Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meestal maak ik inderdaad zelf saus voor wok en pasta etc maar ik maak een uitzondering voor pataks currypasta/ saus.

Vandaag heb ik een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald en bak er zo een eitje bij en we hebben net een bakje soep op.
Wow dat is leuk Moosey, zelfgekweekte oesterzwammen! Gaat dat echt zo gemakkelijk als je schrijft? Ik heb geen heel groene vingers namelijk maar dit klinkt als een leuk project, ook voor grote frut.

Ik at vanavond bij m'n ouders en kreeg erwtensoep. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten aloo gobi en butter tofu met rijst en chapatis. Lang leve de indische winkel in onze straat.
Alle reacties Link kopieren
Ja Teig, echt zo makkelijk, ik heb er helemaal niks aan gedaan verder. Ik heb deze, van Rotterzwam https://www.ecomondo.nl/winkel/rotterzw ... erzwammen/ Staat ook heel duidelijke instructie op.

De minestrone van gister was lekker geworden, hoewel een tikje saai. Heb m mee als lunch met wat feta erdoor, daar zal-ie wel van opknappen. Heb alleen m'n zelfgebakken mueslibolletjes op t aanrecht laten liggen :-[
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
15-01-2019 14:31
Mja. Da's fijn voor je, kopjekoffie, maar ik denk dat ik voor zo ongeveer iedereen hier spreek als ik zeg dat we liever zelf onze sauzen maken.
Hahahahaha en ik zat al op mijn handen ik dacht ik ga het niet zeggen :rofl:

Wat super leuk die oesterzwammen (en lekker!)

Gisteren gepoogd om vanaf mijn mobiel iets te posten hier maar dat was echt godsonmogelijk, dus maar even vanaf mijn iPad nu, ik ben thuis. Had een zakenlunch gisteren bij een Chinees restaurant, lekker en overdadig gegeten van alles en nog wat, dus gisteravond een boterham en bakje yoghurt. Vanavond weet ik nog niet dus daar kom ik nog op terug.
rastan wijzigde dit bericht op 16-01-2019 12:06
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grrrrr
rastan wijzigde dit bericht op 16-01-2019 12:05
98.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 x genoeg :-(
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, die oesterzwammen zijn gaaf. Wij hadden vorig jaar een event in een gebouw waar de tegenhanger, Haagsche Zwam, zat en toen heb ik ook een pakket gekocht. Men, dat smaakt.

Goed bezig met eten en sporten, Moos!

Ik heb vanochtend weer een spinnig les meegepakt. En daarna met lief Ikea kledingkasten in elkaar gezet (en geen ruzie gemaakt :puh: )
Zometeen ga ik met 2 vriendinnen eten en een film pakken

Wil je aandacht Rast?! :P
koreveen wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:47
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan spinnen maar heb mega last van mijn rug, zo erg zelfs dat ik morgen naar de huisarts ga.
En gedoetje op werk dus behoefte aan comofort food dus pasta met kastanjechampignons, prei spekjes en kruidenkaas.
Alle reacties Link kopieren
Oh. Niet leuk dolfje, sterkte.

Goed bezig allemaal qua sporten en kasten in elkaar zetten zonder ruzie :proud:

Je indiase maaltijd klinkt heerlijk hop :-9

Ik heb uiteindelijk een spaghetti bolognese gemaakt, of nou ja iets wat erop lijkt met linzen in plaats van vlees (verder klassiek met selderij, ui, wortel, knof, tomaten, scheutje wijn etc) Was erg lekker en verwarmend ik vond het knap koud opeens vandaag!
Alle reacties Link kopieren
koreveen schreef:
16-01-2019 16:05
Wil je aandacht Rast?! :P
Nou die heb ik dan nu he, dank je wel hoor :rofl: :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
14-01-2019 22:51
Van de week had ik een pakket sweet chili bij de Jumbo gekocht, was lekker comfort food. De Plus heeft ook dergelijke paketten en de AH waarschijnlijk ook. https://www.jumbo.com/jumbo-maaltijdpak ... 194861PAK/
Die zijn wel een uitkomst voor mij en de sauzen die erbij geleverd worden, zijn een stuk beter dan de sauzen of soepen in blik die je normaal hebt.
Ach, sommigen kunnen niet koken en anderen kunnen niet lezen. Dus vandaar mezelf maar even quote. Ik zei dus niet dat het lekkerder was dan dat wat jullie zelf maken maar lekkerder dan dat wat je meestal in de winkel koopt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het ook zo koud. Baal van die rugpijn. Vorige week ook al niet geweest vanwege verkoudheid en nu dit. Ik denk dat de aftakeling begonnen is :P
Gelukkig volgende week ook eem weekje vakantie.
Winter is coming!! Komende tijd echt een stukje kouder. Ik vind het niet heel erg eigenlijk. Ondanks dat ik op een werkdag vrij veel moet fietsen vaak, hou ik wel van kou. Ik vind eigenlijk alles prima, zolang het maar niet regent :).

Dankje Moos, voor de link, ik heb m opgeslagen.

Arme Dolfje met je aftakeling. Gelukkig kun je volgende week in warmer oorden bijkomen.

Gisteravond ging ik met lief uit eten en daarna gingen we met vrienden naar een theatervoorstelling. Was een leuke avond. De kinderen zijn uit logeren dus we hebben eindelijk weer eens ongestoord kunnen slapen. Mijn menu zag er gisteravond zo uit: amuse van schuim van rode biet, plakje Choggia biet, appel en walnoot - voorgerecht was gebrande tomaat met tomatensorbet, rucola en gepofte wilde rijst - daarna wangetjes van Iberico varken met paddestoelenrisotto en 'zomergroenten' (wortel en groene asperge) - candybar (nagemaakte Snickers) met mandarijngel en yoghurtijs.
Het voorgerecht was heerlijk. Daar had ik wel twee bordjes van willen eten. Het vlees van het Iberico varken was heel smaakvol, maar de combinatie met paddestoelenrisotto was mwah en zomergroenten in januari vind ik ook erg ingewikkeld. Beetje jammer want het voorgerecht was zó lekker, en dan doe je zo weinig met de groenten in het hoofdgerecht. Dessert was lekker. En het was fijn om weer eens met lief lekker uit eten te zijn, en theater was interessant en vermakelijk en daarna nog lekker even de kroeg in geweest met z'n allen.

Vanavond maak ik gebakken gnocchi met groene pesto, veldsla, courgette en tomaten. En Parmezaanse kaas, want daar wordt iedereen in huis gelukkig van. Overigens heb ik m'n gnocchi nog nooit zelf gemaakt, die uit de supermarkt is voor mij prima en lekker snel.
Alle reacties Link kopieren
Brrr nu ook weer zo koud en nat en vies weer.
Was dus bij de huisarts en moet na de vakantie naar de fysio. Hopelijk met oefeningen etc er dan vanaf want zo is niet fijn.
Wij eten een roerbak met kip, prei en wortel en een of ander potje zoetzure saus die man tijdens een trip naar de toko heeft gekocht. Als er iemand staat te koken als hij er is dan neemt hij die spullen altijd mee. :P
Ik heb net de koffer uit de schuur gehaald dus ga zo maar eens inpakken. Morgen werken en zaterdagmiddag nog naar een verjaardag dus het kan maar gebeurd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jet indiase maal was ook lekker en eigenlijk niet veel werk. Mijn schoonmoeder kreeg de helft mee. Gister aten we aardappel, tompinamboer en wortel uit de oven. Erbij een stukje zalm.
Vanavond wordt het spaghetti carbonara.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem een bakje erwtensoep en een bakje kwark mee naar mijn werk. Man eet , zoals bijna elke vrijdag, chili con carne.
Morgen hebben we in de middag een verjaardag dus zullen daar wat snacken en bij thuiskomst een bakje soep oid eten en vanaf zondag zijn we een weekje op vakantie. We zitten in een groot huis en zullen naast uit eten gaan ook wel de bbq aansteken oid.
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker vakantie en bbqem! Hier is het weer de normale grijze nevelsoep, gister was een van onze 5 zonnige dagen tussen november en februari. Maart tot juni zijn hier fijn en september en oktober. De rest is te grijs of te heet.
Wij eten vandaag linzensoep, past bij het weer.
Ik heb sibds kort een instantpot, want mijn sloecooker verloor zijn tefallaagje. Nog beter dan een slowcooker! Hoewel hij dat ook kan. Kikkererwten koken in 12 minuten! En nu met baby is het helemaal handig, want ik hoef niet op de pan op het vuur te letten.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier! En koud buiten, brr. Ik heb een spinazietaartje gehaald bij mijn bio eetcafé. Met cashewnoten, ei en feta. Lekker.

Hop, is een instantpot hetzelfde als de ouderwetse snelkookpan?
Alle reacties Link kopieren
Jacmaar dan op electriciteit. En programeerbaar. En ook met aannraad en yoghurt functie.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
16-01-2019 18:31
Ach, sommigen kunnen niet koken en anderen kunnen niet lezen. Dus vandaar mezelf maar even quote. Ik zei dus niet dat het lekkerder was dan dat wat jullie zelf maken maar lekkerder dan dat wat je meestal in de winkel koopt.
Nee hoor, ik had je geheel en al goed begrepen. Ik wilde alleen zeggen dat het niet zoveel nut heeft om mensen die koken heel leuk vinden en het goed kunnen dingen over kant en klaar-pakketten te vertellen.

Ik had vrij vandaag, heerlijk in de tuin bezig geweest. Zo fijn dat t eindelijk even wat minder grijs was! Tegen half zes wilde ik ns gaan nadenken over eten, maar toen bleek dat lief al bijna weg moest, en maakten we gezamenlijk een snelle roerbak van champignons, de zelfgekweekte oesterzwammen, winterpostelein en een eitje, met noodles.
Morgen moet ik werken (en vroeg op daarvoor, meh) maar ben ik bijtijds klaar en ga ik s avonds naar een concert. Ik ga dan denkelijk ofwel ramen eten in een tentje wat ik nog niet heb geprobeerd, of Vietnamees. Allebei vast geen straf.
Alle reacties Link kopieren
Gister heerlijk even met mijn camera op pad geweest. Wat een heerlijk weer om foto's te maken. Morgen ook op pad met de Natuurfoto werkgroep.
Vanmiddag gaan we met een groep vrienden een aantal games doen: boogschieten, soort paintballen. Dat wordt leuk.
We gaan daar wat eten. Zal wel vette hap worden ;-)

Gisteravond bakje chili sin carne uit de vriezer geplukt. Heerlijk!

Vast fijne vakantie Dolf. Hoop dat je minder last van je lijf hebt.

Klinkt heerlijk jouw diner, Teig
Alle reacties Link kopieren
Jij bent ook vroeg voor de zaterdag Koor, veel plezier vandaag. Ik kon niet meer slapen en lekker liggen en ben ook maar opgestaan. Bakkie thee en een cracker erbij en even genieten van de rust. De komende week zijn we met 6 mensen dus dan is het compleet anders. Al was ik vorig jaar wel elke dag degene die als eerste op was en buiten zat. Heb volgens mij toen ook zowat elke dag de zon op zien komen daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ochtendmens, Dolf en doordeweeks sta ik vroeg op en dat ritme is niet stop te zetten in het weekend. Doe op een feestje ook nooit de lichten uit. That’s the downside.... Het is niet anders....
Gisteravond ging ik weer uit eten, oh wat een straf :). We aten pintxos en dronken daar goede wijn bij. Het was een heel fijne avond.

Vanavond gaat lief een hardloop-event doen en eet ik alleen thuis met de kinderen, dan hou ik het makkelijk voor mezelf: ovenfrietjes, vissticks en ik was van plan tomaten te eten maar die heeft lief gisteren al verwerkt dus dat wordt hem niet. Ik denk dat het dan broccoli wordt, vanwege de simpele reden dat de frutjes dat heel lekker vinden en ze er dus goed van eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven