Wat geven jullie met Sint Maarten?

07-11-2009 16:27 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer bijna Sint Maarten.

Wat geven jullie?

Voor de kleinste heb ik spekjes, en voor de grote kinderen een vrolijke kleurlijke kaugombal (verpakt) en als die op zijn een mini candybar.
Weer 'n nieuwe feestdag?
Een lolly

Nee hoor Nien, das een hele oude traditie in de noordelijke provincies.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nieuw? Nou, niet bepaald. Ik vierde dat vroeger ook al (jaren '70)

Wat ik geef? Ik koop meestal een paar zakken met candybars, gooi die in een bak en dan mag iedereen zelf pakken. (eentje dus he )
Hier een klein zakje gummiebeertjes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kleurlijk??
quote:Poezewoes schreef op 07 november 2009 @ 16:32:

Nee hoor Nien, das een hele oude traditie in de noordelijke provincies.

Ook in het zuiden hoor!

Ik heb altijd een grote mand met allerlei soorten snoep, dan kunnen de kids zelf uitzoeken wat ze lekker vinden.
Haribo-zakjes.

Ik heb van heel veel ouders begrepen dat onverpakt snoep eigenlijk meteen weggegooid wordt, en dat vind ik zielig voor de kinders.
Mini-candybars, doosjes smarties en wat ik nog meer aan voorverpakt snoep kan vinden met een felgekleurde glimmende verpakking. Oh, en ik doe er meestal ook evergreens tussen, voor de wat bewustere snoeperds. Heb al een paar keer de blije reactie: Ohhh! Een evergreen! gehad

Ik heb er weer zin in! Wel jammer dat er hier in Amsterdam veel minder kinderen langskomen dan in Haarlem waar ik eerder woonde. Maar goed, ik zit dan op mijn post!

(voorstel aan alle meelopende ouders: houd de liedjes zo kort mogelijk )
Ik vind het altijd lastig, wou eigenlijk mandarijnen doen, maarja daar maak je geen vrienden mee ik weet nog dat ik als kind echt baalde als je zo`n kreng kreeg!

Vorig jaar voor het eerst op dit adres en heb echt geen idee hoeveel kinderen er komen, zal ze dit jaar tellen
[quote]tilalia2 schreef op 07 november 2009 @ 16:33:

Haribo-zakjes.

Ik heb van heel veel ouders begrepen dat onverpakt snoep eigenlijk meteen weggegooid wordt, en dat vind ik zielig voor de kinders.[/quote]

Mijn spekjes worden altijd meteen opgegeten!
een augurk!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Heb ze hier nog nooit gezien, bij Eindhoven in de buurt.

Wij liepen vroeger trouwens wel met lampionnen buiten, maar belden nooit ergens aan. In het donker lopen was al spannend genoeg

Ik ga dus ook niks in huis halen, ook niet voor-het-geval-dat.
Ja, dat vind ik echt.
Oh en mijn kat vindt kinderen ongeveer net zo leuk als Elninjoo, dus die zit op 11 november altijd heel knorrig op de slaapkamer. Steeds de deurbel (vindt hij al niks), dan kinderen aan de deur (nog erger) en die gaan ook nog herrie makenzingen. Nee, het is voor kat geen pretje
quote:Flashy schreef op 07 november 2009 @ 16:34:

Ik vind het altijd lastig, wou eigenlijk mandarijnen doen, maarja daar maak je geen vrienden mee ik weet nog dat ik als kind echt baalde als je zo`n kreng kreeg!

Vorig jaar voor het eerst op dit adres en heb echt geen idee hoeveel kinderen er komen, zal ze dit jaar tellen Die van mij pakken dus wél die mandarijn! Vinden ze lekker!
Mini-candybars van de Lidl, en als die op zijn heb ik nog wel wat van die minipakjes winegums. .

Als je tijdwinst wilt aan de deur, dan moet je niet miepen over de lengte van de liedjes, maar gewoon niets laten uitkiezen. Dat duurt bij een kleuter al gauw twee minuten.

Vrolijk iets in de rugzak werpen en toedeledokie !!!
Mafste snoep ooit: Een warme knakworst in een servetje !!!!
niks, ik ga zelf lopen met mijn kinderen. (nou maar hopen dat ze wel gaan zingen en ik niet voor joker sta)
Is dat vergelijkbaar met halloween met dat snoep uitdelen?

Hier (zuidwesten) wordt het in elk geval niet gevierd, maar begint halloween de laatste paar jaar wel wat in trek te komen met spooky verklede lampionnetjes optochten op de 31e oktober. Zonder trigger treat dus.

Bij ons is het rondgaan van kinderen voor snoep en geld op oudjaar.
Spekjes zou ik niet doen, of in een klein afgesloten zakje. Je kunt van die uitdeelzakjes met mini-spekjes kopen. Is een stuk hygiënischer!!!

Ikzelf heb een schaal met minimarsjes, brosjes, smarties etc. mandarijnen worden niet gewaardeerd weet ik uit ervaring :-)
Vorig jaar bijna te weinig, pfff.. veel kinderen! Nu een mega zak met chupa chup lolly's gekocht.
Meestal koop ik ook kleine candibars, maar wil dit jaar zoeken naar iets dat ik zelf niet lust. Wel lastig.

Ik heb trouwens een hekel aan St Maarten; dat leuk doen met die kinderen, ben daar niet zo goed in.
quote:elninjoo schreef op 07 november 2009 @ 16:39:

Bij ons is het rondgaan van kinderen voor snoep en geld op oudjaar.Oudjaar? Of bedoel je driekoningen?
quote:elninjoo schreef op 07 november 2009 @ 16:39:

Is dat vergelijkbaar met halloween met dat snoep uitdelen?

Hier (zuidwesten) wordt het in elk geval niet gevierd, maar begint halloween de laatste paar jaar wel wat in trek te komen.

Bij ons is het rondgaan van kinderen voor snoep en geld op oudjaar.

zoiets, alleen met een lampion (meestal zelfgemaakt) en ze zingen een liedje voor je.

Met oudjaar? Oke, dat heb ik nog nooit gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven