Wat te doen met ragout?
zaterdag 19 mei 2012 om 15:04
zaterdag 19 mei 2012 om 15:57
quote:carenza schreef op 19 mei 2012 @ 15:54:
Smaak toevoegen zou ik niet te snel doen: die van meneer U (van die oranje mutsen) is van zichzelf al erg zout. Peper erbij zou ik zeker ook niet doen, maar peterselie weer wel (niet te veel).
Het zijn idd blikken van Unox.
Dankjewel allemaal voor jullie suggesties..
Smaak toevoegen zou ik niet te snel doen: die van meneer U (van die oranje mutsen) is van zichzelf al erg zout. Peper erbij zou ik zeker ook niet doen, maar peterselie weer wel (niet te veel).
Het zijn idd blikken van Unox.
Dankjewel allemaal voor jullie suggesties..
zaterdag 19 mei 2012 om 16:29
quote:Nikki1973 schreef op 19 mei 2012 @ 16:27:
Aardapppelpuree maken(niet uit een zakje), dit in een ovenschaal. Ragout ernaast in de ovenschaal doen.. Wat paneermeel en evt wat geraspte kaas erover. Dit in de oven een paar minuutjes. Lekker met komkommersalade. Echt een gerechtje uit mijn jeugd.
Ah dit klinkt mij zelfs wel lekker in de oren terwijl ik niet van ragout hou.
Als ze dit gaat maken dan wil ik er eventueel ook wel wat van proeven..
Aardapppelpuree maken(niet uit een zakje), dit in een ovenschaal. Ragout ernaast in de ovenschaal doen.. Wat paneermeel en evt wat geraspte kaas erover. Dit in de oven een paar minuutjes. Lekker met komkommersalade. Echt een gerechtje uit mijn jeugd.
Als ze dit gaat maken dan wil ik er eventueel ook wel wat van proeven..
zaterdag 19 mei 2012 om 16:42
quote:teardrop-viva schreef op 19 mei 2012 @ 16:29:
[...]
Als ze dit gaat maken dan wil ik er eventueel ook wel wat van proeven.. Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga maken voor vriend, zusje, zwager en nichtjes. Vind mijn zusje vast ook een feest van herkenning
[...]
Als ze dit gaat maken dan wil ik er eventueel ook wel wat van proeven.. Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga maken voor vriend, zusje, zwager en nichtjes. Vind mijn zusje vast ook een feest van herkenning
zaterdag 19 mei 2012 om 16:51
quote:Nikki1973 schreef op 19 mei 2012 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga maken voor vriend, zusje, zwager en nichtjes. Vind mijn zusje vast ook een feest van herkenning
jeugdsentiment.
En dan doe je dus gewoon een laag puree en dan de ragout en dan weer een laag puree en als laatste paneermeel en geraspte kaas?
En hoe lang moet dat dan in de oven?
[...]
Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga maken voor vriend, zusje, zwager en nichtjes. Vind mijn zusje vast ook een feest van herkenning
jeugdsentiment.
En dan doe je dus gewoon een laag puree en dan de ragout en dan weer een laag puree en als laatste paneermeel en geraspte kaas?
En hoe lang moet dat dan in de oven?
zaterdag 19 mei 2012 om 17:04
quote:Nikki1973 schreef op 19 mei 2012 @ 16:57:
Nee, de puree en de ragout maast elkaar in de ovenschaal. Dan de paneermeel en evt kaas. Tja, hoe lang in de oven. Weet ik niet precies. Heb t zelf nog nooit gemaakt. Maakte mijn moeder vroeger altijd. Ik gok op 15 min, iets van 180gr ofzo.
Ah oké naast elkaar in een ovenschaal dus.
Tijd is dus even gokken maar ik neem aan tot er een mooi korstje op de puree zit en de kaas goed gesmolten is.
Gheh kennis is nu eigenlijk wel verplicht om dit voor mij klaar te maken..
Nee, de puree en de ragout maast elkaar in de ovenschaal. Dan de paneermeel en evt kaas. Tja, hoe lang in de oven. Weet ik niet precies. Heb t zelf nog nooit gemaakt. Maakte mijn moeder vroeger altijd. Ik gok op 15 min, iets van 180gr ofzo.
Tijd is dus even gokken maar ik neem aan tot er een mooi korstje op de puree zit en de kaas goed gesmolten is.
zaterdag 19 mei 2012 om 17:05
quote:_helly_ schreef op 19 mei 2012 @ 17:00:
Tagliatella koken. Pot pastasaus mengen met ragout en gebakken champignons en prei. Dit door de tagliatella. In een ovenschaal, kaas er over en gratineren.
Oeh dit klinkt eigenlijk ook best lekker..
Ik weet niet echt wat ik tegen ragout heb maar vroeger toen mijn moeder die zooi wel eens maakte had ik er echt een afkeer van en vond ik het op kattenkots lijken..
Maar wie weet vind ik het nu 100 jaar later wél lekker.
Tagliatella koken. Pot pastasaus mengen met ragout en gebakken champignons en prei. Dit door de tagliatella. In een ovenschaal, kaas er over en gratineren.
Oeh dit klinkt eigenlijk ook best lekker..
Ik weet niet echt wat ik tegen ragout heb maar vroeger toen mijn moeder die zooi wel eens maakte had ik er echt een afkeer van en vond ik het op kattenkots lijken..
Maar wie weet vind ik het nu 100 jaar later wél lekker.
zaterdag 19 mei 2012 om 17:21
quote:teardrop-viva schreef op 19 mei 2012 @ 17:04:
[...]
Precies!!! Ik kook vaker op de gok of gevoel zeg maar.
Benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
[...]
zaterdag 19 mei 2012 om 17:25
quote:Nikki1973 schreef op 19 mei 2012 @ 17:21:
[...]
Kennis is nu naar huis om die blikken ragout te gaan halen en gaat hier bij mij thuis dus verplicht jouw recept maken..
Ben heel benieuwd hoe het smaakt.
[...]
Kennis is nu naar huis om die blikken ragout te gaan halen en gaat hier bij mij thuis dus verplicht jouw recept maken..
Ben heel benieuwd hoe het smaakt.