Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fotocursus was geweldig leuk. Veel geleerd.
Vanochtend gaan spinnen en vanmiddag een natuurwandeling gedaan met het IVN.
We eten boerenkool stamppot. Past niet bij het zonnige weer maar ik heb er veel zin in ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht, maar het wordt de McDonalds en super zin in. Eet er 1x per halfjaar ofzo. 🍟
Alle reacties Link kopieren
Wij eten de restjes ( nou ja rest) van het toastjes spul. Hebben een lamme dag door het feestje maar ik ben wel even klein blokje om geweest.
Alle reacties Link kopieren
tortilla's met een komkommersalade
Zelfgemaakte hamburgers en ovenfrietjes. Salade erbij. Was lekker.
Het was een prima dag voor een boerenkoolstamppot Koreveen, wij aten het namelijk ook! Ik maakte een vega versie, met pesto, brie, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes. Frut I merkte tot haar grote tevredenheid tijdens het eten op "jammie, die uitgedroogde tomaatjes zijn echt lekker!" :proud:
Alle reacties Link kopieren
Uitgedroogde tomaatjes :nerd: nou ja klopt ook wel toch

Ik at gisteren pasta met tonijn, knoflook, tomaten en kappertjes. Simpel maar heel lekker. Vanavond heb ik vissoep. Niet zelfgemaakt maar van de markt. Daar staat tegenwoordig een kraam met zelfgemaakte soepen. Heel prima, ongeveer 20 verschillende soorten met vlees, vis en vega.

Vandaag lekker naar buiten weer. Wat een heerlijk weekend. Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wij zijn ook weer enigszins boven water… de één na de ander geveld door de griep.

Vrijdag aten we op verzoek van puber pasta met gerookte zalm, kerstomaatjes, dille, room en een scheutje wodka. Gestoomde brocoli erbij.

Gisteren maakte ik voor de eerste keer mulligatawny volgens dit recept :

https://www.saveur.com/article/Recipes/ ... lligatawny

Met K&K naan erbij. Erg lekker.

Vanavond wordt het ropa vieja met zwarte rijst, nacho chips, guaca, zure room.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag soep met veel groente en een beetje gehakt en een omelet en een salade van komkommer en mozzarellabolletjes.
Alle reacties Link kopieren
Meh, ik heb echt 0 energie, hormonen hebben me goed te pakken deze maand. Had allerlei dingen staan dit weekend maar heb alles afgezegd. Net een beetje in de tuin gerommeld maar zelfs daar eigenlijk niet genoeg energie voor. Irritant. Nou ja, ik moet er maar weer ns in geloven dat mijn lijf dat doet om te zorgen dat ik ergens nog een beetje uitrust, zit in een heel leuk maar heel pittig project wat nog wel een dikke maand duurt, dus even toegeven dan maar.
Gister maakte ik gauwgauw flied lice met broccoli, prei, winterpostelein en een gebakken eitje. Was wel lekker, maar iets te gauwgauw qua broccoli, die was nog wel erg knapperig ;-D
Vanavond weet ik nog niet. Zou eigenlijk ook moeten preppen voor lunch, maar daar heb ik ook nog niet echt inspiratie voor.

Dolf, gefeliciteerd met je kerel nog!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gistwr chili con carne bij zwager. Die had per ongeluk voor een heel weeshuis gekookt.
Vandaag eten we zalm met aardappels en venkel.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond mosselen voor dochter (en ik snoep mee) en een varkenshaasje voor man en mij. Met patatjes en een salade.
Alle reacties Link kopieren
Straks een kip caesar maaltijdsalade. Lekker makkelijk en lekker.
Wij genoten ook van het mooie weer. Fijn hoor! Ik roerbakte vanavond savooiekool en sperziebonen, met rijst en kipsaté was dit een prima maal.
Haha, die uitgedroogde tomaten. :proud:

Welcome back, Irma!

Shit, balen, Moos. Maar het kan idd geen kwaad om er soms gewoon aan toe te geven.

Het was super buiten vandaag idd! Gisteren ook trouwens. Gisteren met Brown een wandeltocht(je) gedaan. Was erg leuk en afwisselend. Daarna at ik een soepje uit de vriezerT (flespompoen-geroosterde paprika). Vandaag ook de hele dag buiten geweest en een stuk gelopen. Ik heb net champignonrisotto gegeten.

Nu ben ik (voor het eerst) gedroogde kikkererwten aan het koken. Daarmee wil ik morgen een stoofpotje maken, met wortel, uit en spruiten. En ik heb er wat veel in de week gezet, dus ik maak denk ik ook hummus.
Alle reacties Link kopieren
Owh wat een heerlijk weer, echt van genoten de afgelopen dagen.

Vrijdag was ik in de sauna, mijn lunch was groentekroketten op brood, het avondeten een salade met geroosterde bieten en geitenkaas. Beiden erg lekker.

Zaterdag at ik bij mijn ouders worteltjes, aardappelen en een worstje. Zondag at ik daar nog steeds en aten we Chinees.

Voor vanavond heb ik moussaka voor mezelf en de kleine en stamppot voor mijn ilef uit de diepvries gehaald.

Nu binnen aan het werk, maar straks misschien wel even buiten op het terras lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde gaan sporten maar ga zo lekker eem stukje fietsen met dit weer. Heb hoofdpijn en buiten zijn is dan wel fijn.
Wij eten pasta met gebakken champignons en courgette en een stukje chorizo erdoor.
Morgen eten we couscousalade met uitgedroogde tomaatjes :P en falafel erbij.
Vanavond toad in the hole (recept van de ah) zoon vind het erg lekker.
Daarbij heb ik nog asperges en iets van pomme duchesse uit de oven.

Beetje bij elkaar geraapt, maar hoef tenminste niet naar de supermarkt :)
Alle reacties Link kopieren
bami, sugarsnaps en gebakken kipfiletreepjes met 5kruidenpoeder en lente-uitjes.
en pindasaus!
Vanavond werd het een traybake (a.k.a. lekker lui koken) van kip, bloemkool, zoete aardappel, rode ui en wortel. Met veel verse munt en tahin-citroensaus werd het erg lekker. Frutjes zaten er ook van te smullen.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee die traybake teig. Ik doe voooral aan lui koken tegenwoordig.

Wij aten miso aubergine met gebakken tofu en udon noodles. Was lekker.

Morgen letscho met polenta, dat wilde hopman.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat is het heerlijk buiten. Ik had vandaag vrij genomen en een flink stuk (kleine 20 km) gelopen iets noordelijker van hier. Net mijn linzenpie in de oven geslingerd en voor erbij een salade gemaakt van komkommer, paprika, geblancheerde taugé, spaanse peper, ananas, koriander en bladsla met een dressing van limoensap, beetje chilisaus, pindakaas en sriracha. Erover: paar gehakte pinda’s en (okay, ik speel een beetje vals) tempeh van mijn toko. Die is al gemarineerd en krokant gebakken dat is me voor zo’n kleine portie te veel werk, en ik krijg het nooit zo lekker als de nonna’s daar :-9

Hoop dat je hormonen ondertussen een beetje geweken zijn Moos. Inderdaad soms is eraan toegeven echt de enige mogelijkheid.

Hopp, letscho heb ik even gegoogled, ziet er best lekker uit welk recept gebruik jij?
rastan wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:56
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn verblijf in Mauritanië heeft mijn gastgezin in Ouad Naga een keer dit heerlijke dessert met vers gerooide suikerbiet klaargemaakt: Hadiatou Brulee. Een dikke aanrader! Dit vergeten wortelgewas verdient m.i. meer aandacht, vandaar dat ik dit recept graag met jullie deel.
De zoet-zilte smaak i.c.m. stevige bite zorgt voor een unieke smaaksensatie, welke bij voorkeur met vanille-ijs genuttigd wordt. Op grond van de basisingrediënten en bereidingstechnieken denk ik dat dit een van oorsprong Senegalees recept is, maar wordt inmiddels ook door Mauretaanse inwoners omarmd.

Ingrediënten:
- 1 grote suikerbiet (+/- 1kg)
- 125g blauwe bessen
- 200ml melk
- 100g dessertrijst
- 1 biologische citroen
- poedersuiker
- gemberpoeder
- vanille-ijs

Bereiding:
Was en schil de suikerbiet goed. Snij de biet in de lengte doormidden en maak er vervolgens half-cirkelvormige plakjes van. Bereid ondertussen de rijst volgens aanwijzing op de verpakking.
Bak de bietenschijfjes op middel-hoog vuur gedurende +/- 8 minuten, regelmatig keren. Snij de citroen doormidden en pers citroensap over de schijfjes heen. Leg deze vervolgens op een bord. Bestrooi ze met poedersuiker.
Indien de rijst beetgaar is, kan voorzichtig de melk erdoor geroerd worden (eerst 50ml, langzaam roeren), voeg vervolgens 2 tl gemberpoeder toe. Blijf roeren, zodat de rijst lekker blijft doordrinken, net zolang totdat het wat “papperig” wordt. Voeg vervolgens de citroensap toe (halve citroen uitpersen) en ten slotte de blauwe bessen.
Deponeer de rijst op de suikerbietschijfjes en top dit af met 2 of 3 bolletjes vanille-ijs en poedersuiker.

Hintia outmolou! (eet smakelijk)
Heerlijk, Rast, goed gepland die dag.

Ik had mijn dag omgewisseld. Ik was ook vrij vandaag ipv morgen. Eerst even een paar uurtjes op het strand geweest en net nog een wandelingetje door de stad gemaakt. En wegens hormonen heb ik een lekker kaasje gehaald en een goed spelt broodje. Dus dat wordt mijn diner.

Gisteren had ik idd een kikkererwten stoofpotje gemaakt, en dat kan ik van de week nog een keer eten. Morgen ga ik uit eten met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook het volgens de beschrijving van hop man. Veel tomaat, veel paprika en stoven tot het hekemaal zacht. Ik begin mez een uitje. Als kruiden gewone en gerookte paprika en in decwinter een blik Tomaten blokjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven