Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Man heeft een pizza in de oven gegooid en daar heb ik een klein stukje van gegeten maar niks smaakt me vandaag. Heb me maar ziek gemeld voor morgen want heb koorts en de plannen van zaterdag verschuiven we naar volgende maand. Het is niet anders. Lig al de hele middag in bed. Lag zelfs te slapen toen man thuis kwam.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2019 18:52
Man heeft een pizza in de oven gegooid en daar heb ik een klein stukje van gegeten maar niks smaakt me vandaag. Heb me maar ziek gemeld voor morgen want heb koorts en de plannen van zaterdag verschuiven we naar volgende maand. Het is niet anders. Lig al de hele middag in bed. Lag zelfs te slapen toen man thuis kwam.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2019 18:52
Man heeft een pizza in de oven gegooid en daar heb ik een klein stukje van gegeten maar niks smaakt me vandaag. Heb me maar ziek gemeld voor morgen want heb koorts en de plannen van zaterdag verschuiven we naar volgende maand. Het is niet anders. Lig al de hele middag in bed. Lag zelfs te slapen toen man thuis kwam.
Toch echt griep dus, beterschap. Goed uitzieken!
Vervelend voor je Dolfje! Jammer idd ook van het zonnetje.

Wij aten vanavond gehaktballetjes uit de oven in een tomatensaus, met pasta en bloemkool. Smaakte goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weekend, zo even naar yoga. Even wat dingen thuis die moeten en naar de kapper. En tussendoor genieten van het lekkere weer. Voor zondag heb ik al een leuke wandeling uitgezocht . Eten weet ik nog niet maar daar kom ik nog wel op terug dan. Misschien iets van vis of gamba’s ofzo.
Alle reacties Link kopieren
De koorts is iets gezakt. Heb huisarts gebeld want het is niet normaal hoe vaak ik aan het kwakkelen ben en andere klachten heb. Ze bellen later vandaag terug.
Ik heb nog soepgroenten in de diepvries en gehakt dus kan vandaag een soepje in elkaar flansen en er staat nog een maaltijdsalade die ik gekocht had om vandaag mee naar werk te nemen. Voor mij genoeg man moet maar kijken of hij zelf nog iets anders maakt.
Voel je je ook ietsje beter dan gisteren Dolfje?

Ik maak vanavond een stoof van kip, spekjes, champignons, wortel en oa balsamico en mosterd als smaakmakers. Ciabatta erbij om te dippen.
Poos afwezig geweest op het forum, nu weer terug.

Beterschap Dolfje!

Vanavond andijviestamppot met spekjes en rookworst.

Die stoof klinkt erg lekker Teigera!
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
15-02-2019 10:02
Voel je je ook ietsje beter dan gisteren Dolfje?

Ik maak vanavond een stoof van kip, spekjes, champignons, wortel en oa balsamico en mosterd als smaakmakers. Ciabatta erbij om te dippen.
Nou een heel klein beetje. Maar het houdt nog niet over. Lig nu op de bank want ik had trek en dorst maar kan goed dat ik straks weer naar bed ga. Al lig ik hier wel lekker in de zon.
Beterschap Dolfje! Vervelend dat je zo kwakkelt.

Ik ben ook snipverkouden. :| Gisteren na dag op locatie laat thuis. Ik at gebakken rijst met kool, wortel, lente ui en shii take als van de week, want dat had ik nog en was snel klaar.

Vandaag ga ik aardappel-bleekselderij met kappertjes salade maken.
Hier vandaag een zelfgemaakte Franse champignonsoep met kaas/uienstokbroodje.
Alle reacties Link kopieren
T is pasta geworden - half volkorenspaghetti en half courgettini. Met warmgerookte zalm, een handje (diepgevroren) tuinerwtjes, creme fraiche, dille en een beetje citroenrasp. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lekker allemaal. Ik zit in de trein te sterven van de honger. Maar thuis staat nog spruiten-spitskool-stamp en ik haal een bakje gestoofde prei uit de vriezer. Had een kilo of 5 over van het festival dat ik caterde afgelopen weekend, zó niet erg :kwijl:
sneeuwball schreef:
15-02-2019 10:13
Die stoof klinkt erg lekker Teigera!
Hij was erg smakelijk! Mocht je het recept willen: https://www.hellofresh.nl/recipes/stoof ... KvM4BrupAY
Je pasta klinkt heerlijk Rastan.

Vanavond eet lief niet thuis dus ik wil snel iets op tafel hebben, want hongerige frutjes betekenen lastige frutjes :). Ik zag gepaneerde geitenkaasjes liggen, die ga ik bakken. Erbij broccoli en gebakken minikrieltjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoera ik behoor weer enigszins tot het land van de levenden. Het is nog niet helemaal zoals het moet zijn en of ik morgen naar ons geplande uitje moet gaan weet ik nog niet maar ik voel me weer iets beter. Nu alleen nog flink verkouden en hoofdpijn.
We hebben nog soep over dus dat eten we en dan nog wat man er tijdens de boodschappen bij gaat halen. Geen idee dus nog.
Klinkt heerlijk, Rast, die pasta!

Vanavond ga ik bij vrienden eten. Vriendin is zwanger. Ik wil iets meenemen, maar fles wijn valt natuurlijk af. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Bosje bloemen? Ik zou het anders niet weten. Ben niet zo van de zwangere vriendinnen meer :P
Ik heb net de broodbakmachine aan gegooid voor deeg waar we ( nou ja ik) straks flammkuchen van ga maken. Dat lukt denk ik nog net.
Nee, dacht ook dat ik ervan af was.... Maar nu toch weer 2 vriendinnen en 1 collega. :| ;-D
@GB: bon van leuke speelgoedwinkel in de buurt? Fijne handcrème? Sixpackje alcoholvrij bier? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou ook een bloemetje doen GB, maar dan misschien zo’n potje bolletjes (Blauwe druifjes of kleine narcisjes)

Vanavond eet ik indonesisch. Niet zelfgemaakt maar lekker van de toko. Met 3 soorten groente (Snijbonen met tofu in kokossaus, aubergines in blado achtig dus pittig, en tauge met oestersaus)
Een bloemetje is altijd goed! En toen ik zwanger was, kon ik een alcoholvrij drankje wel waarderen.

Vanavond heb ik een snelle, maar lekkere maaltijd gemaakt met pitabroodjes, kippendijshoarma, sla, komkommer en tomaatjes.

Vaak maak ik er nog zelfgemaakte tzaziki of iets dergelijks bij en een luxe salade. Maar nu laat thuis van een verjaardag was dit helemaal prima.

En als toetje ijs. Dat kon de kleine man wel erg waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, stokpaardje, maar snijbloemen zijn echt heel slecht voor mens en milieu. De teelt en transport hebben een grote impact en er worden veel pesticiden gebruikt, en dat voor iets wat je na max een week weer weggooit... :nope:

Iets van een mooie aparte (gebrouwen) frisdrank is ook leuk.

Ik was naar mijn broers verjaardag en die liet Chinees aanrukken. Ik had al wat toastjes op dus hield t bij de groentengrrechten en wat vlees. Was best lekker eigenlijk.
Hey, thnx voor het meedenken. En snijbloemen heb ik idd al lang niet meer gekocht. Ik was op zoek naar een plantje, maar die zaten allemaal in een plastic potje. En toen zag ik idd een soort gember-limoen limonade/frisdrank in een mooie beugelfles. Dus dat werd het.

Eten was wel lekker, maar een beetje een onduidelijke kruising van ovenschotel en salade. Met pompoen, kikkererwten, spinazie, bulgur, quinoa, granaatappel, feta en avocado. En de nootjes waren nog vergeten zelfs.
Klinkt soort van bijzonder GB. En quinoa én bulgur in een gerecht? Apart.

Wij eten vanavond pannenkoeken. Valt in goede aarde hier, volgens mij kan ik dat iedere week wel maken... Ga ik niet doen hoor, daar is het te ongezond voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven