Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Ooooooh lekker mermedina! Bitterkoekjespudding :heart: , geniet ervan. Ik slijp mijn messen met een messenslijper https://www.coolblue.nl/product/357261/ ... ronto.html , zoiets zegmaar.

Hier een nogal huiselijk weekend. Kleding aan het wassen, vanochtend naar zwemles met frut I en daarna naar de bibliotheek met beide frutjes. Ook nog even naar de kwekerij geweest voor verschillende groenten en fruit. Straks de weekboodschappen doen. Lief heeft over anderhalve week tentamens dus die zit flink te studeren vandaag. Vanavond maak ik een aardpeerschotel, met vega burger (of balletjes, straks even kijken in de winkel) en andijviesalade met avocado en Parmezaan en appel.

Grappig Dolfje, die aangepaste versie van dry january. Ik hoor veel mensen erover, blijkbaar leeft het nogal. Ik doe er zelf niet aan overigens.
Alle reacties Link kopieren
Nou Teig , jullie weten hoe graag ik van een speciaal biertje hou maar de laatste maanden is het zelfs voor ons doen vrij veel en vaak geweest dus vandaar even een flinke pas op de plaats en dus daarom ook met carnaval een weekend weg. Dan mogen we van onszelf echt wel weer drinken maar als we met zijn tweetjes in een cafeetje zitten is het veel en veel minder dan 2/3 dagen carnaval vieren.

Wij hebben vandaag flink wat spullen naar de tweedehands winkel gebracht in het kader van “opgeruimd huis opgeruimd hoofd” even naar schoonouders geweest ook nog en een tripje naar de toko dus de diepvries ligt weer vol met gyoza en wontons en bapaos en meteen een aantal boemboes gehaald voor oa rendang.
Alle reacties Link kopieren
Haha, grappig dat iedereen aanslaat op de pannen inderdaad. Google maar ns op Circulon Cookware. t Is alleen echt niet in Nederland te krijgen (of nou ja, Amazon kan sommige dingen wel opsturen maar dat kost goudgeld)

Mermedina, ik zou messen toch wegbrengen naar een (goede, eerst recensies lezen) slijpservice. Alleen zo jammer dat je ze dan meestal een week kwijt bent. Ik zweer zelf bij messen van Robert Herder, die zijn van een vrij zachte staalsoort en die kun je zelf met een aanzetstaal echt bloedscherp houden. Fantastisch spul.

Roadtripje werd nog een heel avontuur met een klapband op de snelweg en heel trage roadside assistance, maar het kwam allemaal weer goed en m’n AirBnB bleek fantastisch :-) Ga zo even douchen en dan wat wandelen hier, volgens mij is het hier heel mooi.
Ik heb net de hartige taart op die ik zelf heb gemaakt en hij is voor het eerst gelukt!!!! Meestal blijft hij wat nattig maar nu was hij perfect. En hij was zo lekker! Ik heb er echt van genoten.
Dit wilde ik graag met jullie delen.
Leuk, watdachtjehiervan! Dat voelde wel goed zo te lezen.

De andijviesalade gisteren was lekker, maar het kon de frutjes niet zo bekoren, al die "blaadjes" :-D . Vanavond maak ik gegrilde polenta, verse doperwten met mosterd-stoof, roergebakken spinazie en een stukje kipfilet gevuld met pesto en mozzarella, omhuld met Italiaanse ham. De polenta ligt al op te stijven en de doperwten zijn gedopt, want we moeten zo nog naar een verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan gevulde druifbladeren gemixt met witte koolblaadjes gevuld eten(Turks) , yoghurtsoep met munt en grote bak salade.

Fijne avond all
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vrij laat bij La place nog wat gegeten vanmiddag dus we pakken hier thuis een noedelsoepje en een bapao of zo.

Morgen eten we pasta met courgette, champignons en spekjes en een restje crème fraiche.
Haha, nou ja, logisch toch dat we hier warm lopen voor pannen. Als ze echt geweldig zijn en er zijn meerdere geinteresseerden kunnen we altijd kijken of we met meerderen zo'n verzendservice kunnen vinden, als dat niet belachelijk duur is.

Lekker Mermedina, bitterkoekjes pudding. Ik ben geen zoetekauw en niet zo heel erg into toetjes. Maar dat vind ik op z'n tijd wel lekker.

Gefeliciteerd met je succes watdachtjehiervan. Wat voor hartige taart had je gemaakt?

Ja, KV, ik ga verhuizen idd. :)

Gisteren ging ik met een vriendin uit eten. We gingen in de buurt van haar woonplaats, bij een eetcafe waar ze redelijk inventieve gerechten op de kaart hebben. Veel met een aziatische en midden oosterse invloeden. Ik at Aziatische Sobanoedelsalade met rode kool, chinese kool, wortel, ingelegde mango, puntpaprika, munt, koriander, pinda-kokosdressing en seroendeng met als extra gemarineerde tofu. Lekker gegeten.

Vandaag at ik (erg niet verrassend) witlof risotto.
Vanavond Chinees op met Tjap Tjoy en mijn vriend Babi Pangang.
Alle reacties Link kopieren
Mogge, huh, had jij niet net verbouwd GB?!

Meer heb ik effe niet :) , vandaag een extra boterham tijdens de lunch en vanavond kwark/ banaan/noten na spinning class

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we chili con carne, het was niet helemaal goed op smaak, maar ik proef ook niet zo veel want ik heb bijholte ontsteking. Vandaag nog maar weer even een paar uur naar bed dus.

We eten een restje van gisteren. Zaterdag aten we kant en klare pizza, niet heel spannend, wel heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten dus pasta met courgette, champignons en spekjes. Beleg wat over is van de flammkuchen zaterdag.
Vervelend Kaaaaaaaatje! Beterschap gewenst.

Wij aten vanavond daging smoor uit de slowcooker en freestyle sajoer boontjes-achtig iets, met rijst. Het was erg lekker, lief had te veel gekookt dus ik heb nog een keer warme lunch deze week. Daar klaag ik niet over :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat wij aten de laatste dagen ?

Zaterdag bakten man en puber heerlijk pizza's from scratch. Zondag maakte ik op verzoek van puber weer eens rogan josh met lamsvlees. Met basmatirijst, raita met komkommer en tomaat, K&K naan en lekker sappige louise bonne peertjes toe. Gisteren een restje rogan josh, gebakken spätzli, gestoomde brocoli, een tomaat-mozza-vegading (voor puber een vega burger) en versgerapste wortelsla met rozijntjes en citroendressing.

Voor vanavond speltspaghettini met een simpele tomaten-tonijn-kappertjes-saus en gemengde rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
Man eet kip korma met rijst en ik moet weer werken om etenstijd dus eet van te voren een kop soep( gisteren soep van geroosterde groenten gemaakt, tomaat, ui,wortel,pompoen) en neem een boterham mee.
Ik at bij mijn ouders, samen met frut II vanwege de wekelijkse oppasdag daar. Vooraf tomatengroentesoep, daarna vis uit de oven met oa mosterd, aardappel anders (jaja! daar is 't ie dan!) die frut II overigens fantastisch lekker vond en gekookte wortelen. Toe rijstepap met bruine suiker. Zowel de aardappel anders als de rijstepap had ik al járen niet meer gegeten, ben al twintig jaar het huis uit en denk niet dat ik een van beiden zelf ooit maakte. Ga wel weer eens rijstepap maken trouwens, dat vind ik wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag staan er kabeljauwhaasjes uit de oven op het menu. Met een bulgur-gemengde-groenten-improvisatie uit de wok, een soort bulgur goreng :idee:
Alle reacties Link kopieren
Bulgur goreng ;-D

Aardappel anders heb ik serieus nog nooit gehad maar ik vind het er heel vies uit zien (sorry) maar rijstepap ben ik echt dol op, en dan de Turkse versie, met een beetje citroenzest, dan in een klein kommetje en de bovenste laag net zoals een creme brulee een beetje branden met suiker. (Wordt koud gegeten) echt zalig

Gisteren had ik een groentelarestsalade (dubbele woordwaarde) met komkommer tomaat peterselie paprika wortel en wat gerookte kip. Had er een dressing met yoghurt en tahin bij gemaakt. Was prima.

Vandaag neig ik naar iets soep achtigs, misschien minestronish of zo. Iets met tomaten, uien, wortel, courgette (want nog niet op) en dan wat canellinibonen erdoor. Lekker verwarmend met dit koude kl...weer
rastan wijzigde dit bericht op 29-01-2020 18:39
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rijstepap is bij ons standaard ontbijt. Net als havermoutpap. En laatst nog bitterkoekjes- maismeel- amandelmeelpudding. Ik heb rijstepap nog nooit geprobeerd met gebrande suiker, goed idee.

Vandaag lauwwarme krieltjessalade (dille, augurkje), gegrilde venkel en roodbaarsfilet op de huid gebakken.

En

Massaman runderstoof met glutenvrij afbakbrood, hangop met knoflook-bieslook en zoet-zure mango.

Dat is wel veel vlees/vis, we hebben wat in te halen denk ik. Gisteren hadden we iets te weinig gegeten vanwege de late sportles. Balansdagje dus.
Alle reacties Link kopieren
Rijstepap @( tenminste in mijn herinnering is het heel vies.
Havermoutpap eet ik wel , warm en koud.

Man heeft een nieuwjaarsreceptie nu en eet daar. Ik heb net een kom soep op en maak een omelet, erbij wat tomaatjes en het is wel goed. Ben behoorlijk moe van het werk en niet tot meer in staat. Zou gaan sporten maar dat doe ik vrijdagmorgen wel weer.

Voor morgen moet ik ook nog wat verzinnen want moet om 18:00 weer op mijn werk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik vind eigenlijk alle pap lekker. Toch eet ik het maar heel zelden. Had laatst havermout gemaakt en daar een paar ochtenden mee ontbeten, maar dat valt me dan toch wat zwaar op de maag..

Ik maakte flied lice vandaag, met spruiten, champignons, taugé, pindaatjes en sesam. In m’n nieuwe fijne pannen. Was lekker.
Ik vind koude pap heel moeilijk eetbaar. Koude aardappels eigenlijk ook. Sommige dingen horen warm gegeten te worden. Het gebrande suikerlaagje op de Turkse rijstepap klinkt wel echt lekker rastan! Maar dan moet ie toch warm ;)

Vanavond aten we een ovenschotel van vega gehackt, paprika en prei, met aardappelpureelaagje en kaas eroverheen. Niet spannend, wel goed eten voor dit koude weer.
Alle reacties Link kopieren
Ha, de bulgur goreng was erg lekker en ook de kabeljauw viel in de smaak. Ik had de bulgur een beetje magrebijns gekruid, met knoflook, pepertje, komijn, korander, paprika en veel gesnipperde verse peterselie. Puber vroeg of ik het gauw nog eens wil maken :cheer2:

Voor vanavond zelfgemaakte championburgers (tenminste, als ik het recept kan terugvinden), ovenfrietjes, groene sla en rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
Magrebijns moest ik even opzoeken Irma.

Wij eten rostirondjes met spinazie en kipchipolata-worstjes en appelmoes. Beetje simpel maar goed dat is dan maar zo. Moet vanavond nog even flink aan de bak en het is niet fijn om dan heel erg gekruid gegeten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vandaag ook flied lice. Dank voor de inspiratie dames. Gebakken eitje erbij.
Je bulgur goreng maak ik ook een keertje irma!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven