

Ik eet shaksuka vandaag. Want lekker troostvoer. En zo klaar ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een kommetje erwtensoep ( uit blik wel) op. Zelf gemaakt is natuurlijk veel lekkerder mar goed ik heb wat gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Hier vanavond hachee. Vanmorgen al laten pruttelen, kan het lekker intrekken. We nemen er aardappels of rijst bij, even kijken waar ik straks met de verdere bereiding zin in heb haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een liter of negen soort van bruine bonensoep in mijn tien liter soep pan staan pruttelen met o.a. het vlees van een paar karbonades en Catalaanse braadworsten erin waarvan ik eerst bouillon van heb getrokken. Daarna nog vier blikken bruine bonen waarvan twee gepureerd met de staafmixer. En verder blokjes ham, uitgebakken spekjes met uien, plakjes rookworst, stukjes aardappel en vier zakken soepgroenten erin. Voor de smaak naast bouillonblokjes nog o.a. vissaus, zoete ketjap, chilipeper en gerookte paprika erin.

Met buurman, zijn zoons, mijn oudste die er speciaal voor thuis komt :heart: en twee jongsten eten we dit straks met stokbrood, Turks lavasbrood, wat (kaas)smeersels van de Turkse supermarkt, kruidenboter en een schaal fruitsalade na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven