Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Vanavond een erg gezellige borrel gehad met wat alcoholische versnaperingen. Daarna thuis snel een broodje gyros gegeten en (omdat 1 pitabroodje toch wat weinig bleek) een maisbolletje met brie. Allemaal niet echt verantwoord, maar ach.
Wij zijn onverwacht bij vrienden gaan eten en hebben lekker currygehaktballen en rijst en rendang en spinazie curry op.

Jammie!
Het etentje bij onze vrienden was supergezellig.

Ze had allemaal Italiaanse anti-pasta hapjes en quiches gemaakt. Daarna als afsluiter vino santo met cantucci koekjes, mjummieeeeee.

Vanavond stoofpeertjes met aardappels. Ga zo boodschappen doen en ff kijken wat voor vlees ik erbij wil.

Morgen krijg ik eters en ik ga vandaag de bisque van garnalen al maken die ik bij de Miele kookworkshop heb leren maken. Ben benieuwd of hij net zo goed lukt als daar.
Gisteravond bij mijn ouders: cote de boeuf (soort bestorven biefstuk, heel mals) met dikke frieten en mayonaise.

En daarna thee met chocoladetaart.

Hmmm... heaven. (Maar vandaag dus iets gezonds bedenken)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Lasagne.
.
Vanavond ga ik met een paar vriendinnen in een restaurantje eten, nog geen idee waar of welke keuken. Ik laat me verrassen .

Zojuist een heerlijke omelet gebakken, met champignons, en daarna gevuld met een mengsel van roergebakken verse spinazie en feta.
Lekker stoofpeertjes Koor, manlief blieft ze niet dus ik maak ze eigenlijk nooit helaas.

Vanavond mexicaans prutje met gehakt, kidney beans, mais, paprika met taco's, sla, tomaten, avocadodip, geraspte kaas en zure room. Kortom:graaien uit bakjes eten

Die omelet klinkt lekker Teig!
Jee Koreveen, dat is een fijn weekend op eetgebied. Cantuccini met Vin Santo is lekker! Ben ook heel benieuwd naar die Bisque. Recept?

Teig, ik wil niet veel zeggen hoor, maar eh...ik heb hier de naam, maar jij kunt er ook wat van.

Geen idee wat ik ga eten vandaag. Misschien flans ik iets met wat er nog in de koelkast ligt. Maar misschien bestel ik gewoon wat. Ik wilde vandaag werken en er komt steeds maar niets van, dus ik ga nu beginnen en als het lekker gaat vind ik het zonde om me te laten afleiden.

Morgen ga ik uit eten. Met een vriendin, in een stad een half uur verderop. Hebben verder nog geen plan gemaakt wat het wordt, dus ik laat me ook verrassen.
Gisteren zuurkoolschotel met plakjes spaanse braadworst, ui, bacon en een korst van zelfgemaakt paneermeel met ras el hanout uit de oven. Door gebrek aan traditionele ingrediënten, ontstaat er soms iets veel lekkerders

Vandaag ratatouille met hamlapjes en risotto. Of uit eten. Hangt er vanaf of ik vanavond nog puf heb om te koken. Het ontbijt is net op en ik heb nogal een vol programma.
Vanavond brocollisoep (uit een zakje, dat weer wel), rijst en gehaktballetjes in een soort tomatensaus. In de saus zit ook ui en aardappel, en aardig wat oregano.
Lasagna!!
aubergine parmesan met een frisse salade. Staat nu in de oven en ruikt heerlijk!!!
restje van gisteren en griesmeelpudding met vruchtensauas als toetje.
Vanavond lamsvlees gesmoord in een saus van o.a. verse pesto, olijfolie en stukjes tomaat en stukjes aardappel. Was heerlijk!

Daarnaast had ik zelf Turks brood gemaakt om als bestek te gebruiken.
Suuz, dat is balen dat hij ze niet lust. Keertje maken als hij er niet is? Ik heb ook een paar van die gerechten die ik maak als de man van huis is

GB eettechnisch een paar hele fijne dagen...

Onze laptop is gecrasht, dus ik kan het recept niet kopiëren maar ik heb het een paar weken geleden in het topic Recept voor rouille gezet van Sri. Kan het topic niet vinden want zit nu op m'n aajfoon te forummen en op de mobiele Viva-pagina werkt dat allemaal niet (tijd voor een goeie Viva-app, beste Redactie!). Laat ff weten of je hem kan vinden, anders typ ik het voor je over. Geniet van je etentje morgen
*poef*
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 20:04
Reden: spam weg
% gewijzigd
Reclame mag hier niet, Gerard.

Heb inderdaad geen zin meer om te koken.
Jippieeee vandaag (zondag) eten we cig kofte.

Daar ben ik zo dol op.

We gaan vast dingen maken voor dinsdag (offerfeest) en gaan ook cig kofte (rauw gehakt op aparte manier bereid) maken.

Heb er zo'n zin in.
He Kuzu, nieuw konijn?

@GB: ik zeg heulemaal niks meer!!! Veel plezier morgen .

Mijn etentje vanavond speelde zich bij de Thai af, en het was absoluut heerlijk. Vooraf verschillende hapjes (viskoekje, garnaal, loempiaatje, gefrituurde dimsum-achtig iets). Als hoofdgerecht eend in een pittige curry besteld, met verschillende groentes erbij. Ook iets wat volgens vriendin Thaise aubergine was, het zag eruit als heel grote erwten, groen dus, met een steeltje. Bijzondere smaak, was er niet echt enthousiast over eerlijk gezegd. De rest van het gerecht vond ik veel lekkerder! We zaten met z'n achten aan tafel en ik heb dus ook van andere mensen geproefd. Allemaal heerlijk.

Die aubergine zag er zo uit:

Gisteren op een verjaardag soep en stokbrood
Oh nee, tegenwoordig zelfs spammerts op de eetpijler?

Teig je etentje klinkt lekker!

Kuzu eetsmakelijk vanavond! Door jou ben ik wel reuze nieuwsgierig geworden naar dat gerecht maar ja niet iets dat je even zelf maakt of ergens koopt als je niet heel erg zeker bent van de hygiëne.

Ik heb hier ooit een recept vandaan gehaald soep met kikkererwten en spinazie (volgens mij van jou GB?) ik heb alleen geen Tahin want dat was uitverkocht maar heb wél peterselie, knof, sesamzaad en sesamolie dus breng de soep op die manier op smaak. Ben benieuwd!
Teig, ik ken die Thaise aubergines. Ze zitten vaak in de groene curry. Ik vind het erg lekker. Lekker bitter, daar houd ik wel van. En ik vond het de eerste keer dat ik het at ook wel echt een ontdekking. Maar het is wel specifiek. Thais.

Suuz, dat recept van die soep heb ik hier idd een keer neergezet. Misschien (weet niet hoeveel sesamzaad je hebt), kun je een paar eetlepels fijnwrijven in de vijzel... Ben wel benieuwd wat je vindt van de soep. Ga ik deze week ook weer eens maken.
@GB: ik vond het nogal aards smaken, die Thaise aubergines. Niet vies, maar ook niet superlekker eerlijk gezegd. Ach ja, zo ontdek je weer eens wat .

Zojuist een stoofpotje van rundvlees, sjalotten en kruiden opgezet. Vanmiddag naar een verjaardag en dan kunnen de smaken alvast lekker intrekken. Vanavond gaat nog mosterd en courgette bij het stoofpotje, nog even lekker doorkoken en klaar. Ik doe er aardappelschijfjes bij, ik weet nog niet precies hoe ik die ga klaarmaken (oven, pan, rozemarijn, citroen, tijm, ik verzin wel wat).
@ Teigera, nee is nog dezelfde maar alleen een andere foto.

Hij begint aardig fotogeniek te worden ;)

Suuz volgens mij is het ook niet zo te koop in Nederland.

Ergens in het westen zit wel een restaurant wat het verkoopt maar ik zou het niet snel buiten de deur eten.

Er gaat veel tijd en werk inzitten en natuurlijk de hygiene is belangrijk. Ook in Turkije (waar het vandaan komt) is het niet iets wat altijd in tientallen porties tegelijk klaar is, omdat je het echt vers (a la minute) moet eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven