Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

10-01-2009 19:56 317 berichten
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?

Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?

Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?

Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.

Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Alle reacties Link kopieren
Hee Djini, ik heb n zoon van 5 jaar en die eet de laatste tijd vrij goed. Maarja hij zit nu net weer in een groeispurt geloof ik.

En anders maakt het niks uit, wat ik ook maak hij vond niks lekker.....dus niets van aantrekken gewoon lekker doorkoken.

Die gierstpuree met bloemkool lijkt me ook niks...nou ik heb al echt veel recepten gemaakt nu uit het boek. Morgen ga ik bonen/tofy burgers maken met de kool salade met walnoten erbij. Ben benieuwd.

Nog een tip: kennen jullie het boek skinny bitch? Moet je echt eens lezen. Ok die meiden zijn echt veganistisch zover wil ik niet gaan maar ben echt aan twijfelen of ik niet vegetarisch zal worden....
quote:runner84 schreef op 26 maart 2009 @ 17:28:

[...]

Het kan te maken hebben met de boter of bloem die wij hier gebruiken. Dat is dan toch ietsjes anders dan boter of bloem uit Engeland waardoor je recept niet altijd goed werkt. Je zou evt. ook een ander merk kunnen proberen. Of ergens bloem uit Engeland vandaan halen.

In het recept van Gillian zit geen bloem, zij gebruikt alleen dadels, rozijnen, carobepoeder, paranoten, lijnzaad, zonnebloempitten en walnoten. Maar daar kan je toch onmogelijk een stevige brownie van krijgen? Misschien dat zij er toch stiekem bloem in doet.

Midkemia, mijn zoontje van vijf eet ook zo slecht op het moment.

Wat ik ook op tafel zet, hij hoeft het gewoon niet. Wat jij al zegt, dat is gewoon de leeftijd en ik trek me er niks van aan. Zie ook bij m'n oudste (die is 11) dat het echt overgaat, die eet alles nu (behalve de adukibonen schotel en gierstpuree dan )

Ik eet ook nauwelijks nog vlees, bij de natuurvoedingswinkel zijn echt heerlijke burgers. Het begint me zo tegen te staan varken en koe te eten, het idee dat het dode dieren zijn zeg maar.
quote:DJINI schreef op 27 maart 2009 @ 09:46:

[...]

In het recept van Gillian zit geen bloem, zij gebruikt alleen dadels, rozijnen, carobepoeder, paranoten, lijnzaad, zonnebloempitten en walnoten. Maar daar kan je toch onmogelijk een stevige brownie van krijgen? Misschien dat zij er toch stiekem bloem in doet.

zie het helemaal voor me!

Maarre, dan weet ik niet waarom ze uit elkaar vallen. Hoe moet je ze maken? Ik had het met falafels ook altijd, maar nu knijp ik alles zo goed fijn tussen mijn handen (bah!) daar wordt het helemaal glad van en ze vallen ook niet uit elkaar meer. Maar goed, dat is wel heel wat anders haha!

Ik eet biologisch vlees. Echt vegetarier worden gaat me te ver. Ik denk er ook verder niet over na, want je kunt altijd een stapje verder, je bent dan altijd nog een beetje "hypocriet" bezig. Voor mij is het goed zo, hier trek ik de grens.
Gillian eet nog liever een hoop stront van een koe dan dat ze geraffineerde bloem door haar brownies doet vrees ik.

Moet het natuurlijk wel een scharrelkoe zijn.

Hier komt het receptje:

300 gram dadels zonder pit

200 gram geweekte rozijnen

4 eetlepels carobepoeder

500 gram paranoten, nacht in koud water geweekt

100 gram gemalen lijnzaad

100 gram zonnebloempitten

125 gram gehakte walnoten

125 gram hele walnoten

sesamzaad, voor het bestrooien

1. pureer de dadels in de foodprocessor met de rozijnen,

het carobepoeder, de paranoten en 500 ml water tot een gladde massa.

2. meng het lijnzaad, de zonnebloempitten en de walnoten erdoor.

3. bekleed een vorm van 10 x 20 cm met plasticfolie en strijk de massa daarin gelijkmatig uit. Strooi het sesamzaad erover en zet de vorm 1 uur in de diepvries.

4. snijd het gebak in 12 stukken en serveer.
Zo, ik heb net een smoothie gemaakt met mango, banaan en 3 kiwi's, erg lekker maar ook best wel dik, meestal doe ik er nog wat vruchtensap in zodat je het makkelijker kan opdrinken...... Maar niet gedaan omdat dat vast niet mag van Gillian.....
DJINI, tsja ik weet het niet? Iemand zei dat ze de brownie met een lepeltje moest eten. Misschien toch te nat, wat minder water erin doen?

Magnolia, als ik denk dat mijn smoothie te dik wordt pers ik een (of 2) sinaasappels uit en doe dit erbij. Gister had ik er ook een met mango die heel dik was. Heb maar wat water erbij gedaan.
Welke smoothies vinden jullie trouwens lekker?
Magnolia, dat mag zeker niet. In alle pakken vruchtensap zit ofwel suiker ofwel zoetstoffen. Allebei super slecht!

Als het te dik is doe ik water erbij. Ik doe soms zelfs kokend water erbij want ik vind het niet lekker als mn smoothie ijskoud is.

Ik zit hier aan mnijn 1e zelf vers geperste sap van wortel en appel!!! Ik heb uiteindelijk een tristar gekocht voor 40 bij media markt. Ik vond het niet te duur en ik moet zeggen ik vind dit sapje lekker dan mijn gekochte sap bij de biologische winkel!

Wel idd veel schoonmaak werk maarja dat moet dan maar.

Hebben jullie nog tips voor lekkere sapjes?

En op welke tijdstip drinken jullie sap?

Want als er fruit in zit dan moet het toch op een lege maag?

Alleen groentesap kan denk ik wel bij het avondeten of niet?

Mijn lekkerste smoothies zijn:

mango, banaan en 1 el kokosolie

ananas, banaan en 1 el kokosolie
Vandaag weer een heerlijk Gillian gerecht gemaakt!

De risotto rijst met ui en venkel.

Had ik nog nooit gehad maar vond hem heerlijk hoor!

Wat ik niet zo'n succes vond waren de rode linzen.....
Midkemia, welk gerecht had je gemaakt met de rode linzen?

Ik heb hier ook nog een zakje linzen staan,

maar dat zijn groene geloof ik.

Vandaag heb ik de ovenschotel met zoete aardappelen gemaakt. was weer lekker. Ik doe altijd wel drie dagen met die enorme pan groenten. Zal wel niet mogen van Gillian, vanwege het opwarmen steeds. maar doei, ik ben allang blij dat ik niet elke dag zolang in de keuken hoef te staan. En ik eet het dan elke dag met wat anders. rijst, pofaardappel of zoete aardappel. en vis, vlees of vegetarische balletjes.

Groentensap kan wel bij je avondeten denk ik. zelf neem ik het altijd tussen lunch en avondeten. Ik snap ook niet zo dat je in zo'n groentensapje dan wel weer fruit mag doen van haar. maar een appel er doorheen maakt zo'n sapje wel lekkerder.

Zag net in de nieuwe tv-gids dat wat je eet ben je zelf niet meer komt op zaterdag, jammer! moest altijd zo om haar lachen.
Hoi Djini,

Ingrediënten voor 4 porties

· 250 gram rode linzen

· 1 ui

· 2 teentjes knoflook

· circa 3 cm. gemberwortel

· geraspte schil van 1 citroen

· 2 eetlepels kokosolie

· 50 gram gehakte cashewnoten

· 1 eetlepel kerriepoeder

· 1 blik kokosmelk (400 gram)

· 4 eetlepels gehakte peterselie

· 2 dl. water

· zout

Bereiding:

1. Linzen in een zeef afspoelen en

uit laten lekken.

2. De gehakte cashewnoten

zachtjes bruin bakken in de

kokosolie, de noten uit de pan

scheppen en apart zetten.

3. Ui, knoflook, gemberwortel en

citroenschil raspen, mengen en

circa 5 minuten zachtjes fruiten.

4. De kerriepoeder toevoegen en

even mee laten fruiten.

5. Afblussen met 2 dl. water en de

kokosmelk.

6. De linzen toevoegen en met het

deksel op de pan in ongeveer

20 minuten gaar koken. Af en

toe roeren en zo nodig water

toevoegen.

7. Op smaak maken met zout en

tot slot de cashewnoten en

peterselie toevoegen.

8. Heerlijk bi[/left]j rijst.[/center]

Ik vond het wel lekker maar wel even wennen aan linzen hoor. Nouja moet het nog maar eens maken.
Vandaag en gisteren voel ik me echt slecht.

Gistermiddag heb ik 3 boterhammen gegeten: 1 met avocado (had ik nog nooit gehad), ei en alfalfa, 1 met geitenkaas en stroop en 1 met pasta (biologisch natuurlijk zonder suiker!). Na een paar uur gebeurde het...maagpijn....en vanochtend dacht ik dat het over was....fruitsmoothie gemaakt maar helaas toen ik op het werk was voelde ik dat het toch niet over was. Daarna heb ik alleen nog een rijstewafel gegeten....echt shit. Wat zou het nou zijn? Ontgiften? Door al 1,5 maand gezond te eten?

Of zou ik niet tegen avocado kunnen????

Hoop dat het morgen beter gaat....
wat raar dat je buikpijn kreeg na brood eten, had je 6 weken geen brood op? zou best kunnen dat het daardoor kwam. maar kan het me eigenlijk niet voorstellen, brood is toch ook gewoon gezond?

avocado is heel vet, misschien dat je maag daar niet tegen kan?

Eet jij al 1,5 maand alleen maar dingen van Gillians voedsellijstjes, goed hoor. het enige wat ik heb aangepast in mn leven is groentensapjes maken, smoothies en (af en toe) avondeten.

er gaat zoveel tijd in zitten als je echt alles op haar manier wilt doen!

die linzenschotel ga ik zeker een keer proberen, lijkt me echt heel lekker!
Hoi Djini, ik eet wel brood hoor, maar alleen tijdens de lunch. "s Ochtends alleen fruit. K denk dat het door de avocado kwam want die had ik nog nooit gehad.....

Nu gaat het wel weer gelukkig. Mijn moeder dacht dat het gewoon kwam door de verandering van voedsel(patroon) en mijn vader dacht dat ik te weinig at. Nou daar hoeft hij echt niet bang voor te zijn hoor. Haha.

Ben wel al 4 kg afgevallen in 1,5 maand tijd dus dat gaat goed.

Ik heb sinds 2 weken de sapcentrifuge en ik moet zeggen dat ik wortel-bleekselderij sap echt lekker vind! Wat is jouw favoriet?

Ik denk gewoon dat het heel erg helpt dat ik:

-geen suiker meer gebruik (geen frisdrank etc)

-geen melk

-geen vlees

Gisteren een makkelijk gerechtje gemaakt.

Volkoren pitabroodjes besmeerd met humus, gebakken tofublokjes erop en alfalfa...mmmm.

Fijn weekend
Groentensapje dat ik lekker vind: komkommer, bleekselderij, bietjes, wortels en een stukje gember. mmmm. moet zeggen dat ik bijna altijd deze maak. soms ook nog venkel erdoor.

Eet jij helemaal geen vlees meer, midkemia? mis je het weleens? ik eet ook niet zoveel vlees hoor, maar vind het bij sommige gerechten wel veel lekkerder dan zonder. zoals spaghetti, boerenkool met worst, bami met kip.

ik had een keer spaghetti saus gemaakt met quorn. niet echt lekker.

Heb jij weleens de kikkererwten burgers gemaakt? vond ik niet zo'n succes. zat niet veel smaak aan en vielen uit elkaar.

maar ja, wat gillian altijd zegt: je hoeft het ook niet lekker te vinden, je eet het omdat het gezond is. jaja...
Oh die kikkererwtenburgers vind ik juist heel smaakvol en we eten ze hier regelmatig.
Volg jij precies het recept whopper of voeg je zelf nog wat toe?

Ik vond ze zo flauw van smaak.
Hee Djini ja ik volg het recept wel. Moet ze wel wat langer in de oven laten anders blijven ze uit elkaar vallen. Hoe langer in de oven hoe harder ze worden!

Nee heb al zeker 4 weken geen vlees meer gehad. Ik vind quorn en tofu hartstikke lekker dus dat is geen probleem. Nou mn zoon wilde vandaag kipfilet voor op de boterham en dan heb ik wel zin om zo'n lapje te pakken.

Het gaat nu ook niet zo goed met de chocolade paaseitjes....

Was al trots dat ik dit jaar helemaal niks gekocht had van paassnoep en toen kwam mn vriend met een hele koker vol eitjes van t werk....mmmm...maar wel slecht. heb er al zeker 5 op vandaag....
Een leven zonder vlees kan prima, ik doe het al 20 jaar. Maar zonder chocola worden we niet gelukkig dus dat moet je jezelf gewoon gunnen.

Wij eten de burgers met knoflooksaus of mayonaise. Zal wel niet volgens Gillian zijn maar anders vinden we ze een tikkie droog.
Midkemia, als je snoept kan je het beste chocola nemen, dus daar hoef je niet mee te zitten hoor. Waar haal jij die kokosolie? zag het niet staan bij ah, bij natuurvoedingswinkel misschien?

En whopper, kan me voorstellen dat ze met een sausje erbij lekkerder zijn, de kikkererwtenburgers....ook maar eens proberen, want ze zijn wel megagezond denk ik.

Heb zaterdag op rtl8 wat je eet ben je zelf gemist, heeft iemand het gezien? waren het herhalingen of nieuwe afleveringen?
hee djini, wat je eet...komt alweer niet meer helaas. Wel jammer want ik vind het wel motiverend om naar te kijken. Dan denk oh wat erg zo vet wil ik niet worden dus....

Ik ben 1.69 en weeg nu 66 kg. Dit weekend heb ik echt teveel gesnoept en ik merk direct dat mn buik dikker aanvoelt. Das niet fijn.....

De kokosolie krijg je alleen bij een natuurwinkel ja, goed opletten of het extra virgin is he! Je kunt vragen naar het merk aman prana of omega &more. Die laatste heb ik en is superheerlijk. Ben nu aan mijn 2e pot bezig. Heb er ruim 1,5 maand mee gedaan.

En hoezo kan ik dan het beste chocolade nemen???
Kleine hoeveelheden pure chocola schijnt goed te zijn voor de bloeddruk en de bloedvaten, omdat ze anti-oxidanten bevatten.

In melkchocolade zit dan weer in verhouding teveel suiker en vet, waardoor je dat beter kan laten staan.

Ik zag in mn tv-gids van deze week weer wat je eet... staan, om 18.00 op zaterdag, alleen zag ik het pas gisteren. Weet iemand anders misschien of het nieuwe afleveringen waren?
HALLO, kan iemand van jullie me tips geven over een klein basisboodschappenlijstje voor in de natuurvoedingswinkel?

Ik eet al veel groente, maar wil meer plantaardige eiwitten en mineralen eten.
Hoi ronja,

Hier wat tips uit het boek van gillian mckeith over eiwitten:

"Groente-eiwitten worden gemakkelijk in het lichaam afgebroken. Quinoa is een goed voorbeeld van een groente-eiwit dat heel goed verteert. Quinoa ziet er als graan uit en je kunt er een smakelijke pap van maken.

Kiemgroenten vormen een efficient, goedkoop en gezond eiwitalternatief voor vlees (alfalfa, klaverzaad, mungboontjes). Door peulvruchten en granen te combineren ontstaat een volledig eiwit dat goed verteerbaar is en goed is voor de stofwisseling". (granen: amarant, basmatirijst, boekweit, bulgur, couscous, gerst, gierst, haver, quinoa, spelt, zilvervliesrijst.

peulvruchten: adukibonen, boterbonen, kikkererwten, linzen, nierbonen, zwartoogbonen).

receptje om de quinoa te bereiden:

250 gram quinoa

1/4 kaneelstokje

125 ml vers geperst appelsap

Doe de quinoa in een pan met het kaneelstokje, het appelsap en 325 ml water. breng alles aan de kook, temper het vuur en laat het 7-10 minuten zachtjes doorkoken. schakel het vuur uit en laat de pap 15 minuten staan alvorens hem te serveren.

Voorbeelden van mineralen: wilde blauwgroene algen,

chlorella, spirulina, vloeibare algen (de allerbeste verteerbare vorm van groente-eiwit en boordevol mineralen).

succes!!
dankjewel! Ik quinoa al gekocht maar wist niet zo goed wat ermee te doen, maar met kaneel en appelsap lijkt het me wel lekker. Linzen en kikkererwten eet ik al vaker en naar de adukibonen ben ik heel benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven