Wat heb jij als laatste gebakken?

29-12-2019 10:57 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Wat heb jij als laatst gebakken?

Ik ben benieuwd :yum:

Hier staat op dit moment een sinaasappel - banaan cake in de oven.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
05-01-2020 19:51
Ik bak vaak brood waarbij ik de helft rozijnenbrood maak en de andere helft gewoon brood. Dan heb je dus iets te kiezen maar niet meer dan één brood.

Ik heb een blik voor een half busbrood. Maar wat jij doet is ook een idee!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Een eigen recept koolgydraatvrij brood. Helaas heeft ie het maar een halve dag overleefd.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dagen:

- spinazie-geitenkaas muffins
- appel-kaneel kwarkbrood
- kokos-ananas brood/cake

Alle 3 erg goed gelukt deze keer. Vooral het appel-kaneel kwarkbrood is echt overheerlijk! Volgende keer doe ik er nog wat noten doorheen maar zo is die ook erg lekker.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dagen:
- 2 Appel-kaneel-noten cakes
- 2 Appel-kaneel-kwarkbroden
- Appelcrumble met kaneelappeltjes en rozijnen
-Appel-kruimeltaart

En nu havermoutpannenkoekjes met banaan, lijnzaad, appel, kaneel, rozijnen en zonnebloempitten.

Veel appel-kaneel, maar dat blijft lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als laatst oliebollen gebakken.
1x met de bekende kant en klare oliebollenmix
1x met zelfgemaakte oliebollenmix

Het was mijn eerste keer dat ik het zelf gemaakt heb en het was best goed gelukt moet ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Noorse koek , slecht voor de lijn maar o zo lekker
Citroen- en frambozencurd voor mini meringuetaartjes. De bakjes wederom van haverkoekjes.

Afbeelding

Afbeelding
IBIopviva schreef:
06-01-2020 07:01
Afgelopen dagen:

- spinazie-geitenkaas muffins
- appel-kaneel kwarkbrood
- kokos-ananas brood/cake

Alle 3 erg goed gelukt deze keer. Vooral het appel-kaneel kwarkbrood is echt overheerlijk! Volgende keer doe ik er nog wat noten doorheen maar zo is die ook erg lekker.
Wil je deze delen?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
06-01-2020 23:27
Wil je deze delen?
Zeker!

https://uitpaulineskeuken.nl/2012/08/ha ... ffins.html
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nu in de oven Blondies (de blonde versie van de brownie met witte chocade en cranberries) en straks lekkere volkorenbroden met zaadjes en pitjes bakken. En als ik nog tijd heb een volkorenkruidkoek met rozijnen en noten.
Alle reacties Link kopieren
Life_is_sweet schreef:
07-01-2020 08:10
Nu in de oven Blondies (de blonde versie van de brownie met witte chocade en cranberries) en straks lekkere volkorenbroden met zaadjes en pitjes bakken. En als ik nog tijd heb een volkorenkruidkoek met rozijnen en noten.
Heb je recept voor die kruidkoek toevallig?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@IBI, dit is het recept van de volkoren kruidkoek met noten en rozijnen.

Wat heb je nodig?
*300 gram volkorenmeel *275 gram volle melk *200 gram rozijnen *130 gram donker bruine basterdsuiker *1ei *1 eetlepel appelstroop *1,5 eetlepel koek-en speculaaskruiden *1 theelepel kaneel *1/4 theelepel zout (= een flinke mespunt) *16 gram bakpoeder *100 gram gemengde noten *handje zonnebloempitten en pompoenpitten (kun je evt weglaten) *bakvorm/cakeblik van 25 cm

Wat moet je doen?
* Verwarm de oven voor op 180 graden (conventionele oven, bij een heteluchtoven op 160 graden)
* Bekleed de bakvorm met bakpapier.
* Doe alle droge ingrediënten in een kom en meng alles door elkaar.
* Voeg dan de melk, ei en appelstroop toe en meng alles goed door elkaar.
* Strooi de noten, zonne- en pompoenpitten over de bovenkant en druk ze een beetje in het beslag
* Bak de kruidkoek in het midden van de oven 50-60 minuten op 170 graden (let op! Draai de oven 10 graden terug). Bij een heteluchtoven op 155 graden. Kijk na 45 minuten even of de bovenkant niet te bruin wordt. Zo ja, leg er dan een vel aluminiumfolie over.
* Prik na 50 minuten een sateprikker in de kruidkoek. De kruidkoek is gaar als deze er droog uitkomt. Indien nodig zet de kruidkoek nog 5-10 minuten terug in de oven.
* Als de kruidkoek klaar is, haal uit de bakvorm en laat 10 minuten op een rooster staan. Wikkel de koek daarna in aluminiumfolie en plastic eromheen (huishoudfolie of een plastic zak). Op deze manier blijft de kruidkoek lekker smeuiijg.
* Laat helemaal afkoelen, dit duurt even. Als de koek helemaal afgekoeld is doe er dan nieuw folie en plastic omheen. En laat minimaal 1 dag liggen. Nog beter is 2 dagen, dan kunnen de smaken helemaal goed intrekken. De koek is echt lekkerder als deze nog even ligt.
Je kunt de kruidkoek ook prima invriezen! Blijft zeker 3 maanden goed in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Lekker! Dankjewel :)
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
03-01-2020 19:25
Ooo - ik wil ook weer eens een tulband bakken. Ik heb een gigantische vorm (zo'n mooie zware) en daar heb ik vorig jaar een kleintje bijgekocht, zodat ik ook tulbanddingen voor minder dan zes personen kan maken. Maar vervolgens vergeet ik steeds dat ik dat ding heb.

Mijn plan nu: met de overgeschoten appelbeignetappels (ik had nog zó veel oliebollen dat ik het niet nodig vond er ook nog appelbeignets bij te maken) iets vegans uit de tulbandvorm bakken.
Gedaan. Het werd deze: https://domesticgothess.com/blog/2018/0 ... undt-cake/
Hij is erg lekker, maar smaakt een beetje naar de baksoda (vind ik, manlief proeft het niet) - de volgende keer doe ik de helft baksoda en de helft bakpoeder.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Een appel-cranberry crumble :kwijl:
Here am I in my little bubble
Straks komt een pompoentaart uit de oven.

Edit: was lekker. Ik had de bodem met zelfrijzend bakmeel, ei en boter gemaakt. Meestal vervang ik een deel van de boter door kwark om de bodem luchtiger te maken, maar vandaag heb ik dat om één of andere reden niet gedaan. Het was ook lekker, maar met kwark is net nog wat lekkerder vind ik (en mijn disgenoten ook).
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:22
Reden: Even laten weten wat uit de oven kwam
79.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-01-2020 07:01
Afgelopen dagen:

- spinazie-geitenkaas muffins
- appel-kaneel kwarkbrood
- kokos-ananas brood/cake

Alle 3 erg goed gelukt deze keer. Vooral het appel-kaneel kwarkbrood is echt overheerlijk! Volgende keer doe ik er nog wat noten doorheen maar zo is die ook erg lekker.
ik ga morgen je muffins maken! Wil je je appelbrood recept ook delen? Maak ik die volgende week 😊
Zuurdesembrood. Gemaakt van eigen zuurdesem. Het resultaat is verrassend lekker :proud:
Vandaag ga ik een chocolade-sinaasappeltaart bakken. Met kerst een nieuw recept uitgeprobeerd en dat ga ik vandaag wat bijschaven.

Wat komt er hier veel lekkers voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Bastonge cheescake stukjes. Waren heerlijk en vielen goed in de smaak bij de familie :)
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
11-01-2020 20:13
ik ga morgen je muffins maken! Wil je je appelbrood recept ook delen? Maak ik die volgende week 😊
Haha mooi zo!

Basis recept kwarkbrood

100 gram rozijnen
zakje vanillesuiker
2 eieren
zakje bakpoeder
500 gram bloem
snufje zout
250 gram (volle) kwark
125 gram roomboter

Laat rozijnen wellen in heet water. Kwartiertje ongeveer.
Doe alle overige ingrediënten in een bak kom en mix met de deeghaken van je mixer.
Laat het deeg een kwartier rusten
Giet de rozijnen af, meng ze er goed door en kneed
Bekleed het bakblik met bakpapier (of spray goed in)
Vouw het deeg enkele malen dubbel en leg het met de naad naar beneden in het blik
Laat onder een schone theedoek een kwartier lang rusten
Bestrijk eventueel met beetje melk
Bak het brood ongeveer 60 min op 150 graden.

Goed dit is het basisrecept wat ik ooit heb gekregen. Ik pas het steeds naar waar ik zin in heb. De veranderingen met het appel-kaneel brood is als volgt.
Ik gebruik optimel kwark met de smaak gestoofde appel, ik gebruik de hele pot
Ik snij appel in kleine stukjes en meng dat met kaneel en zoetstof (kan ook suiker als je dat liever hebt)
Wanneer ik de rozijnen toevoeg voeg ik ook de appel-kaneel toe.
Meestal moet ik dan wat langer in de oven zetten.
Ikzelf meng dan ook nog wat zoetstof met kaneel en strooi dit over het brood heen voordat het in de oven gaat. Erg lekker al zeg ik het zelf.
Volgende keer voeg ik er nog een mix gekneusde noten aan toe denk ik.

Verder verander ik zelf ook nog een deel van de bloem naar eiwitpoeder met neutrale smaak maar dat is omdat ik veel eiwitten moet eten.

In de zomer maak ik er vaak een citroen variant op met citroenkwark, beetje citroensap en citroenrasp. Bovendien gebruik ik dan citroen en/of sinaasappelsuiker ipv vanillesuiker. Ik koop dat in Duitsland weet eigenlijk niet of dit in nederland ook te koop is.

Je zou bv ook kokos-ananas brood ervan kunnen. Je kan gewoon heel veel variëren met dit basis recept.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een havermout-appelkruimeltaart met rozijnen, kaneelappels en pecannoten gebakken.

Morgenochtend staat een gezondheidsbrood (zo noem ik het zelf ) op de planning. Een brood zonder meel en gist maar gemaakt van pitten, zaden, noten en gedroogd fruit. Erg gezond en vind het af en toe lekker als afwisseling van gewoon brood.
Alle reacties Link kopieren
Met alle tijd thuis, knal ik hem maar even omhoog.

Wij hebben zondag regenboogcupcakes en creme brulee taart gebakken.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt lekker Due!

Ik heb van t weekend zelf pizzadeeg gemaakt en pizza's natuurlijk.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven