Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
quote:Mikk schreef op 10 november 2010 @ 16:40:

[...]

Misschien kun je mij helpen?

Ik (chronische darmziekte) heb enorm veel moeite om een fatsoenlijke pasta in elkaar te draaien. Ik ben student dus moet een beetje goedkoop en ik heb natuurlijk wat beperkingen qua ingrediënten.

Wat er niet in mag omdat ik het niet mag

Ui

Paprika

Spaanse peper kan met mate

Prei

Witte kool kan ook met mate.

Wat ik echt niet lust

Champignons

Vis

Rundvleesgehakt

Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika.

Mikk misschien eens pasta met kipfiletblokjes met tomaatjes en pesto,of pasta met spinazie(diepvries)en spekreepjes en italiaanse kruiden(erg goedkoop!).

Pasta met hamblokjes en een salade ernaast?

Je hoeft echt niet alleen gehaktsaus bij de pasta te eten en paprika eet ik ook nooit.
quote:Mikk schreef op 10 november 2010 @ 16:40:

[...]

Misschien kun je mij helpen?

Ik (chronische darmziekte) heb enorm veel moeite om een fatsoenlijke pasta in elkaar te draaien. Ik ben student dus moet een beetje goedkoop en ik heb natuurlijk wat beperkingen qua ingrediënten.

Wat er niet in mag omdat ik het niet mag

Ui

Paprika

Spaanse peper kan met mate

Prei

Witte kool kan ook met mate.

Wat ik echt niet lust

Champignons

Vis

Rundvleesgehakt

Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika. Ik heb er wel een paar, eentje is een koude pasta gerecht maar tegen de winter aan is dat misschien niet wat je zoekt?

Ik heb er eentje die lekker is met kip;

Hou je wel van half om half gehakt of vega-gehakt?

Dan is dit heerlijk met courgette;

Deze pasta is ook makkelijk en kan met gemengt gehakt of kip evt.;

Goedkoop en in 10 min klaar;

En ja, ik heb nog wel wat dingen zoals pasta met kaas gevulde portabello;

Ja en nog wel wat gerechten wat je met rundergehakt kan maken en een paar wat ik nog moet opschrijven, lekkere pasta met een kaassaus en groente en kip.

Als er wat bij zit kan ik het recept erbij pakken hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij eten vandaag koolvis uit de oven met een laagje van brocolli, tomaat en geitenkaas. Erbij Hiltjes aardappeltjes (moet wel even terugzoeken hoe het ook alweer precies moest, 1x eerder gemaakt maar blijkbaar heeft mn brein het niet helemaal opgeslagen)
Zelfgemaakte rijkgevulde groentesoep.
hutspot (peen en uit) met draadjesvlees... lekker hollands dus.
Mikk:

Misschien Gorgonzola saus, evt. met broccoli erdoor, of Spinazie/blauwe kaassaus, of Spaghetti Puttanesca, of pasta met zelfgemaakte (basilicum en/of rucola) Pesto, of pasta Norma (tomaat/aubergine), of rauwe Courgettesaus (is met ricotta, mascarpone, citroenrasp, rauwe courgettes), of met verse Paddestoelen (met citroen & peterselie), of Pasta Primavera ( hoewel het daar nu natuurlijk niet het seizoen voor is) Als je nog meer inspiratie nodig hebt, of recepten laat maar weten. Er is best veel te verzinnen zonder de genoemde ingrediënten.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 10-11-2010 18:23
Reden: typo
% gewijzigd
Koreveen, dat ben ik inderdaad haha. Ik verander zo mijn avater wel weer.Heb maar gewoon de naam van mijn nicht gebruikt, dan ben ik tenminste niet herkenbaar.
Ik heb besloten dat ik morgen erwtensoep ga maken,misschien dat ik het vanavond al opzet...
@mikk: een simpele pasta carbonara is misschien ook wel wat? Dat is met eieren en Italiaans spek. Jammer dat je geen vis lust, daar eet ik wel regelmatig pasta bij. Verder kan er eigenlijk best heel veel denk ik, zoals MV en GB al laten zien.

Je zou ook pasta met prosciutto en spinazie kunnen maken, of vegetarisch met tomaten en mozzarella, of met doperwtjes en pancetta, met rucola en tomaten, met een citroen-roomsaus (ernaast dan wat vlees en groente), gevulde pasta (b.v. uit de koeling van AH) met roergebakken spinazie of pasta met room en Parmezaanse kaas.

@MV: fijn dat je hier weer schrijft!! Don't be a stranger

As we speak staat mijn lief in de keuken een soort-van-pasta-carbonara in elkaar te draaien. Er wordt gebruik gemaakt van verse tagliatelle, met een saus op basis van eieren en room, met daarbij i.p.v. spek een stuk uit Italie meegenomen everzwijnworst en kastanjechampignons. Vervolgens wat roergebakken verse spinazie ernaast. Volgens mij wordt het wel wat moois!
Dank je wel dames. Ik ga jullie tips even googlen!

MV jouw plaatjes zien er eigenlijk allemaal wel goed uit

Ja ik vind het ook jammer dat ik geen vis lust. Vanaf kinds af aan is dit al drama. Laatst weer een poging gedaan maar ik lust het echt niet. Als iemand in mijn omgeving vis eet proef ik het elke keer weer maar helaas!
Maandag bij vrienden couscous met marokkaanse gehaktballen uit de oven.

Gisteren op kosten van de zaak in de stad een daghap: kipsate met friet.

Vandaag lasagne van afgelopen weekend uit de vriezer gehaald.

En morgen... met Teig en Georgie eten
MV... weer terug... joepie!! Vanavond Indiaas laten bezorgen want iets te vieren. De vlammen staan nog in m'n oren!
@Mikk: ik heb recepten opgenoemd uit een pastakookboek dat ik heb, dus als je iets niet kunt vinden, kan ik t altijd even voor je overtypen.

@Age: jaaaaa, ik heb er zin in morgen!! Ik kom met lege maag want ben erg benieuwd naar het eten.
Gezellig dames! Ik moet ook naar *** verhuizen (met excuses, slaaptekort is niet erg goed voor de alertheid merk ik)

vanavond huismoeder met tweeling gespeeld dus uit de vriezer een prutje met verschillende groenten in tomaten'/komijnsaus met couscous gegeten

MV; welcome back. Gewoon een beetje meekrabbelen hier, er is hier niemand die elke dag hoog culinair eten op tafel zet 9of laat zetten )
Lieve Suuz, zou je je bovenste opmerking even kunnen schrappen? Ik probeer wat vaag te zijn hierover. Thanx

En ja, jammer dat je niet in de buurt woont.

Ik heb er ook zin in!
MV Fijn dat je weer mee gaat schrijven!

Morgen maak ik gevulde kipfilet met brie en bacon uit de oven. Is een nieuw probeersel, maar kan niet echt mislukken denk ik. Erbij gebakken aardappelblokjes en een groente die vriend morgen nog mag uitzoeken.
Jee MV, hier eten we ook niet altijd even bijzonder hoor! Gewoon posten

Ik heb vandaag bijvoorbeeld friet, kipfiletjes en mozzarellastcks in de frituurpan gegooid. Pot appelmoes erbij. Klaar.
Wij eten vandaag dus erwtensoep,moet straks alleen nog even rookworst kopen voor erin.

Vriend wilde graag een broodje kroket erbij dus ik moet frituurolie kopen want ik frituur haast nooit meer.
Gezellig dat je er weer bij bent, MV.

Veel plezier vanavond Teig, GB en Age! Mag ik raden? Jullie gaan tapas eten? Wat het ook worden gaat, verslag graag.

Ik maak vanavond iets nieuws (uit de nieuwe Allerhande) en wel dit: Kip met gesmoorde paksoi..
Gisteravond de rest van de geitenkaas (van de bietjes) opgemaakt: lasagne van plakken aubergine met daartussen zachte geitenkaas en een simpele zelfgemaakte tomatensaus van gepelde tomaten uit blik, ui, knoflook, basilicum en oregano. Beetje fusilli en extra tomatensaus erbij.

Vanavond iets vlugs en makkelijks vanwege Sint Maarten-lopen en vriend en dochter die daarna naar een voetbalwedstrijd van de plaatselijke FC gaan.
Gaan jullie vanavond samen eten, Age, Teig en GB? Leuk!

En MV, ik sluit me aan bij Yette. Gewoon blijven posten; het hoeft niet allemaal hyperculi.
Ik heb Winnie ook al een tijdje niet gezien hier, volgens mij?! En inderdaad MV, 9 van de 10 keer eten wij ook niet heel culinair. En dat hoeft ook lang niet altijd.

Vanavond wordt het lamsstoofpotje met brood, frietjes, tomaten en olijven .
.
Vanavond ben ik alleen met eten.

Daarom ga ik genieten van een groot bord patat, met lekkere kruiden erop, kaassouffle met mayo en sambal en een lekker broodje kipfrikandel met cheddarkaas, mayo en sambal.
Jee Kuzu, dat is een hele berg eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven