Wat moet ik eten?

02-05-2012 15:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik moet eten vanavond. Ik heb het volgende in huis:

Bruine bonen, zwarte bonen, uien, knoflook, kruiden (allerlei), verse worst, gehakt en nog wat proviand zoals boullion blokjes ed. Iemand suggesties?
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2012 @ 15:51:

Een cordon bleu of vissnitzels met spinazie ala creme.Gatsie
quote:sparood2010 schreef op 02 mei 2012 @ 15:23:

Ik weet niet wat ik moet eten vanavond. Ik heb het volgende in huis:

Bruine bonen, zwarte bonen, uien, knoflook, kruiden (allerlei), verse worst, gehakt en nog wat proviand zoals boullion blokjes ed. Iemand suggesties?

Als ik hiervan iets moest eten, geef ik er vrijwillig de voorkeur aan om drie dagen niet te eten

Maar jullie eet smakelijk alvast
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik heb nog nooit bruine/zwarte bonen in huis gehad. Vind dat soort voedsel echt te smerig. Doe mij dan maar gewoon 'n boterham met 'n gebakken ei!
Wat doe je dan normaal gesproken met al die bonen?

Ik heb ze nog nooit gegeten (blijft ook zo).
quote:Missphoebe schreef op 02 mei 2012 @ 15:42:

[...]

fijn bedankt, nu heb ik de slappe lach.

TO zit van alles op te noemen, gehakt, ui, knoflook, bonen enz, zeg jij heel droog 'patat'......Tsja kon niet iets lekkers bedenken met wat ze opnoemde, dus ik zou patat halen
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2012 @ 15:51:

Een cordon bleu of vissnitzels met spinazie ala creme.vind dit wel meer 'Yuk' dan wat wij opnoemden eerlijk gezegd....
quote:diedietje schreef op 02 mei 2012 @ 15:58:

[...]

Tsja kon niet iets lekkers bedenken met wat ze opnoemde, dus ik zou patat halen ja dat snap ik maar vond het erg grappig...
Is het zo raar om bruine bonen in huis te hebben?
quote:sparood2010 schreef op 02 mei 2012 @ 16:01:

Voor mij wel ja.

Maar ik was oprecht nieuwsgierig wat je er normaal mee doet, ik hoor het niet vaak.
nee hoor. lekker in de chili of wraps.

die dingen zijn hartstikke gezond ( veel vezels!) en er valt echt wel wat lekkers van te maken....

oww als je soep maakt kom ik bij je eten
Nu heb ik zin in bruine bonen.
Normaal gebruik ik ze vaak los idd, gewoon voor bij een speklap of anders in de wraps. Maar mijn zoon vindt er los niets aan, dus wilde nu wat anders doen.

Het wordt overigens een geïmproviseerde soep. Hij vindt bruine bonen wel lekker, of althans het bruine bonen potje van olvarit is tijden lang favoriet geweest.
quote:sparood2010 schreef op 02 mei 2012 @ 16:01:

Ik vind van niet.

Vind het erg lekker vooral in combinatie met bloemkool. (en nog wat ingrediënten)
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2012 @ 15:50:

Ga naar de supermarkt of naar de snackbar, want dit klinkt smerig. Yuk, bruine bonen???

Bruine bonen zijn juist lekker,met een flinke zooi in de knoflook gebakken uien en uitgebakken spek erdoor mag je me ervoor wakker maken

Mmmmm (zomer) bruinebonensoep .. jammie ! ( maar dan moet je als ik het zelf maak wél een dag uit de buurt blijven .. )
Bruine bonen, lekkerrrr! Kan je niet gewoon chili con carne maken? Je hebt alleen wel weinig groenten die je erbij kan doen maar dat zou bij mij de pret niet kunnen drukken.

Heerlijk, nu heb ik er helemaal zin in.
quote:no___ schreef op 02 mei 2012 @ 16:02:

[...]

Voor mij wel ja.

Maar ik was oprecht nieuwsgierig wat je er normaal mee doet, ik hoor het niet vaak.Door de chili con carne. Dat hoor je toch wel redelijk vaak of ook niet?
In mijn omgeving hoor ik er nooit iemand over Star.

Nou, soep dus it is. Eet smakelijk!
quote:no___ schreef op 02 mei 2012 @ 16:14:

In mijn omgeving hoor ik er nooit iemand over Star.

Nou, soep dus it is. Eet smakelijk!Ik wel. En dan krijg ik er koude rillingen van
Bruine bonen vind ik nu juist het enige onsmakelijke aan Mexicaans gehakt. Ik maak 't dan gewoon met ui, sambal en 'n blikje mais en natuurlijk veel kaas!
@ no___ ..

Heb je misschien eens een keer Mexicaans gegeten?Daar zitten bijna altijd verschillende soorten bonen door ..

Ook kan je ze in wraps verwerken ,je kan er soep mee maken, chili concarne en zoals ik al eerder schreef met in de knoflook gebakken uien en uitgebakken spekkies erdoor.. erg lekker maar eet het liever niet als je morgen een belangrijke afspraak hebt ..er word nogal wat gas geproduceerd daarna ..
Hmmm bonensoep!
@elninjoo: probeer dan eens jonge kapucijners. Ik lust ook geen bruine bonen, maar kapucijners (met spek en uitjes) vind ik echt heerlijk! En zijn net zo gezond.
quote:maryni83 schreef op 02 mei 2012 @ 16:36:

@elninjoo: probeer dan eens jonge kapucijners. Ik lust ook geen bruine bonen, maar kapucijners (met spek en uitjes) vind ik echt heerlijk! En zijn net zo gezond.Velderwtjes. Heerlijk!
quote:maryni83 schreef op 02 mei 2012 @ 16:36:

@elninjoo: probeer dan eens jonge kapucijners. Ik lust ook geen bruine bonen, maar kapucijners (met spek en uitjes) vind ik echt heerlijk! En zijn net zo gezond.Kapucijners heb ik ook al 'ns gegeten en vond het ook niet lekker, dus komt bij mij ook niet m'n koelkast of pan in
Mijn man lust ze trouwens ook niet.

Het is een dikke soep geworden, met ui, aardappel, tomaten en bruine bonen, ik heb het gekruid met paprikapoeder, chili, en een bouillionblokje. Ik heb het wel gepureerd, ik vind het best lekker. Maar als ik het nog eens maak, dan moeten er nog wel wat meer ingredienten zoals paprika enzo doorheen. Straks als de kleine man thuis is de verse worst bakken. Die doe ik apart anders eet de muppet namelijk alleen de worst op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven