Wat te doen met ragout?

19-05-2012 15:04 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier met een kennis aan tafel die me vraagt wat ze met een paar blikken ragout moet doen.

Ik zou zeggen 'gooi ze in de kliko of voer het aan de hond op',maar dat is geloof ik niet haar bedoeling.

Dus wie heeft er een idee om iets lekkers te maken met ragout?
Lekker met rijst.
Ouderwets in ragoutbakjes met wat peterselie of selderie.
quote:Cateautje schreef op 19 mei 2012 @ 15:06:

Ouderwets in ragoutbakjes met wat peterselie of selderie.Lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Cateautje schreef op 19 mei 2012 @ 15:06:

Ouderwets in ragoutbakjes met wat peterselie of selderie.Hoe laat schuif ik aan?
Het gaat om champignon en kip ragout moet daar ook nog iets van kruiden aan toegevoegd worden?

Ik kan best aardig koken maar van ragout weet ik maar weinig..

Ik vind het zelf ook niet lekker...
Champignon bakken met uitje, ragout erbij.

Goede scheut ketjap doorheen en rijst erbij.

Studentenvoer, lekker.
ragoutbroodjes maken met bladerdeeg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hier 25 ragoutrecepten..

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/ragout/
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dames, ik snap het helemaal. Dat was in mijn kindertijd mijn lievelingstraktatie. Later at ik het ook regelmatig in de koffiecorner van de Bijenkorf. In huis halen doe ik liever niet, dan kan ik straks niet meer deur de deur.
ragout met geroosterd brood ipv ragout bakjes, is ook lekker
quote:Cateautje schreef op 19 mei 2012 @ 15:19:

Dames, ik snap het helemaal. Dat was in mijn kindertijd mijn lievelingstraktatie. Later at ik het ook regelmatig in de koffiecorner van de Bijenkorf. In huis halen doe ik liever niet, dan kan ik straks niet meer deur de deur.dan maak je je deur toch wat groter..
Ragout op toast, yummmm
quote:lichtbron schreef op 19 mei 2012 @ 15:21:

[...]

dan maak je je deur toch wat groter.. Dan gaat de huisbaas brullen.
Bewaren tot de euro zo gedevalueerd is dat je je rijk voelt met je blikken ragoût. Dat kan best snel gaan.
it's a big club and you ain't in it
quote:Cateautje schreef op 19 mei 2012 @ 15:23:

[...]

Dan gaat de huisbaas brullen.
Heerlijk! Als je geen bladerdeeg hebt of van die speciale bakjes kan het ook met beschuit. Beetje peper erover en klaar.
Als het bijv. champ.ragout is, verse champs erbij kopen en als vulling van een flensje/pannenkoek doen. Is echt heerlijk. Je ziet het van voorgerecht (vind ik erg zwaar) tot hoofdgerecht en ik heb het een keer gehad met kerst als een nagerecht.

En ex at ragout gewoon lekker op brood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zoals galadriel zegt; een uitje fruiten, champignonnetjes erbij, door de ragout roeren en klaar! Liever niet als diner met rijst, maar liever als lunch met een geroosterde witte boterham. Heerlijk!
quote:teardrop-viva schreef op 19 mei 2012 @ 15:11:

Het gaat om champignon en kip ragout moet daar ook nog iets van kruiden aan toegevoegd worden?

Ik kan best aardig koken maar van ragout weet ik maar weinig..

Ik vind het zelf ook niet lekker...

Zeker peper. En zelf zou ik bij de champ.ragout wat verse champs erbij doen, en afhankelijk van wat je ermee gaat doen een uitje. Als je het met rijst eet is dat wel lekker.

Bij de kip idem, verse stukjes kipfilet en ook afhankelijk wat je ermee doet een uitje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn kennis ziet ragout met geroosterd brood wel zitten. (niet dat ze dat zelf niet had kunnen bedenken )

Moet je die ragout uit blikjes ook nog op smaak maken of zijn ze zo ook wel te pruimen?
Of wat vers geknipte bieslook
Ah Mleen zegt het al peper en een uitje dus..
quote:teardrop-viva schreef op 19 mei 2012 @ 15:42:

Mijn kennis ziet ragout met geroosterd brood wel zitten. (niet dat ze dat zelf niet had kunnen bedenken )

Moet je die ragout uit blikjes ook nog op smaak maken of zijn ze zo ook wel te pruimen? Ik zou er geen peper in doen, het is juist de bedoeling dat je de zachte romige smaak hebt eb dat gaat met peper verloren. Peper hoort ook niet in het originele recept.
Ik ken het nog wel van vroeger thuis in van die bakjes maar ook met rijst en doperwtjes enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven