Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Oeh Teigera, ik ga vanavond ook lekker tapassen in een van mijn favoriete restaurant :-D heb er nu al zin in.
Missmarjan, kijk anders eens op Lijf & Lijn bij het topic Eetlijstjes, stok achter de deur. Heb ik zelf ook een tijdje geschreven. Is niet echt een vast clubje maar meer een komen en gaan van schrijvers.
Net boodschappen gedaan en ik ga vandaag maken: kip in deze fijne curry paste met groene wokgroenten (broccoli, sugar snaps, spinazie en nog wat andere soortjes) erbij. Ik vrees dat ik wat bluswater klaar moet zetten...
quote:suuz83 schreef op 20 oktober 2010 @ 20:14:

[...]

waarom heb ik dat gen niet meegekregen? Mocht je thuis onvoldoende was hebben liggen dan ken ik nog een huishouden met 2 baby's en ladingen ladingen wasgoed ........

hahaha ik vind het gewoon heerlijk om te ruiken en voel me altijd zo goed in heerlijk gewassen kleding. kan niet wachten tot ik een gezin heb en elke week een flinke was.

veel plezier op de meet, ik verwacht wel foto's!!
Hier nog een gezin met flinke was in de aanbieding voor Sabbb.

Vanavond: Italiaanse gehaktballetjes in tomatensaus met spaghetti, daarbij een goed gevulde salade (moet de koelkast nog even doorneuzen om te beslissen wat er allemaal ingaat).
quote:Lampje2204 schreef op 21 oktober 2010 @ 12:00:

Net boodschappen gedaan en ik ga vandaag maken: kip in deze fijne curry paste met groene wokgroenten (broccoli, sugar snaps, spinazie en nog wat andere soortjes) erbij. Ik vrees dat ik wat bluswater klaar moet zetten... Heb die extra hete versie nog nooit gezien volgens mij, koop je die in de toko of een gewone supermarkt?
Sabbb, als je klaar bent bij suuz en Elynn... En Age en GB, kunnen wij op termijn wat afspreken over badkamers? Wat GB zo beschreef doet mij groen uitslaan van jaloezie. IK WIL ER OOK ZO EEN!

Maar OT: vanavond wordt het weer een rommeltje van allemaal overschotjes: kip, paksoi, boontjes, taugé, champignons. Ik heb een nog aangebroken pot rode currypasta staan, dus ik denk dat het wel goed komt.

En verder wens ik jullie ontzettend veel plezier en lekker eten zaterdag op de meet. Wij achterblijvers krijgen toch zeker wel een uitgebreid verslag met foto's, mag ik hopen?
quote:zenga schreef op 21 oktober 2010 @ 17:55:

[...]

Heb die extra hete versie nog nooit gezien volgens mij, koop je die in de toko of een gewone supermarkt?Bij de toko inderdaad. Die heeft een enorm assortiment aan Patak's curry pastes, veel meer dan de gewone supermarkt. Man houdt erg van spicy food, dus die kan z'n lol wel op straks. Voor mij wordt het waarschijnlijk klein hapje-grote slok water-klein hapje-grote slok water enz...
Pasta met spekjes en tomaatjes en wat kookroom(restjes uit de keuken opmaken)
Die currypasta is idd erg lekker,ook wel eens bij de toko gekocht.
quote:Lampje2204 schreef op 21 oktober 2010 @ 18:17:

[...]

Bij de toko inderdaad. Die heeft een enorm assortiment aan Patak's curry pastes, veel meer dan de gewone supermarkt. Man houdt erg van spicy food, dus die kan z'n lol wel op straks. Voor mij wordt het waarschijnlijk klein hapje-grote slok water-klein hapje-grote slok water enz... Ah dank je, ga even naar de toko dan binnenkort! Ben gek op de producten van Patak´s.
Hier een kant en klare pasta van Iglo uit de vriezer. Ben uit werk boodschappen gaan doen, maar doordat ik later van kantoor wegging was ik ook veel later thuis dan gepland. Geen inspiratie en geen energie meer.... en flink trek.

Pasta was niet verkeerd, maar ik zal t niet snel nog een keer halen. Voor vanavond was het prima maagvulling.
Zou leuk zijn als je er misschien toch bij kunt zijn Age!!

Maar ja als t niet lukt, dan houdt het op.... Plannen we gewoon snel weer een (m)eet.
twijfelmeid: het is nu heel keurig maar dat is het weken niet geweest, 9 weken voor werk in het buitenland gezeten en daar heel rommelig gegeten.

vandaag

ontbijt: havermoutpap

tussen: plak ontbijtkoek

middag: tosti met 30+ kaas

tussen: cappuccino en plak ontbijtkoek

avond: kapucijners met uitgebakken spek, uien, salade en brood

na: yoghurt met heel veel fruit
Missmarjan, ik vind het gezellig dat je meeschrijft, maar ik denk dat je je hier (klik) meer op je plek voelt. Is een topic vol eetlijstjes, waarbij mensen elkaar stimuleren en tips geven.
Age, jammer als je er niet bij kan zijn! Ga maar hard proberen dat het wel lukt! Ik heb er reuze zin in, ben zo benieuwd naar de mensen achter de niks en dat in combi met lekker eten lijkt me een top avondvulling!

En MissMarjan, klik eens op Elynn haar link, dat is het topic wat je zoekt denk ik!
Heerlijk tapas gegeten vanavond. Yumyumyum, ik hou ervan!! Heb ook erg veel zin in de (m)eet zaterdag.

Hoe waren jouw tapas Orisue?

@missmarjan: ik schrijf zelf ook op het door de anderen genoemde topic, doe gewoon mee!
Gisteren paddestoelenrisotto, kielbasa (poolse worst, ik had geen idee wat het was, maar het is meer iets voor bij bonenschotel of zo) en salade.

Vandaag doodmoe van een schoolreisje met de kleuters. Dus patat. Of iets halen.
Vandaag maak ik auberginestoof met kikkererwten, runderchipolataworstjes en geroosterd sesamzaad. De Patak's extra hot curry paste van gisteren was overigens helemaal niet heet en ik heb er echt het halve potje ingedaan. Wel erg lekker!
Oh, en meetdames, heel veel succes met alle (voor)bereidingen, heel veel plezier morgen, eet lekker en dat er maar heerlijke recepten en foto's uit mogen voortkomen voor de achterblijvers.

Zo, even snel een berichtje vanaf mijn werk, mijn laptop begaf het gisteren helaas. Ik at zilvervliesrijst met zoetzure kip uit de vriezer (einde van de salarismaand ).

Dames, heel veel plezier op de meet van het weekend!
Age ook zonder bakjes eten ben je van harte welkom hoor dus je kunt altijd last minute nog beslissen!

Lampje de curry zal ik onthouden, ik had al een vermoeden dat het niet loei-heet zou zijn, die gewone curry pasta heb je ook altijd zoveel van nodig (in tegenstelling tot bv thai kitchen curry dan heb ik met drie eetlepels echt méér dan genoeg pepers )

Gisteren uit eten geweest en dat was echt fantastisch goed. Waren allemaal gerechtjes ter grote van een voorgerecht en dan zoveel en in elke volgorde die je wilt bestellen.

Ik had:

- 2 coquilles met mosterdkruim en gevogelte jus

- gemarineerd buikspek met een bitterbal van rauwe andijviestamppot

- wilde ganzenborst met rode portjus

- warm chocoladetaartje met geconfijte sjalotjes

Buurvrouw had trouwens sucade van bizon die twee dagen was gestoofd met zwarte knoflook en die was ook super. Zelf vond ik de coquilles heel erg goed, buikspek was ook echt heerlijk mals en het toetje vond ik ook een hele goede combi al was het meer een fondant dan een taartje, de binnen kant was gewoon gesmolten chocolade maar daarom niet minder lekker

Was ook leuk dat de chef na afloop nog even kwam kletsen en in plaats van pepermuntjes een zelfgemaakte lolly met fishermans friends-smaak uitdeelde!

voor vandaag dan maar iets 'normaals' op het menu zo eens kijken in de koeling wat er op gemaakt moet worden!
Klinkt goed Suuz! Waar was dat? Want dat zit vast ook bij mij in de buurt en we willen binnenkort wel weer eens uit eten!

Net onwijs staan kokerellen en het is zo goed als af voor morgen.

Zo op werk eet ik spinazie, eitje, aardappels en een tartaartje.
Hi ladies, net de weekboodschappen gedaan en ook de inkopen voor morgen.

Vanavond eten we m'n lievelingbereidibg van witlof: ff aanbakken en stoven met gestoomde aardappels en een biefstukje met oesterzwammen.

Ik heb zin in morgen!!!!
Hahahah netjes achter in de rij aansluiten, jullie komen allemaal aan de beurt.

Vandaag ben ik bij lief, en toen ik in de koelkast keek lag er opeens 1kilo hachee vlees. Hij dacht dat het van mij was, mar dat is het echt niet! Vraag me af hoe het er komt.. Wij eten morgen iig hachee

Veel plezier bij de meet dames!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven