Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Twijfel tussen zelfgemaakte pizza op Turks brood of wraps :yum: . Ben ziek dus wil iets simpels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het tweede boek fast food, het bak boek en tee kleinere boeken met soepen en salades. Ik vond alles wat ik eruit heb gemaakt een suxces en ik denk dat ze wel in jouw straatje liggen, moos
Ik vind het soepenboek.musschien wel het best, maar ik houd heel erg van soep en hoppeuter ook.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond cevapcici met gebakken aardappels en spinazie. Gisteren hadden we nasi met kippenpoten en sugar snaps.
Ik kende het niet, Leon. Maar ziet er veelbelovend uit. Het is hier alleen niet echt in de buurt.

Volgens mij google ik elke keer opnieuw cevapcici... (en logischerwijs vergeet ik dan direct weer wat het is :proud: )

Vanavond maak ik Siciliaanse pasta (ansjovis / tomatenpuree / pijnboompitten / rozijnen /rode wijn / krokant gebakken broodkruim)
Een snelle bami gemaakt, met spekjes, groente en omeletreepjes.
Toetje een bananensmoothie gemaakt, die moesten op.
Alle reacties Link kopieren
Oh die pasta klinkt goed GB!
Ik had nog nooit gehoord van Leon. Maar ik kom zelden op de stations waar zij zitten, en ik koop sowieso zelden eten op stations. Omdat ik dagelijks met de trein reis, ben ik heel voorzichtig om er geen gewoonte van te maken om vaak iets te kopen.

Gisteravond aten we kip jambalaya met sperziebonen. Vanavond couscous met tajine met gehaktballetjes, met wortel en citroen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief maakte gisteren pannekoeken. Die dochter vervolgens weigerde te eten. En ik vind pannekoeken eigenlijk ook geen avondeten (maar heb er wel net 1 bij het ontbijt gegeten), dus dat was een daverend succes ;)
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die siciliaanse pasta GB. Ik ben niet helemaal fris, bang dat ik toch iets onder de leden heb, al een paar dagen, en slinger heen en weer tussen “helemaal geen trek” en “trek in ‘slecht’ voedsel” ik heb me maar even laten begaan maar begin het nu aardig beu te worden. Alleen heb ik nog steeds weinig inspiratie.

Vanavond maak ik een grote kom bleekselderij salade (met appel, druiven en walnoten) en eet daarbij iets warms maar weet nog niet wat

Edit: ‘Leon’!? Die ken ik niet en ik reis toch dagelijks met de trein
rastan wijzigde dit bericht op 21-02-2019 17:15
7.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgen is man jarig en het wordt een flink jaartal.. vanavond komen schoonouders eten om het te vieren.
We eten prei/ mosterdsoep met uitgebakken bacon erover verkruimeld. En daarna uit de oven kip/parmezaan ( met panko en knoflook) en erbij gekruide ovenfrietjes en een salade van veldsla, komkommer en van die half gedroogde tomaatjes en mozzarella. Ik ben nog steeds niet super fit dus heb me er een beetje makkelijk vanaf gemaakt en heb als dessert een taartje bij Ah gehaald, iets met chocola en toffee geloof ik.

Gelukkig zijn we morgen overdag vrij want alle boodschappen voor het feestje moeten nog gehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een roast maken van aardappels, bietjes, bloemkool en wat er nog meer zoal in de groentenla zit. Is dan ook weer mooi basis voor lunches.
LEON ken ik ook niet, maar reis dan ook nooit met het ov.

Beterschap Dolfje, hopelijk voel je je wat beter met de verjaardag van je man!

Vanavond indische speklapjes gegeten met paksoi. Smaakte goed. Heb de cherrytomaat vervangen voor kastanjechampignons.
Volgens dit recept.

https://www.jumbo.com/indische-speklapp ... oi/502758/
Haha, Kaat, die pannekoeken. Arme man. ;D

Beterschap Rast en Dolf!

Ik ga vandaag okonomiyaki maken. Ik bedacht me namelijk dat ik daarvoor alles in huis heb.
Lekker GB, okonomiyaki!

Pannenkoeken kunnen wat mij betreft altijd. Ontbijt, lunch, avondeten, allemaal prima. Grappig dat je dochter er geen zin in had Kaaaaaaaat.

Ik wil morgen pad thai maken. Maar dat is me nog nooit echt naar tevredenheid gelukt. Weet iemand hier een goed recept online?
Alle reacties Link kopieren
Teig, ik maak deze altijd en is prima: https://healthysoof.wordpress.com/2017/ ... -pad-thai/

Vandaag dagje vrij en zometeen een fotografie workshop. Zin in. Lief is vanavond op pad dus ik maak een omelet met wat left over tomaten, courgette ed.

Dolf, gefeliciteerd met je hubbie.

Rast, beterschap!
Voor Pad Thai gebruik ik altijd dit als basis: https://www.youtube.com/watch?v=m88rF0r ... McJiU&t=0s (let vooral ook op de naam van het kanaal :proud: )

Vanavond maak ik deze salade: https://www.francescakookt.nl/salade-va ... spruitjes/ Dat was vorige keer wel een succes. En dan mss aardappels uit de oven. Of gewoon met een broodje erbij.
Ik heb vandaag de koelkast leeggemaakt: 1 prei, 2 puntpaprika's, restje snacktomaatjes, uitje, half bouillonblokje, 2 dooie aardappeltjes, koken, blender erdoor en klaar. Vanavond verkruimel ik wat geitenkaas erover, geroosterd boterhammetje erbij en we hebben weer gegeten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties. Man voelt zich niet dan voorheen :P
Wij eten nasi goreng met een gebakken ei. Net alle boodschappen voor vanavond gehaald. Als je het ziet denk je dat er 200 mensen komen ipv 20..
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
22-02-2019 12:01
Dank voor de felicitaties. Man voelt zich niet dan voorheen :P
Wij eten nasi goreng met een gebakken ei. Net alle boodschappen voor vanavond gehaald. Als je het ziet denk je dat er 200 mensen komen ipv 20..
:rofl: dat noemden we bij ons thuis vroeger het “weeshuiscomplex” mijn moeder ging vaak op het laatste moment voor onze gasten kwamen nog een keer extra boodschappen doen en hield dan steevast alles wat ze bijgekocht had over. En ik heb die gewoonte overgenomen. Maar niks zo erg als het idee dat mensen niet genoeg te eten en drinken krijgen.

Ik eet vanavond een mexicaanserig prutje, ui, knof, prei,paprika, mais, kikkererwten,tomaten, chipotle en beetje bio tartaar. Tortilla chips erbij.
rastan wijzigde dit bericht op 22-02-2019 12:30
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 x genoeg...
Veel plezier Dolfje met het feestje van je man!

I cook with Poo tonight... hope I will like it! :hyper:
Haha, Teig. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik weet niet of dat erin stond, maar je moet de noodles wel even in koud water zetten van tevoren.
Nou het smaakte goed! Had er als groente savooiekool, sperziebonen en broccoli bij. Minder suiker dan voorgeschreven gedaan, anders wordt het wat te zoet naar mijn smaak. Verder garnalen en tofu en gehakte cashewnoten want had geen pinda's meer in huis, bleek. Frutjes vonden het ook erg lekker.
Ik heb net mijn avondeten op, phad ki mao.
Veel chilli doorheen gepleurd als vanouds.
Vanmiddag had ik rasmalay gemaakt een indiase lekkernij, onwijs lekker, dat ga ik zo nog even naar binnen stouwen.
Misschien nog een wijntje toe.

En dat was mijn vrijdagavond dan alweer.

Avontuurlijke meid ben ik toch ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten linzensoep, want daar had ik allesvoor in huis. Uitje, knoflook, paprikapoeder, koriander, rode linzen, passata, groente bouillon. Klaar. Niet heel hoogstaand maar wel lekker en ik had beide kinderen vandaag dus ik was allang blij dat ik iets gekookt had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven