Wat moet ik eten?

02-05-2012 15:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik moet eten vanavond. Ik heb het volgende in huis:

Bruine bonen, zwarte bonen, uien, knoflook, kruiden (allerlei), verse worst, gehakt en nog wat proviand zoals boullion blokjes ed. Iemand suggesties?
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2012 @ 16:44:

[...]

Kapucijners heb ik ook al 'ns gegeten en vond het ook niet lekker, dus komt bij mij ook niet m'n koelkast of pan in

capucijners vind ik als een van de weinige dingen (ik lust ongeveer alles....) ook niet te vreten...

ik had trouwens (zelfgemaakte maar ingevroren) lasagne uit diepvries gehaald, maar had mede door dit topic weer zo'n zin om iets te maken dat die lasagne pech heeft.

ik ga een tortilla (met aardappelen en ei, niet zo'n wrap....) maken met avocado salade. (lichtelijk offtopic by the way......)
@sparood2010

Toen je over "muppet" begon moest ik meteen hieraan denken

Humor ...
quote:sparood2010 schreef op 02 mei 2012 @ 16:01:

Is het zo raar om bruine bonen in huis te hebben?I bruine bonen, met name bij speklappen of verse worst of hachee met lekker veel mosterd en picalilly, pittige jus en kruimige aardappel. Of goede bruine bonensoep met paar soorten vlees en worst en gebakken broodreepjes of chili con carne. Ben verbaasd over het aantal 'yuk's' hier
sparood, plakjes/blokjes metworst of chorizo even aanfruiten is ook lekker door een dergelijke soep. Net als een fijn gesnipperd preitje.

Je soep klinkt verder prima! Eet smakelijk alvast!

Of de bonen met een rauw gesnipperd uitje en wat spekreepjes.

Btw, gek genoeg vind ik capucijners absoluut 'vies'
Ik vind de structuur vooral niet lekker, het is te machtig/melig en de smaak is ruk. Niet dat ik ervan over m'n nek ga zoals van olijven, maar lekker is anders.

Ik vermijd bij 'n Mexicaan dus ook gerechten met bonen, vind alleen gehakt met mais en kaas lekker. Die bonen mogen ze ergens steken waar de zon nooit schijnt!
quote:Missphoebe schreef op 02 mei 2012 @ 17:05:

[...]

capucijners vind ik als een van de weinige dingen (ik lust ongeveer alles....) ook niet te vreten...

ik had trouwens (zelfgemaakte maar ingevroren) lasagne uit diepvries gehaald, maar had mede door dit topic weer zo'n zin om iets te maken dat die lasagne pech heeft.

ik ga een tortilla (met aardappelen en ei, niet zo'n wrap....) maken met avocado salade. (lichtelijk offtopic by the way......)Ook lekker, ik heb het onlangs gemaakt met spaanse gehakballetjes en idd avocado salade.
Muppet heet btw zitten smullen (en dat gebeurt niet vaak bij andere dingen dan vlees, pasta of pannenkoeken). Hij heeft 1,5 bordje op en een worst :-D! Ik vond het zelf ook lekker.

@ EN mijn man heeft hetzelfde die vind de structuur verschrikkelijk, overigens ook van witte bonen en erwten enzo. Ik denk trouwens dat hij dit wel lust, aangezien ik de bonen heb gepureerd, en het dus een dikke aardappel/bonen soep is geworden.

@ Dunschiller, leuk filmpje!
Erwten kunnen idd ook vreselijk melig zijn. Ik lust wel graag die knalgroene Engelse erwtjes die smelten op de tong. Geen idee wat voor ras het is, maar heb ze alleen nog maar in Schotland en Nieuw Zeeland gegeten, dus toch beetje vanuit dezelfde roots gekweekt neem ik aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven