Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Ik at vanavond bij m'n ouders met frut II, we kregen artisjokkensoep vooraf, daarna boerenkoolstamppot met worst en bitterkoekjespudding toe. Was lang geleden dat ik zo'n bitterkoekjespudding at, precies zoals m'n moeder hem vroeger al maakte. Yúm.
Alle reacties Link kopieren
Een oven omelet? Een soort quiche of frittata zonder bodem?
Alle reacties Link kopieren
Kinderen: hutspot met gehaktbal
Ik: komkommer en tomaat
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
21-01-2020 21:59
Kinderen: hutspot met gehaktbal
Ik: komkommer en tomaat
Alleen komkommer en tomaat voor avondeten?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-01-2020 21:10
Een oven omelet? Een soort quiche of frittata zonder bodem?
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen. Ik had nog maar 3 eieren en ik gebruik er normaal 6. Dus heb ik glutenvrij zelfrijzend bakmeel en melk toegevoegd. Experimenteel baksel en het was lekker. We hebben net na de Aikido en Jiujitsu lessen alles al samen opgegeten. Yum. Nu nog iets nieuws voor de lunch morgen verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-01-2020 22:34
Alleen komkommer en tomaat voor avondeten?
Ja ik ben op een dieet.
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:41
Ja ik ben op een dieet.
Nou, ik vind dat je wel erg streng voor jezelf bent. Grote kans dat je dit niet volhoudt en eigenlijk is dat maar goed ook, want zo’n eetpatroon is niet gezond en een slecht voorbeeld voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
21-01-2020 23:37
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen. Ik had nog maar 3 eieren en ik gebruik er normaal 6. Dus heb ik glutenvrij zelfrijzend bakmeel en melk toegevoegd. Experimenteel baksel en het was lekker. We hebben net na de Aikido en Jiujitsu lessen alles al samen opgegeten. Yum. Nu nog iets nieuws voor de lunch morgen verzinnen.
Ik zou t clafoutis noemen dan.

Gister wilde vriendin graag rood vlees eten, dus maakte ik geroosterde aardappels, biefstuk en een soort ratatouille van paprika, ui en champignons. Vandaag aten we pizza.
Morgen ga ik even een Farmers Market checken, en ik denk Thai beef salad maken. En dan overmorgen maar ns een grote pan pastasaus voor in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
22-01-2020 00:06
Nou, ik vind dat je wel erg streng voor jezelf bent. Grote kans dat je dit niet volhoudt en eigenlijk is dat maar goed ook, want zo’n eetpatroon is niet gezond en een slecht voorbeeld voor je kinderen.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewokte zilvervliesrijst, spinazie en garnalen (alles bijelkaar) met smaakmakers als knoflook, pepertje,.. En op het bord nog gesnipperde lenteui erover en éventueel wat chilisaus of sriracha.
Alle reacties Link kopieren
In de allerhande stond een recept voor hartige granola en dat heb ik gebakken. En opgegeten, in combinatie met hartige hangop. Ik eet wel vaker hangop met zout en knoflook en groenten (meestal paprika, prei enzo) en dit paste heel goed bij elkaar. Die houd ik erin!

Vanavond sperziebonen met champignon-roomsaus met ui en spekjes en aardappelpuree met een varkenshaasje.

En door Teigera wil ik binnenkort boerenkool stamppot en bitterkoekjespudding maken! Eerst nog erwtensoep koken, heb ik mijn dochter beloofd. Met pannu kakku toe, heb ik mijn vriend beloofd.

Eet smakelijk allemaal :-D
Eigenlijk door mijn ouders Mermedina :-D . Pannu kakku moest ik even googlen maar klinkt lekker! Zie dat het ook vaak als ontbijt wordt gegeten, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

Vandaag zwengelde lief de slowcooker aan, met een curry met rundvlees en pompoen. Naan erbij en het was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
22-01-2020 00:06
Nou, ik vind dat je wel erg streng voor jezelf bent. Grote kans dat je dit niet volhoudt en eigenlijk is dat maar goed ook, want zo’n eetpatroon is niet gezond en een slecht voorbeeld voor je kinderen.
Ja, dit is wat too extreme en allesbehalve gezond.
Alle reacties Link kopieren
Spare ribs, patat en salade 😋
En daarna ieder een sinaasappel !
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:41
Ja ik ben op een dieet.
Bizar. En ook niet slim. Enough said
Alle reacties Link kopieren
Ik heb restjes Chinees uit de diepvries gehaald. Lekker makkelijk straks.
Mermedina schreef:
22-01-2020 12:34
In de allerhande stond een recept voor hartige granola en dat heb ik gebakken. En opgegeten, in combinatie met hartige hangop. Ik eet wel vaker hangop met zout en knoflook en groenten (meestal paprika, prei enzo) en dit paste heel goed bij elkaar. Die houd ik erin!

Eet smakelijk allemaal :-D
Grappig concept, klinkt wel intrigerend.
Het is al een tijdje geleden, maar ik heb een typische GB week. Dinsdag ging ik met Brown uit eten, naar het tapastentje waar we vaker heen gaan.

Woensdag waren vrienden bij ons op bezoek en gingen we weer uit eten. Naar een restaurant waar ik al een tijdje nieuwsgierig naar was in mijn toekomstige nieuwe buurt. Ze wisselen maandelijks van menu, en je kan kiezen uit een 3, 5 of 7 gangen verrassingsmenu. We hadden 3 gangen. Ze koken veel met (seizoens-) groente en de gerechten waren allemaal inventief en goed klaargemaakt. Maar ik vond het toch allemaal net iets teveel 'gedoe'. Gerechten met heel veel componenten met een cremepje van dit en een dressinkje van dat. Ik kan de gerechten dan ook niet meer navertellen. Ik heb lekker gegeten, maar het komt niet per se op de lijst met favorieten.

Gisteren ging ik wederom uit eten. Mijn broodfonds is ontstaan uit een societeit, en daar is ook een restaurant bij. En daar at ik gebakken tarbot, met risotto met inktvis inkt en venkel. Het was heerlijk (eerlijk gezegd beter dan de dag ervoor).

Vandaag eet ik denk ik 'gewoon' fried rice. Want morgen ga ik weer uit eten. Moet nog even bedenken waar. In elk geval iets budget vriendelijks. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte woensdag Thai beef salad, met groenten die ik had gekocht in een fantastische Aziatische supermarkt. Echt onvoorstelbaar wat daar allemaal lag aan bizarre groenten en vissen enzo.
Gisteren kookte ik een grote pan bolognesesaus, waar we van aten en de rest in de vriezer ging, en ook nog een pan zoete aardappel-linzensoep voor in de vriezer. Ondanks mijn zoete aardappelantipathie was die toch wel erg lekker geworden.
Nu het hier in huis allemaal wat minder hectisch is geworden en de kersverse ouders ook wel weer ns een was kunnen draaien enzo, ga ik 2 dagen op miniroadtrip. Ik rij straks naar een plaatsje 2 uur verderop waar een mooi museum moet wezen met botanische tuinen erbij, en op de terugweg overnacht ik in een BnB ergens in het bos (the Piney Woods, ik krijg Twin Peaks-associaties) ga ik daar nog een stuk lopen ofzo en dan rij ik weer terug.
Maandag vlieg ik terug naar Nederland. Hopelijk trouwens met een paar fantastische pannen in m’n koffer :love: Vriend van vriendin heeft hier pannen waar ik helemaal weg van ben, van gehard aluminium met hele fijne anti-aanbak met ribbeltjes erin. Worden prachtig gelijkmatig heet, je kunt er gewoon met metalen dingen in en ze bakken echt niet aan. Dus ik heb een gelijkaardige (het precieze type wordt niet meer gemaakt) grote sauté-pan en 2 koekenpannen besteld, hoop dat ze op tijd geleverd worden.
Oh, dat klinkt goed zeg. Ik wil, als mijn pannen niet meer goed zijn, degene met teflon anti aanbaklaag vervangen voor iets anders. Ik was naar keramiek aan het kijken. Maar dat klinkt ook interessant, Moos.

Veel plezier bij je tripje. Fijn dat dat ook nog even kan.
Veel plezier met je mini-roadtrip Moosey! Klinkt goed, van die pannen. Hoop voor je dat ze op tijd zijn.

Ik had gisteren een dagje in Rastan-stad, met stadswandeling en shoppen en lunch en diner en theater. Was een gezellige en fijne dag. In de avond aten we Javaans, en dat was heerlijk. we hadden een kleine rijsttafel, met allerlei lekkere gerechten. Beetje bijzonder vond ik twee rundergehakt-aardappelpureeballen. Dat was niet m'n nieuwe favoriet, de kruiden waren lekker maar het was te melig ofzo. Ben ook geen groot fan van aardappelpuree moet ik bekennen.

Vandaag weer gewoon gewerkt. Bij thuiskomst stond er kip in Surinaamse marinade op het vuur, met sajoer boontjes en rotivel. Was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet zo van te veel tierelantijnen op het bord GB het moet wel wat toevoegen. Maar je eten van de donderdag klinkt wel heel goed (tarbot, yum)

Wauw, tof die pannen Moos. En echt grappig dat we daar dus ook allemaal op aanslaan en heel blij van zouden worden. Veel plezier op je welverdiende roadtrip!

Javaanse rijsttafel, wellicht weet ik dan waar je geweest bent Teig, leuk restaurant wel. Ik heb een beetje apart weekje, ben nogal manisch bezig met mijn nieuwe PC, thuisnetwerk upgrade etc. Heel erg leuk maar het kost heel erg veel tijd en werkelijk alles dus ook koken schiet daar bij in. Ik zit nu te wachten op weer een nieuw onderdeel, dat komt als het goed is met de post en zou er voor 10:30 moeten zijn. Ik hoop het want dan kan ik ook nog even sporten.

Mar goed, eten dus. Eergisteren een pie - vega, masaman curry met vergeten groente en pinda- met sla. Gisteravond met buuv een goeie hamburger gaan eten want oeps opeens best laat en nog niet eens nagedacht over eten. Vanavond maak ik een snelle pasta met knof, tomaatjes, courgette, kappertjes en tonijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik waai ook weer eens langs. Drukke weken met events en volgende week een grote beurs.
Even denken wat ik allemaal heb gegeten: dinsdag courgettefrittata met zongedroogde tomaat en geitenkaas.

Woensdag etentje met klant op Strijp S: er werden 2 gangen met allemaal gerechtjes op tafel gezet om te delen. Eerst bordjes met salade met wintergroenten, brood met humus en een pompoen/speculaaskruidensoepje. Daarna vegan stoof met paddestoelen/bloemkool en nog meer wat ik vergeten ben maar was superlekker, viscurry met broccoli en rijst, hertenstoof met aardappelpuree.

Donderdag event van mijn werk. Heb wat bittergarnituur gesnackt bij de borrel en op de terugweg op het station een plantburger gehaald. Was best lekker.

Gister veggie gele curry met kikkererwten/bloemkool/spinazie en rijst.
Vanavond runderstoof met witlof en aardappels.

Zo maar weer eens sporten. Heb dat al 2 weken niet gedaan dus ff goed aanzwengelen.
Verder een rustig weekend voor de boeg, lekker met die drukke week die ik voor de boeg heb.

Moos, wat lief dat je je vriendin helpt en geniet van je laatste dagen en klinkt inderdaad fantastisch die pannen. Ik wil ook van de teflon afen ben erover aan het lezen.

Ga je verhuizen, GB?

Rast en manisch? Dat kan ik me niet voorstellen... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Uitgeslapen tot 9:30! We doen een soort van dry january ( eigenlijk al vanaf na de kerst maar voor oudjaar ,met uitzondering van de vakantie vorige week ,en we gaan door tot carnaval al gaan we dit jaar geen carnaval vieren maar een weekendje weg snappen jullie het nog ;-D ) En het lijkt nu dus ook alsof ik wat beter slaap. En ik heb deze week 4 keer gesport!

Vanmiddag/vroeg op de avond worden de boodschappen bezorgd, ik hoop op tijd, want wil een flammkuchen maken en alle ingrediënten komen dan.
Alle reacties Link kopieren
Van mooie pannen gaat mijn hart sneller kloppen! Sowieso van mooi keukengerei. Heerlijk vind ik dat :heart:

Het wachten op de bezorgservice herken ik ook, ik kan er niet tegen dus meestal loop ik voor de maaltijd van die dag even naar de buurtsuper. Om daarna rustig te wachten op de rest.

Nu ben ik op zoek naar een manier om mijn messen te slijpen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog een goed idee? Hoe doen jullie dat?

Vandaag bitterkoekjespudding :cheer: Yay! Daarbij de rest van de erwtensoep.

Verder vandaag zadencrackers met zalm, na die crackers heb ik ook meteen maar cocoskoekjes gebakken. Meer een bak-dagje dan een kook-dagje. Lekker dagje wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven