Wat geven jullie met Sint Maarten?

07-11-2009 16:27 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer bijna Sint Maarten.

Wat geven jullie?

Voor de kleinste heb ik spekjes, en voor de grote kinderen een vrolijke kleurlijke kaugombal (verpakt) en als die op zijn een mini candybar.
quote:tatlitatli schreef op 08 november 2009 @ 15:51:

Hier een rustig wijkje maar na achten komen er pubers aan de deur. Ook zoiets. Dan stuur ik mijn Turkse man van 2 meter maar even om open te doen Zijn 'nee we hebben geen snoep' werkt iets beter dan het mijne...Haha, ja dat kan ik ook altijd nog proberen! Goeie oplossing! Wilde zo'n applaussmiley plaatsen maar dat met die smileys blijft toch elke keer lastig met mijn PC... Eigenlijk te zot voor woorden dat die gastjes aan je deur komen he? Geen enkele schaamte...
Ik geef mezelf de avond vrij en doe de deur niet open voor dat candy craving gespuis in zakformaat...
quote:Paloma5 schreef op 08 november 2009 @ 15:47:

[...]

Zelfde kaliber als de 'kinderen' die Sinterklazen belagen zeker? Been there...

In een idyllisch dorpje lijkt het me ook nog best grappig maar ook ik heb in westelijk Amsterdam toch andere ervaringen met dit kinderfeest. Ben daarom dus ook niet bereikbaar die avond.Ja hoor, alle overenthousiaste kinders met een tintje zijn klazenmeppers. Allemaal!
In mijn woonplaats wordt er niet aan Sint Maarten gedaan, heeeerlijk.
quote:Poezewoes schreef op 07 november 2009 @ 16:50:

Fruit geven ouders zelf maar aan de kinderen. Snoep moet er in die tas!

Hier in Noord-Holland wordt het gevierd, in Leiden niet, weet ik. Mijn zus komt met de kinderen altijd hier St Maarten lopen.

In Flevoland doen ze het ook, vroeger in Friesland niet maar weet niet hoe dat nu is.

Verder weet ik het niet goed, waar wel en waar niet. Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat vanaf hangt..Nou ik ben opgegroeid in friesland en daar was het wel traditie hoor (ben nu 30)
Whatever, I do what I want
quote:elninjoo schreef op 07 november 2009 @ 16:39:

Is dat vergelijkbaar met halloween met dat snoep uitdelen?

Hier (zuidwesten) wordt het in elk geval niet gevierd, maar begint halloween de laatste paar jaar wel wat in trek te komen met spooky verklede lampionnetjes optochten op de 31e oktober. Zonder trigger treat dus.

Bij ons is het rondgaan van kinderen voor snoep en geld op oudjaar.Mag het ook 'trick or treat' zijn.
Ik vind Trigger Treat anders best een goed idee!...
[quote]varuca schreef op 08 november 2009 @ 11:26:

Ik heb een vraagje aan de mensen die expres weg gaan of de bel uit zetten, waarom?

Hebben jullie echt zo'n hekel aan kinderen dat jullie ze dat plezier niet gunnen?

Klopt! Ik heb echt een hekel aan kinderen.
quote:Propje39 wrote on 08 November 2009 @ 16:25:

[quote]varuca schreef op 08 november 2009 @ 11:26:

Ik heb een vraagje aan de mensen die expres weg gaan of de bel uit zetten, waarom?

Hebben jullie echt zo'n hekel aan kinderen dat jullie ze dat plezier niet gunnen?

Klopt! Ik heb echt een hekel aan kinderen.Nee, hoor! Ik lust ze juist erg graag, maar ik laat ze eerst liever vetmesten door de wijk en als ze daarna postzegels of wenskaarten komen verkopen, grijp ik ze!...
Kinderen zijn zo heerlijk bijdehand, hou een schaal snoep voor hun neus en ze vragen: "hoeveel mag ik er?" Haha dat durfde ik vroeger echt niet.
Hier in den haag zie je ziet niet hoor, of althans niet de wijk waar ik woon. Zal vast wel een klein groepje rondhuppelen in die meer kindvriendelijke wijken.

Heb wel 1 x 3 jaar geleden snoep uitgedeeld bij mijn oma in haren, mijn opa was 2 dagen ervoor overleden, en ik was aangesteld tot snoepuitdeler zodat mijn oma dat niet hoefde te doen.

Vanaf toen heb ik besloten dat niet meer te doen. Je voelt je zo lullig te staan luisteren naar kindjes die maar het halve liedje kennen en die het liefst niet zingen en gewoon meteen de snoep willen.

We hadden toen van die mini snickers enzo in huis.
Ik heb in Bos en Lommer nooit iets gemerkt van Sint Maarten Sterker nog, toen ik na mijn dertigste, in de tiende plaats en de vijfde provincie waar ik woonde, voor het eerst zingende kinderen aan mijn deur kreeg, had ik geen flauw idee wat ze van me wilden
Ik had trouwens ook helemaal niks in huis. Een half doosje stimorol en drie appels of zo.

Dit keer heb ik prachtige lollies en lange Jannen.
quote:yette schreef op 08 november 2009 @ 19:12:

Ik heb in Bos en Lommer nooit iets gemerkt van Sint Maarten Sterker nog, toen ik na mijn dertigste, in de tiende plaats en de vijfde provincie waar ik woonde, voor het eerst zingende kinderen aan mijn deur kreeg, had ik geen flauw idee wat ze van me wilden Was juist in Bos en Lommer dat Lief er het eerst mee te maken kreeg. Kwam naar boven rennen, met enigszins paniekerige ogen : "Nou moeten we iets geven? Toch? Snoep? Hebben we dat? "
Zo ging dat hier ook ja
quote:Poezewoes schreef op 07 november 2009 @ 16:50:

Fruit geven ouders zelf maar aan de kinderen. Snoep moet er in die tas!

Hier in Noord-Holland wordt het gevierd, in Leiden niet, weet ik. Mijn zus komt met de kinderen altijd hier St Maarten lopen.

.

Das raar, wantbij mí'j in Leiden komen er op sint Maarten altijd minstens 20 setjes aan de deur hoor!

Ik heb n hele grote zak minis van haribo geloof ik . Wel leuk , zitten oa mini verpakkingkjes fruitella (2 fruitellas in n klein 'rolletjes") mentos (5 kleine mentosjes) en mini chupachups in. Precies goed naar mijn smaak, zon hele grote lolly bv vind ik toch al snel te veel voor n kleintje. Doe er ook mandarijntjes tussen oor de liefhebbers.
Ik ben altijd bang dat ik te weinig heb, ik kan dat serieus niet inschatten, vorig jaar viel het wel mee geloof ik, maar we wonen wel in een heel kindvriendelijke wijk. ( en op de route van/ naar naar het winkelcentrum)
quote:yette schreef op 08 november 2009 @ 19:12:

Ik heb in Bos en Lommer nooit iets gemerkt van Sint Maarten Sterker nog, toen ik na mijn dertigste, in de tiende plaats en de vijfde provincie waar ik woonde, voor het eerst zingende kinderen aan mijn deur kreeg, had ik geen flauw idee wat ze van me wilden Daar kwam een jongen van een jaar of vijftien vragen om een gulden. Toen was ik er gauw klaar mee.
Hier in Drenthe ook altijd wel veel kinderen.

Na achten doe ik de deur niet meer open. De kinderen liggen dan allemaal in bed en de groten krijgen niks

Ik heb dit jaar mini snickers, maar moet er nog wel wat bij hebben.

Het lampion lopen begint hier overigens meestal al tussen 17:00 uur en 17:30 uur.
Ik vind St. Maarten ook echt leuk! Vooral die hele kleine wurmen zijn echt té schattig!

Vorig jaar voor het eerst in ons nieuwe huis en het was een ware invasie! Ben dit jaar iets beter voorbereid met allemaal verschillende zakjes voorverpakt snoep zoals schatkistjes, beertjes en dummies.

Hoewel ik nog niet weet of ik die laatste ook wel daadwerkelijk ga uitdelen
quote:tilalia2 schreef op 08 november 2009 @ 16:04:

[...]

Ja hoor, alle overenthousiaste kinders met een tintje zijn klazenmeppers. Allemaal!Huh? Waar lees jij dat in mijn post?
Ik doe er niet aan mee, woon in de binnenstad en ik moet eerst mn dakterras overrennen dan een trap af dan de tuin beneden door en daarachter ergens is de deur. Ben ook altijd net te laat voor collectanten en soms duurt het mn visite ook te lang en dan bellen ze me op mn mobiel :D Denk dat ik maar een bordje ga ophangen : Na bellen 5 minuten geduld...

Arme kids, als ze onder mn raam staan kan ik lief zwaaien maar het is niet duidelijk dat mn ingang in de straat erachter is, woon boven een winkel namelijk.
Ik heb een grote zak troepiepoepies gekocht, Marsen, Nutsen, Twixen (die ik nog steeds Raiders noem trouwens), dat werk.

Ben benieuwd hoe het hier gevierd wordt, in mijn vorige woonplaats was het een komen en gaan van kinderen vanaf een uur of 6.

Fien gaat met school lopen, overdag. Ook wel logisch. Je loopt je hier een ongeluk met al die huizen die zo ver uit elkaar staan.
Hier staan de huizen ook een eindje uit elkaar, en de bewoners vinden het dan des te leuker dat er een kind aan de deur komt. Levert meestal een dubbele portie op.

En soms heeft een bewoner net iemand uit een niet-sintmaartengebied aan de telefoon, en moet Moppekind het liedje nog een keer in de telefoon zingen, levert ook extra's op.

Mien lutje lanteern

Ik zai die zo geern

Ik loop door de stroaten

Dat ken'k ja nait loaten

Nou mot ik weer lopen

Mien laidjes verkopen

Mien lutje lanteern

Ik zai die zo geern.
Hier worden alle kinderen verdeeld over het dorp. Je krijgt dus maar 1 groep kinderen aan de deur. Daarna gaan alle kinderen met hun 'buit' naar school en daar wordt alles gelijk verdeeld over alle kinderen.

Mijn dochter was vorig jaar nog te jong om mee te doen, maar ik hoorde van verschillende moeders dat de kids asociaal veel snoep mee naar huis kregen aan het eind van de rit.

Onder het mom van 'het is straks voor alle kinderen van het hele dorp' werd de wereld aan snoep in de zakken gegooid.

Morgen krijgen ze van mij dus mandarijnen.

(en het interesseert me niet of ik daar wel of geen vrienden mee maak, ik geloof niet dat ze iets te klagen hebben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven