Wat eten we vandaag?
woensdag 10 november 2010 om 17:41
quote:Mikk schreef op 10 november 2010 @ 16:40:
[...]
Misschien kun je mij helpen?
Ik (chronische darmziekte) heb enorm veel moeite om een fatsoenlijke pasta in elkaar te draaien. Ik ben student dus moet een beetje goedkoop en ik heb natuurlijk wat beperkingen qua ingrediënten.
Wat er niet in mag omdat ik het niet mag
Ui
Paprika
Spaanse peper kan met mate
Prei
Witte kool kan ook met mate.
Wat ik echt niet lust
Champignons
Vis
Rundvleesgehakt
Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika.
Mikk misschien eens pasta met kipfiletblokjes met tomaatjes en pesto,of pasta met spinazie(diepvries)en spekreepjes en italiaanse kruiden(erg goedkoop!).
Pasta met hamblokjes en een salade ernaast?
Je hoeft echt niet alleen gehaktsaus bij de pasta te eten en paprika eet ik ook nooit.
[...]
Ik (chronische darmziekte) heb enorm veel moeite om een fatsoenlijke pasta in elkaar te draaien. Ik ben student dus moet een beetje goedkoop en ik heb natuurlijk wat beperkingen qua ingrediënten.
Ui
Paprika
Prei
Wat ik echt niet lust
Champignons
Vis
Rundvleesgehakt
Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika.
Mikk misschien eens pasta met kipfiletblokjes met tomaatjes en pesto,of pasta met spinazie(diepvries)en spekreepjes en italiaanse kruiden(erg goedkoop!).
Pasta met hamblokjes en een salade ernaast?
Je hoeft echt niet alleen gehaktsaus bij de pasta te eten en paprika eet ik ook nooit.
woensdag 10 november 2010 om 17:42
quote:Mikk schreef op 10 november 2010 @ 16:40:
[...]
Ui
Paprika
Prei
Wat ik echt niet lust
Champignons
Vis
Rundvleesgehakt
Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika. Ik heb er wel een paar, eentje is een koude pasta gerecht maar tegen de winter aan is dat misschien niet wat je zoekt?
Ik heb er eentje die lekker is met kip;
Hou je wel van half om half gehakt of vega-gehakt?
Dan is dit heerlijk met courgette;
Deze pasta is ook makkelijk en kan met gemengt gehakt of kip evt.;
Goedkoop en in 10 min klaar;
En ja, ik heb nog wel wat dingen zoals pasta met kaas gevulde portabello;
Ja en nog wel wat gerechten wat je met rundergehakt kan maken en een paar wat ik nog moet opschrijven, lekkere pasta met een kaassaus en groente en kip.
Als er wat bij zit kan ik het recept erbij pakken hoor.
[...]
Ui
Paprika
Prei
Wat ik echt niet lust
Champignons
Vis
Rundvleesgehakt
Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika. Ik heb er wel een paar, eentje is een koude pasta gerecht maar tegen de winter aan is dat misschien niet wat je zoekt?
Ik heb er eentje die lekker is met kip;
Hou je wel van half om half gehakt of vega-gehakt?
Dan is dit heerlijk met courgette;
Deze pasta is ook makkelijk en kan met gemengt gehakt of kip evt.;
Goedkoop en in 10 min klaar;
En ja, ik heb nog wel wat dingen zoals pasta met kaas gevulde portabello;
Ja en nog wel wat gerechten wat je met rundergehakt kan maken en een paar wat ik nog moet opschrijven, lekkere pasta met een kaassaus en groente en kip.
Als er wat bij zit kan ik het recept erbij pakken hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 10 november 2010 om 18:21
Mikk:
Misschien Gorgonzola saus, evt. met broccoli erdoor, of Spinazie/blauwe kaassaus, of Spaghetti Puttanesca, of pasta met zelfgemaakte (basilicum en/of rucola) Pesto, of pasta Norma (tomaat/aubergine), of rauwe Courgettesaus (is met ricotta, mascarpone, citroenrasp, rauwe courgettes), of met verse Paddestoelen (met citroen & peterselie), of Pasta Primavera ( hoewel het daar nu natuurlijk niet het seizoen voor is) Als je nog meer inspiratie nodig hebt, of recepten laat maar weten. Er is best veel te verzinnen zonder de genoemde ingrediënten.
Misschien Gorgonzola saus, evt. met broccoli erdoor, of Spinazie/blauwe kaassaus, of Spaghetti Puttanesca, of pasta met zelfgemaakte (basilicum en/of rucola) Pesto, of pasta Norma (tomaat/aubergine), of rauwe Courgettesaus (is met ricotta, mascarpone, citroenrasp, rauwe courgettes), of met verse Paddestoelen (met citroen & peterselie), of Pasta Primavera ( hoewel het daar nu natuurlijk niet het seizoen voor is) Als je nog meer inspiratie nodig hebt, of recepten laat maar weten. Er is best veel te verzinnen zonder de genoemde ingrediënten.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 10-11-2010 18:23
Reden: typo
Reden: typo
% gewijzigd
woensdag 10 november 2010 om 19:02
@mikk: een simpele pasta carbonara is misschien ook wel wat? Dat is met eieren en Italiaans spek. Jammer dat je geen vis lust, daar eet ik wel regelmatig pasta bij. Verder kan er eigenlijk best heel veel denk ik, zoals MV en GB al laten zien.
Je zou ook pasta met prosciutto en spinazie kunnen maken, of vegetarisch met tomaten en mozzarella, of met doperwtjes en pancetta, met rucola en tomaten, met een citroen-roomsaus (ernaast dan wat vlees en groente), gevulde pasta (b.v. uit de koeling van AH) met roergebakken spinazie of pasta met room en Parmezaanse kaas.
@MV: fijn dat je hier weer schrijft!! Don't be a stranger
As we speak staat mijn lief in de keuken een soort-van-pasta-carbonara in elkaar te draaien. Er wordt gebruik gemaakt van verse tagliatelle, met een saus op basis van eieren en room, met daarbij i.p.v. spek een stuk uit Italie meegenomen everzwijnworst en kastanjechampignons. Vervolgens wat roergebakken verse spinazie ernaast. Volgens mij wordt het wel wat moois!
Je zou ook pasta met prosciutto en spinazie kunnen maken, of vegetarisch met tomaten en mozzarella, of met doperwtjes en pancetta, met rucola en tomaten, met een citroen-roomsaus (ernaast dan wat vlees en groente), gevulde pasta (b.v. uit de koeling van AH) met roergebakken spinazie of pasta met room en Parmezaanse kaas.
@MV: fijn dat je hier weer schrijft!! Don't be a stranger
As we speak staat mijn lief in de keuken een soort-van-pasta-carbonara in elkaar te draaien. Er wordt gebruik gemaakt van verse tagliatelle, met een saus op basis van eieren en room, met daarbij i.p.v. spek een stuk uit Italie meegenomen everzwijnworst en kastanjechampignons. Vervolgens wat roergebakken verse spinazie ernaast. Volgens mij wordt het wel wat moois!
woensdag 10 november 2010 om 19:12
Dank je wel dames. Ik ga jullie tips even googlen!
MV jouw plaatjes zien er eigenlijk allemaal wel goed uit
Ja ik vind het ook jammer dat ik geen vis lust. Vanaf kinds af aan is dit al drama. Laatst weer een poging gedaan maar ik lust het echt niet. Als iemand in mijn omgeving vis eet proef ik het elke keer weer maar helaas!
MV jouw plaatjes zien er eigenlijk allemaal wel goed uit
Ja ik vind het ook jammer dat ik geen vis lust. Vanaf kinds af aan is dit al drama. Laatst weer een poging gedaan maar ik lust het echt niet. Als iemand in mijn omgeving vis eet proef ik het elke keer weer maar helaas!
woensdag 10 november 2010 om 20:35
woensdag 10 november 2010 om 21:39
Gezellig dames! Ik moet ook naar *** verhuizen (met excuses, slaaptekort is niet erg goed voor de alertheid merk ik)
vanavond huismoeder met tweeling gespeeld dus uit de vriezer een prutje met verschillende groenten in tomaten'/komijnsaus met couscous gegeten
MV; welcome back. Gewoon een beetje meekrabbelen hier, er is hier niemand die elke dag hoog culinair eten op tafel zet 9of laat zetten )
vanavond huismoeder met tweeling gespeeld dus uit de vriezer een prutje met verschillende groenten in tomaten'/komijnsaus met couscous gegeten
MV; welcome back. Gewoon een beetje meekrabbelen hier, er is hier niemand die elke dag hoog culinair eten op tafel zet 9of laat zetten )
woensdag 10 november 2010 om 22:50
donderdag 11 november 2010 om 09:06
donderdag 11 november 2010 om 09:07
Gisteravond de rest van de geitenkaas (van de bietjes) opgemaakt: lasagne van plakken aubergine met daartussen zachte geitenkaas en een simpele zelfgemaakte tomatensaus van gepelde tomaten uit blik, ui, knoflook, basilicum en oregano. Beetje fusilli en extra tomatensaus erbij.
Vanavond iets vlugs en makkelijks vanwege Sint Maarten-lopen en vriend en dochter die daarna naar een voetbalwedstrijd van de plaatselijke FC gaan.
Vanavond iets vlugs en makkelijks vanwege Sint Maarten-lopen en vriend en dochter die daarna naar een voetbalwedstrijd van de plaatselijke FC gaan.
donderdag 11 november 2010 om 10:00