Wat heb jij als laatste gebakken?

29-12-2019 10:57 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Wat heb jij als laatst gebakken?

Ik ben benieuwd :yum:

Hier staat op dit moment een sinaasappel - banaan cake in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Een jamrolcake met abrikozenjam en eentje met aardbeienjam.
Alle reacties Link kopieren
Een heerlijke carrotcake met mandarijnenrasp, pecannoten en een citroentopping. Mmmm, was goed gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Oliebollen en appelflappen.
Dat is het laatste wat ik vandaag gebakken heb. ;)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Glutenvrije wafels
Afbeelding

Bakjes van haverkoek met daarin een mengsel van karamel en (overrijpe) banaan. Morgen komt er Italiaanse meringue op en dan met een brandertje aan het werk. Ik serveer het met een vollere vanille ijs, een pecan nootje en wat geraspte pure chocolade.

Die bananenkaramel ga ik vaker gebruiken. Was een probeersel maar smaakt echt onwijs lekker.
Alle reacties Link kopieren
Quiche :heart:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
31-12-2019 00:15
Afbeelding

Bakjes van haverkoek met daarin een mengsel van karamel en (overrijpe) banaan. Morgen komt er Italiaanse meringue op en dan met een brandertje aan het werk. Ik serveer het met een vollere vanille ijs, een pecan nootje en wat geraspte pure chocolade.

Die bananenkaramel ga ik vaker gebruiken. Was een probeersel maar smaakt echt onwijs lekker.
Klinkt ook echt lekker!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
31-12-2019 00:15
Afbeelding

Bakjes van haverkoek met daarin een mengsel van karamel en (overrijpe) banaan. Morgen komt er Italiaanse meringue op en dan met een brandertje aan het werk. Ik serveer het met een vollere vanille ijs, een pecan nootje en wat geraspte pure chocolade.

Die bananenkaramel ga ik vaker gebruiken. Was een probeersel maar smaakt echt onwijs lekker.
Ziet er heerlijk uit.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een gifgroene pandancake/sponscake in de oven. Mijn 8-jarige leek dat wel wat om de opa’s en oma’s (allemaal uit het buitenland over en niet bekend met de Indische keuken/gifgroene cake) vandaag bij de koffie voor te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Er staat op dit moment een biscuitbodem in de oven. Dochter (7 jaar) heeft een ontwerp gemaakt voor een drie lagen hoge Oud & Nieuw taart. Ze heeft nogal ambitieuze plannen, dus ik ben benieuwd of het lukt.
Afbeelding

Het eindresultaat :) . Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Kokoro schreef:
01-01-2020 09:31
Afbeelding

Het eindresultaat :) . Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Wat mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren oliebollen gebakken.
Kokoro schreef:
01-01-2020 09:31
Afbeelding

Het eindresultaat :) . Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Prachtig!!
Ik maakte gisteren oviebollen (bij gebrek aan de echte ivm wonen in buitenland). Man en kinderen vonden ze erg lekker. Ik vond ze maar zo zo. Maar beter dan niks :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren oliebollen gebakken (voor het eerst zelf gemaakt), ik vond ze heerlijk! Ook bitterballen gemaakt, die waren ook erg lekker. Ga zo koekjes bakken met kind.

Heerlijk bak-vol weekje!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
01-01-2020 14:10
Ik maakte gisteren oviebollen (bij gebrek aan de echte ivm wonen in buitenland). Man en kinderen vonden ze erg lekker. Ik vond ze maar zo zo. Maar beter dan niks :)
In het buitenland kun je toch ook wel frituren? Of had je geen recept? Laat dat even weten, ik had echt geweldig lekkere bollen!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
01-01-2020 21:51
In het buitenland kun je toch ook wel frituren? Of had je geen recept? Laat dat even weten, ik had echt geweldig lekkere bollen!
Oh jawel hoor, heb ik ook wel eens gedaan. Maar daar had ik nu geen tijd voor (net terug van vakantie) en ik kon ze nergens kopen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar - ik was al bang dat je aan kant&klaar-meuk vastzat omdat je dacht dat baksels uit een kartonnen doosje horen te komen :-)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
02-01-2020 10:44
Gelukkig maar - ik was al bang dat je aan kant&klaar-meuk vastzat omdat je dacht dat baksels uit een kartonnen doosje horen te komen :-)
Haha, nee hoor. Ik ken redelijk goed de weg in de keuken :)
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
01-01-2020 14:13
Ik heb gisteren oliebollen gebakken (voor het eerst zelf gemaakt), ik vond ze heerlijk! Ook bitterballen gemaakt, die waren ook erg lekker. Ga zo koekjes bakken met kind.

Heerlijk bak-vol weekje!
Bitterballen lijken me zo leuk om te maken! Ik ben alleen niet écht een ster in de keuken.. Is het erg moeilijk?
Van de week heb ik 20 kilo spareribs omgetoverd in super zacht draadjesvlees met een twist. Na een hoop uren op de bbq en in de oven ontstond er een vleesberg waar je niet genoeg van kon krijgen. Twee handen vlees in een kwart Turks brood. Daarop gesnipperde cheddarkaas en ui plus de gebruikelijke witte en rode sauzen.

Maar om het af te maken afgetopt met langzaam gegaard buikspek met knapperige zwoerd.....
Alle reacties Link kopieren
Pannu kakku: Finse ovenpannenkoek.

Heeft wat weg van zo’n Franse clafoutis maar dan zit er geen fruit ingebakken en is hij dikker en gerezen aan de randen van de ovenschaal. Warm eten met poedersuiker en fruit. Yum.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
02-01-2020 11:48
Bitterballen lijken me zo leuk om te maken! Ik ben alleen niet écht een ster in de keuken.. Is het erg moeilijk?

Ik vond het heel erg meevallen de eerste keer, enige is - zorg dat het goed opstijft. Om het jezelf gemakkelijk te maken kun je het mengsel ook in een vorm ding doen en invriezen. Daarna paneren (?).

Bitterballen is 10x makkelijker dan kroketten, die vorm vind ik lastig. En heb al veel vullingen getest. Nu had ik ham/kaas. Kip is heerlijk en garnalen ook!

:yum:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
bladerdeeg met feta er in en ovengebakken spek
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven