Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mij storen de velletjes denk ik niet. Zal je zien dat ik de volgende keer denk “ gatver velletjes” :P
Mais is inderdaad veel minder lekker dan vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie koreveen ! Veel plezier (en lekker eten...) !

Maartenno schreef:
08-11-2018 11:51
Benieuwd wat het gaat worden!

Nou, dat viel zwáár tegen (ik werd er een beetje mopperig van :wtf: ). Hij zette K&K lasagna op tafel... pfff.

Ik heb dan maar geopperd dat hij me royaal mee uit eten neemt komend WE ; puber is vanaf vanavond tot zondag eind van de middag elders onder de pannen.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is balen Irma! Maar dan lekker uit eten is een mooi vooruitzicht.
kopjekoffie70 schreef:
08-11-2018 22:51
Georgie, dat erwten niet je favoriet zijn snap ik helemaal. Misschien ben je jonger dan ik en weet je niet hoe ze horen te smaken of je vindt ze hoe dan ook niet lekker, kan ook. Ik zal es op zoek gaan naar verse tuinbonen.
Dolfje bedoel je dat de velletjes je niet storen of dat ze er niet zijn?

Mais is trouwens ook zo iets dat vroeger lekker was... sorry ik ben aan het mopperen. Maar het is toch wel ergerlijk dat het "veevoer" de Nederlandse consument door de strot wordt geduwd en de kwaliteit wordt geëxporteerd.

Als 70 je geboortejaar is ben ik slechts 2 jaar jonger. En ik vind verse doperwten wel lekker. Maar die zijn er maar zelden. Voor verse tuinbonen is het niet echt de tijd volgens mij.. Mais uit pot of blik vond ik ook niet zo. Een maiskolf dan weer wel, op z'n tijd. (ik ben gewoon geen fan van potten en blikken, afgezien van gepelde tomaten).
Die kant en klare lasagne... bummer. Maar ik moet er toch een klein beetje om lachen. :proud:

KV, fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Sushi ........

Zondag is de gezinsuitbreiding gearriveerd. Het gaat goed met ons! Ik ben een blij mens. Blij en beurs (4.4 kilo!). We slapen behoorlijk goed en de kraamhulp is fantastisch

Vandaag koken mijn ouders snijbonen, aardappelen en gehaktballen. Gisteren dus Sushi!

@hop receptjes van je tajine &salade?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciterd kaat! Ik gebruik dit recept:
http://www.ouichefnetwork.com/2013/02/c ... emons.html
De wortelsalade was, wortel, citroensap, rozijntjes, gemalen koriander
De bonensalade, witte bonen, bosuitjes, tomaat, paprika, komkommer, citroensap olijfolie, peterselie.
Hey, gefeliciteerd Kaat!
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk gefeliciteerd Kaaat!!
Ik heb een spinazietaartje gemaakt. Met walnoten en kerrie.
Alle reacties Link kopieren
Hè leuk, gefeliciteerd Kaat!
Wij hebben lekker lui zo de laatste avond hard gebakken friet met saté gehaald
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kaaaatje!
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaaaaaaaat!! Gefeliciteerd! Wat fijn dat het allemaal goed is.

Ik kwam maandag alweer terug uit Amerika en moest meteen dinsdag en woensdag fiks aan de bak. Gister en vandaag nogal gelanterfant. Heb geen noemenswaardige jetlag maar voel me toch een beetje lamlendig. Zal ook wel weer overgaan.

Amerika was wel werkelijk fantastisch. Werkding in Portland was erg leuk en geslaagd, heel veel leuke mensen ontmoet en op toffe plekken geweest die ik als toerist van z'n lang zal ze leven nooit gevonden zou hebben.
Daarna doorgegaan naar San Francisco en dat was een beetje een cultuurshock na Portland. Ik hoop niet dat ik iemand beledig maar man wat wonen daar vervelende mensen. Ik vond de stad ook niet heel bijzonder, alleen de ligging aan het water is natuurlijk gaaf. Op dag 2 de stad ontvlucht en gaan wandelen op een eilandje in de buurt, dat was geweldig. Allebei de avonden daar Zuid-Indiaas gegeten, de eerste avond paper dosa (extra grote extra crispy dosa) met aardappel met gember, iets groens met kokos, mangochutney en een tomatig natje. Hemels, echt waar. Ik ga binnenkort weer ns een poging doen tot dosa maken, zo achterlijk lekker is dat. Avond 2 had ik een combi met allerhande currietjes met rijst, papadum en poori. Ook erg lekker.

Daarna campertje opgehaald (ik had eigenlijk een minivan gehuurd maar werd geüpgrade naar een behoorlijk fullsize kampeerbus, stoer ding) en bovenlangs Yosemite naar een plek gereden met hot tubs van natuurlijk heet bronwater, heel tof was t daar. Daarna naar t zuiden naar Death Valley, daarna beste vriendin opgepikt in Las Vegas en doorgereden naar Zion en Bryce National Parks. Was precies de goede volgorde ook bleek, want Death Valley is imponerend, maar Zion en Bryce zijn zo sprookjesachtig mooi dat Death Valley denkelijk tegengevallen zou zijn als ik het andersom had gedaan.

Supergezellig gehad met vriendin en hoofdzakelijk kampeereten gegeten (salades en pasta). 1 keer een bison burger op, die was erg lekker. En een keertje pizza gegeten.

Gister haalde ik wegens lamlendig een pakje kaasfondue, was best lekker voor een keertje. Vandaag daar nog een restje van gegeten en een soepje met sperziebonen, champignons en prei.
@irmaladouce: haha k&k lasagna... dat is een deceptie!

@koreveen: heel veel plezier op vakantie gewenst. Je bent er vast stevig aan toe.

@Kaaaaaaaaaaaatje: gefeliciteerd met mini 2!! Wat fijn dat het wachten voorbij is en je eindelijk weer aan de sushi mag. Dat is pas genieten! :)

Vanavond aten we een spinaziekaasrondo, bloemkool en gebakken minikriel.
Vanavond maak ik een Italiaans geïnspireerde zalm op bladerdeeg. Erbij broccoli en gebakken minikriel.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gisteren naar een feestje en ontzettend laat thuis , gelukkig hadden we de boodschappen al in huis. Heb gelukkig nergens last van, alleen beetje moe. Vanmiddag nog wel een klein uurtje buiten gewandeld tussen de buien door.
We eten kipburger op broodjes met sla.
Morgen gaan een dagje op oad en heb een pizza in de diepvries gegooid voor als we thuiskomen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kaatje!

Vrijdagavond echt heerlijk gegeten bij een Chinees buffetrestaurant. Soep, sushi, salades, tepanyaki ossenhaas (live bereidt door kok) vers gewokte groenten, heerlijk dessertbuffet. Voor herhaling vatbaar!
Gisteren tomatensoep gemaakt. Met rode curry ipv sambal, dank nog GB voor deze tip!
Vandaag boerenkool met draadjesvlees.
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte uiensoep!
Alle reacties Link kopieren
Patat met gyros en een salade van komkommer, tomaat, ui en fetakaas.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Homemade pizza, met beleg naar ieders keus. En met de groentelarestjes heb ik net een Indiase curry gemaakt, daar kan ik deze week een paar keer mee lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden K&K tomatensoep en dadelijk een pizza, vandaag niks home-Made hier :P
Leuk Renske. Ja, werkt natuurlijk ook prima voor een beetje een kick.

Lekker, Collision, uiensoep.

Haha, Teig, dat was ik eerst ook nog van plan. Ook vanwege lunch. Maar mss doe ik dat nog wel van de week. Ik heb bouillon getrokken en in de vriezer gedaan. Ik heb aardappel/bleekselderij salade gemaakt. En een witlof salade met avocado, gedroogde tomaat en walnoten. En wat snijbonen gestoomd waar ik dressing en geschaafde parmezaan over ga doen. Dus dat wordt lunch voor een paar dagen.

Vandaag heb ik geroerbakt, omdat ik shii take had (en die vond ik niet zo goed passen in en curry, op een of ander manier). Met gember/peper/knof, ui, bloemkool, snijbonen, wortel en shii take. Met sojasaus, vissaus, limoen en een klein beetje honing. Was lekker.
Die witlofsalade met avocado, gedroogde tomaat en walnoten klinkt heel lekker! Goed herfstig ook. Is dat een bepaald recept? Want ik ben wel geïnteresseerd in dressing/ vinaigrette, klinkt als iets dat ik ook graag als lunch zou eten.

Vanavond wordt het rauwe andijviestamppot met een gehaktballetje.
Alle reacties Link kopieren
Met dit saaie grijze weer zit ik voor vanavond ook aan een stamppot te denken. Zuurkool met rookworst denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje, van harte gefeliciteerd met de komst van kind 2 ! Fijn dat het goed gaat.

Moosey, Amerika klinkt geweldig. Je hebt het zo te lezen erg leuk gehad.

Tja, die K&K lasagna was tot daar aan toe, maar het uit-eten viel zaterdag ook nog eens tegen. Maar dat was mijn schuld, want ik zocht het restaurant uit. Een Grieks restaurant (exotisch in deze contreien). En de eigenaar/kok (een Kretenzer) was twee weken op vakantie met z'n vrouw wegens hun 30-ste huwelijksverjaardag. Er stond dus een invaller in de keuken… Weet zelfs niet of we er nog eens teruggaan als de kok er weer is

Maar gisteren maakte man een heerlijke lamscurry. Met rijst en naan.

Vanavond dürüm met K&K falafel, allerhande rauwkost, rode uien, yoghurt-knoflooksaus en ajvar.

Hier wordt het vandaag zeer zonnig en 20 (!) graden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven