Wat moet ik eten?

02-05-2012 15:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik moet eten vanavond. Ik heb het volgende in huis:

Bruine bonen, zwarte bonen, uien, knoflook, kruiden (allerlei), verse worst, gehakt en nog wat proviand zoals boullion blokjes ed. Iemand suggesties?
Patat?
Geen rijst, aardappels, oid?
Stoofprut van vlees, worst, bonen, eventueel tomaten en heel veel kruiden?
Hussen?
Gemakkelijke chili.
Chili, alleen jammer dat je geen paprika hebt, dat maakt het net iets smakelijker.

Ui fruiten, de verse worst uitknijpen of alleen het gehakt gebruiken, rullen, kruiden en mengen onder de bonen.
verba volant, scripta manent.
quote:sparood2010 schreef op 02 mei 2012 @ 15:23:

Iemand suggesties?

Zet maar vast een raampje open.

Sorry, flauw. Heb je verder geen basisvoer als pasta/rijst/aardappels?
Ja inderdaad. Gewoon gehakt knoflook en ui fruiten, gehakt rullen. Bruine bonen erbij. En wat kruiden naar smaak erdoor. Wel een beetje groenteloos dan verder. Kun je niet wat paprika of tomaat bijhalen om er door te doen? Of een blik mais?
O ik heb trouwens wel aardappels in huis. Ik denk dat het een soort husseltje wordt van van alles.
Naar de supermarkt gaan iets halen wat wél lekker is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb trouwens ook verse tomaten, en nog een stuk courgette al valt dat laatste wel uit de toon denk ik. Paprika kan ik nog wel bijhalen, moet sowieso ook nog brood halen zometeen.
quote:himalaya schreef op 02 mei 2012 @ 15:34:

Naar de supermarkt gaan iets halen wat wél lekker is?Maar dan nog ben ik redelijk inspiratieloos vandaag.
Bonensoep maken?
Wat maak je normaal met die bonen? Je zult ze niet voor niets hebben gekocht.
quote:himalaya schreef op 02 mei 2012 @ 15:34:

Naar de supermarkt gaan iets halen wat wél lekker is?

ze heeft zat lekker eten in huis...

Hier kan je heel wat lekkers van maken hoor..

Het gehakt lekker stevig kruiden en daar balletjes van draaien maatje pingpongbal,die stevig aanbraden en dan op een bord apart houden.

In het bakvocht een paar gesnipperde uien snel aanbakken en daar de bonen bij doen en mee laten warmen met kruiden naar smaak.

Als je tomaten(puree) hebt kan je daarmee een lekkere tomatensaus maken en daar de hele handel zachtjes in laten gaarpruttelen.

Als laatste een portie aardappels schillen en in blokjes snijden en die het laatste uurtje mee laten pruttelen,

Een half uurtje daarna de gehaktballetjes er weer bij en je krijgt dan een stevige maaltijd waar je weer even op vooruit kan ..
quote:diedietje schreef op 02 mei 2012 @ 15:27:

Patat?

fijn bedankt, nu heb ik de slappe lach.

TO zit van alles op te noemen, gehakt, ui, knoflook, bonen enz, zeg jij heel droog 'patat'......
Normaal maak ik ze heel plain met een speklapje. Maar wil nu eens wat anders. Sowieso zo los met een speklap of geprakt met een aardappel wil mijn zoon ze niet eten.

Ik ga nu gewoon wat proberen, als het niet te eten is hebben we ook nog eieren en brood.
quote:diedietje schreef op 02 mei 2012 @ 15:27:

Patat?Heb ik gisteren al gegeten, niet echt een optie. Plus ik eet vanavond met mijn zoontje van 16 maanden, wil graag iets samen met hem eten wat ook nog enigzins verantwoord is
he wat jammer dat phoebsman er niet is.

die is kok en een wandelend kookboek.

uuhhhmm je kan kleine gehaktballetjes maken met een uitje, kruiden, een ei, knof enz.

die bonen allebei wokken of zo?

of die gehakt ff rul bakken, kruiden erbij, bonen erbij. dat kan dan in een wrap of in een taco (als je bloem hebt kun je dat desnoods zelf maken) en iets van rijst erbij? of gebakken aardappelen?

of een gevuld broodje met gehakt en kruiden?
quote:appeltje84 schreef op 02 mei 2012 @ 15:36:

Bonensoep maken?

jaaaa met balletjes, die je zelf maakt van die gehakt.

eventueel nog wat andere soepgroente erbij.

ik krijg hier best trek van
Bonensoep met knoflook en aardappel en verse worst plakjes. Yummmy
Ga naar de supermarkt of naar de snackbar, want dit klinkt smerig. Yuk, bruine bonen???
Een cordon bleu of vissnitzels met spinazie ala creme.
Ja ben nu van plan een dikke soep te maken, met de verse worst.

@ EN niet iedereen heeft dezelfde smaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven