Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Ook van deze kant veel gezelligheid en culinair genot gewenst!
Mijn tapas was ook heeerlijk! Gerechten; voorgerecht nacho's met gehakt, salsa en kaas. Ossehaasstukjes met knoflook in ketjapsaus, spare-ribs in hete zoete saus, kipstukjes met chillisaus, inktvisringen met knoflooksaus. En nagerecht warme appeltaartje met vanillesaus en een flinke kop thee. Een geslaagde avond dus

Vanavond is mijn hamkaasburger aan de beurt. Ik denk dat ik komkommersalade en aardappels uit de oven bij maak.
Wij gaan vanavond Cola Kip eten. Nooit gemaakt, maar schijnt lekker te zijn. Daarbij aardappeltjes uit de oven en waspeentjes. Heb er nu al zin in.
quote:ivy1970 schreef op 22 oktober 2010 @ 14:42:

Wij gaan vanavond Cola Kip eten. Nooit gemaakt, maar schijnt lekker te zijn. Daarbij aardappeltjes uit de oven en waspeentjes. Heb er nu al zin in.Heb je een recept? Klinkt.. Uhm, appart?
Cola kip is idd lekker Geen recept hier voor handen helaas, en LIef (die het wel kan maken) is aan het werk.
Cola Kip? Dit is geloof ik 1 van de momenten dat ik EXTRA blij ben dat ik geen vlees eet.

Dat klinkt allemaal goed Suuz. Leuke inventieve combinaties. Bij jou in de buurt?

Ben ook bezig met voorbereidingen voor morgen. Heb gelukkig genoeg tijd. Heb er echt zin in!
Oh, en vanavond eet ik ws wat uitprobeersels voor morgen. En evt. een boterham, als ik nog trek heb.
Recept Cola Kip (volgens NRCNext)

Kilo drumsticks in ovenschaal doen, inwrijven met grof zeezout en ongeveer 200gr donkere basterdsuiker (ik heb iets minder gedaan, leek me iets te zoet), daarna 100ml cola mengen met 4 eetl. fijne scherpe mosterd en 8 eetl. ketchup en over de drumsticks gieten, daarna ongeveer 500ml cola toevoegen zodat de kip onder staat.

Oven op 175 graden, kip twee uur in oven en af en toe wat omroeren. Ik ben erg benieuwd.
gisteren had ik broccoli met tortellini,s kaassaus en duitse bieftstuk.

vandaag stamppot boerenkool uit de vriezer in de plinggg.runderworstje en uitjes er bij bakken....mmm
Vandaag een witvisfilet met aardappelplakes en tomaat, en dat alles uit de oven.

Ik vertelde gisteren over mijn mixer die het niet meer zo goed deed?....nou, vandaag begaf ie het. Terwijl ik nèt begonnen was met het kloppen van de eiwitten voor de semifreddo van morgen. Grrr. Dus met mijn keukenschort nog voor naar de buuv gerend (die was gelukkig thuis) en daar een mixer geleend. Mprgen maar een nieuwe gaan halen.

De semifreddo zit nu in de vriezer, maar het zag er goed uit!

Cola Kip heb ik ook wel eens gehad, is best lekker.

Dat restaurant klinkt goed Suuz!
Als eerste wil ik degene die morgen gaan meeten veel (m)eetplezier wensen morgen!

Vandaag hamburgers van de ah,de magere beefburger tomaat,met ovenfrietjes en komkommer

Morgen ga ik quesadilles maken met guacamole en evt nog nacho's en misschien een soepje erbij.
colakip? ik ben benieuwd wat het zal worden!

ik heb ook boodschapjes voor morgen gedaan, de rest haal ik morgen vers op de markt.

Vanavond in elk geval: curry (pataks) met kip, pompoen, spinazie, kikkererwten en tomaat. Erbij naan, raita en mangochutney.
Boerenkool met spekjes en uiteraard worst!
Ik wens jullie een smakelijke en gezellige miet!

Klinkt lekker Suuz!

Ik maak vanavond runderkebab, ratatouille, vegetarische dolma's en salade.

En als het nog ff lukt worden er door mij of een van de kinderen nog wat appelmuffins gebakken voor morgenvroeg.
Heb het deels voorbereid en deels getest voor morgen. Gaat goed komen!
Ik weet wat GB gaat maken en ben jaloers dat ik er niet bij ben.

Ziet er heerlijk uit.

Hier vanavond een geïmproviseerde ratatouille om de groentela leeg te maken, zodat er morgen verse spullen van de markt in kunnen.
Ik heb ook zin in de meet morgen!! Morgen vroeg opstaan voor de boodschappen (met name groenteboer - slager - supermarkt) en dan koken maar. Gaat goed komen .

Vandaag een drukke dag: werken, hardlopen, douchen, zo even snel eten en dan stappen met collega's. Het wordt dan ook een snelle Hollandse maaltijd: aardappelschijfjes, cordon bleu en spinazie.
Maken jullie weer zo'n fotoverslag met uitleg en recepten, zoals de vorige keer na de meet? Dat vond ik erg leuk.
quote:Elynn schreef op 22 oktober 2010 @ 18:56:

Maken jullie weer zo'n fotoverslag met uitleg en recepten, zoals de vorige keer na de meet? Dat vond ik erg leuk.Ja, ik vond dat ook heel leuk en heb toen meerdere recepten later ook zelf gemaakt. Dus ik denk wel dat we dat weer gaan doen, voor eenieder die daar interesse in heeft . Fototoestel wordt in ieder geval voor gezorgd (waarschijnlijk hebben we er morgen een stuk of zes, maar oke, beter te veel dan te weinig enzo).
Ik wens alle Meeters ook veel plezier! Ik sla deze keer over, heb een drukke week gehad en ga even heel *zennnnn* klussen bij vrienden.

Eergisteren pannenkoeken gebakken, waren heerlijk!

Gisteren op het werk gegeten ivm overwerken: lasagne. Was heerlijk!

En vandaag 'kookte' Lief: hij heeft Chimichangas gehaald bij de Mexicaan. Voor mij eentje met stoofvlees.

Ik denk dat ik morgenavond een plaatpizza maak.
Mosselen met knoflook, witte wijn, peperoncini en platte peterselie. In het sapje wat daaruit voortkomt, kook ik een portie spaghetti met cherrytomaatjes. Dat wordt smullen...
quote:Lampje2204 schreef op 23 oktober 2010 @ 09:03:

Mosselen met knoflook, witte wijn, peperoncini en platte peterselie. In het sapje wat daaruit voortkomt, kook ik een portie spaghetti met cherrytomaatjes. Dat wordt smullen...

Wow Lampje, dat klinkt lekker zeg! Ga ik ook eens een keer proberen

Vandaag heb ik nog geen idee wat ik ga eten. Ik ga eerst lunchen met een vriendin in de stad. Normaal werk ik elke zaterdag dus is het heerlijk om een keer vrij te zijn.
Zo, das echt een vreemde gewaarwording.... 's Morgens al de keuken in om pasta te koken etc.

Hahaha hele huis ruikt naar basilicum en knoflook. Nu maar hopen dat het vanavond te eten is...;-)

Nog maar een paar uurtjes dames.... en dan de (m)eet!
Hoe groot is de meet eigenlijk deze keer? Vorige keer waren jullie met 8 of zo als ik me goed herinner?

Nogmaals veel plezier allemaal!

Nog geen idee wat ik vanavond ga eten, beetje inspiratieloos.
Geloof dat we nu ook zo rond de 8 personen zitten Thee!

Hihihi de kriebels beginnen nu wel een beetje te komen. Ben wel al zo goed als klaar met de voorbereidingen. Italiaanse kruidenboter is klaar, moet alleen de champignons nog even afmaken (vullen), maar dat is max. 10 minuten werk. Pastasalade is ook klaar, straks alleen nog even kijken in welke schaal ik 'm mee ga nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven