Wat was jouw ergste kerstmenu ooit?
vrijdag 13 november 2009 om 21:21
Als aftrap: een jaar zou ik het hoofdgerecht doen - gebraden kalkoen met saucijs vulling.
Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar de borst was verbrand, de poten rauw en de vulling zag er niet alleen uit als kotsie kotsie, zo smaakte die ook.
Het was overigens een erg gezellige maaltijd, alleen tja het de kalkoen was minder, aardappelkroketjes en stoofpeertjes gingen er goed in!
Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar de borst was verbrand, de poten rauw en de vulling zag er niet alleen uit als kotsie kotsie, zo smaakte die ook.
Het was overigens een erg gezellige maaltijd, alleen tja het de kalkoen was minder, aardappelkroketjes en stoofpeertjes gingen er goed in!
vrijdag 13 november 2009 om 21:23
Ik ging met kerst een keer bij mijn nichtje eten. We zouden eerste kerstdagen met z'n 2-en vieren.
We hadden samen inkopen gedaan en waren gezwicht voor de rosbief van AH Excellent. Die moest je in de oven garen, zat een of andere saus bij, met peultjes enzo.....
Getver wat een smerige zooi zeg.... vlees was taai en de peulen waren zowat snot.... terwijl we toch echt de aanwijzingen op de verpakking hadden gevolgd.
Wat was jouw slechtste kerst dan?
We hadden samen inkopen gedaan en waren gezwicht voor de rosbief van AH Excellent. Die moest je in de oven garen, zat een of andere saus bij, met peultjes enzo.....
Getver wat een smerige zooi zeg.... vlees was taai en de peulen waren zowat snot.... terwijl we toch echt de aanwijzingen op de verpakking hadden gevolgd.
Wat was jouw slechtste kerst dan?
vrijdag 13 november 2009 om 21:28
Mijn ervaring is niet helemaal volgens dit topic. Maar ik was bij mijn vriendje, een jaar of 10 geleden. Weet ik veel hoeveel gangen menu. Supergestresste schoonmoeder, tussendoor afwassen, klokken, stress. Opgeprikt aan tafel, alles wit, damast en netjes.
En ik? Ik kon wel janken, ik wilde naar huis, waar mijn ouders heerlijk aan het gourmetten waren, met humor, gezelligheid en warmte!
En ik? Ik kon wel janken, ik wilde naar huis, waar mijn ouders heerlijk aan het gourmetten waren, met humor, gezelligheid en warmte!
vrijdag 13 november 2009 om 21:28
Bij mijn ouders een paar jaar geleden:
Voorgerecht: crabcocktail waar een stuk papier uit de verpakking van de krab in was verwerkt
Hoofdgerecht: Droge kalkoen met tot snot gekookte groente en rijst (om de droogheid van de kalkoen te benadrukken ofzo)
Toetje: amerikaanse cheesecake die in de oven had gemoeten maar niet in de oven was geweest.
Voorgerecht: crabcocktail waar een stuk papier uit de verpakking van de krab in was verwerkt
Hoofdgerecht: Droge kalkoen met tot snot gekookte groente en rijst (om de droogheid van de kalkoen te benadrukken ofzo)
Toetje: amerikaanse cheesecake die in de oven had gemoeten maar niet in de oven was geweest.
vrijdag 13 november 2009 om 21:32
Oh Uggla, die cheesecake is erg!
Ander jaar hadden we oesters als voorafje: do-it-yourself kit, compleet met eigen oestermes en er kruipt uit een van de oesters een worm (formaat: regenworm).
Dat was pas toen bijna iedereen klaar was met eten. Echt briljant zoals we allemaal de tocht van de worm uit de schelp over het tafelkleed volgden.
Denk dat het toch maar weer gourmet dag 1 en stamppot dag 2 wordt
Ander jaar hadden we oesters als voorafje: do-it-yourself kit, compleet met eigen oestermes en er kruipt uit een van de oesters een worm (formaat: regenworm).
Dat was pas toen bijna iedereen klaar was met eten. Echt briljant zoals we allemaal de tocht van de worm uit de schelp over het tafelkleed volgden.
Denk dat het toch maar weer gourmet dag 1 en stamppot dag 2 wordt
vrijdag 13 november 2009 om 21:33
vrijdag 13 november 2009 om 21:35
vrijdag 13 november 2009 om 21:35
Ohhhh ja dia AH excellent....
Ik had vorig jaar eters en ben niet zo'n goede kok als het op vlees aankomt. Dus het varkenshaasje van de appie gekocht, hoefde alleen maar in de oven. Klonk perfect en zo zag het er in de reclame ook uit. Gatver! Het garen duurde veel langer, het was amper gekruid, er kwam geen korstje op en de groenten waren smakeloos...
Alleen de gebakken aardappels erbij en het toetje waren lekker, maar wat een afknapper. Ik schaamde me ook rot voor de visite...
Alleen de gebakken aardappels erbij en het toetje waren lekker, maar wat een afknapper. Ik schaamde me ook rot voor de visite...
vrijdag 13 november 2009 om 21:37
quote:Vinyl schreef op 13 november 2009 @ 21:28:
Mijn ervaring is niet helemaal volgens dit topic. Maar ik was bij mijn vriendje, een jaar of 10 geleden. Weet ik veel hoeveel gangen menu. Supergestresste schoonmoeder, tussendoor afwassen, klokken, stress. Opgeprikt aan tafel, alles wit, damast en netjes.
En ik? Ik kon wel janken, ik wilde naar huis, waar mijn ouders heerlijk aan het gourmetten waren, met humor, gezelligheid en warmte!Ja! Die heb ik ook gehad!
En ik? Ik kon wel janken, ik wilde naar huis, waar mijn ouders heerlijk aan het gourmetten waren, met humor, gezelligheid en warmte!Ja! Die heb ik ook gehad!
vrijdag 13 november 2009 om 21:39
Mijn ergste kerstdiner was...vrijwel niets! Mijn man en ik waren in Canada toen we vast kwamen te zitten in een sneeuwstorm. Vanuit de Jeep zagen we een blokhutje verscholen in de bossen. Daar zijn we naar binnen gegaan om te schuilen. Het had een klein gaskacheltje wat mijn man aan wist te krijgen en samen zijn we dicht tegen elkaar aan gaan liggen op een kleedje voor de kachel. Het enige wat we hadden waren wat zoute stengels en sap. Dat was ons kerstdiner dan eigenlijk De volgende ochtend konden we weer veilig wegkomen en onze ongeruste vrienden begroeten.
vrijdag 13 november 2009 om 21:40
De moeder van mijn eerste vriendje had bedacht dat we tong zouden eten met kerst. En dan niet de vis variant... Dus die tong lag de dag van te voren al in een pan *gruwel*. Uiteindelijk hoopte ik de -ik lust geen champignons- smoes te gaan gebruiken, maar helaas ze had voor mij een apart bakje zonder champignons gemaakt! De smaak was nog niet eens zo heel walgelijk maar de gedacht aan die gigantische tong die daar rauw in de pan lag... ieuw!
vrijdag 13 november 2009 om 21:43
Die van ons was eigenlijk geen kerstmenu. Mijn vader had niets in huis behalve oude borrelnootjes en oude crackers. Toen naar huis voor een maaltijd van de hema (was ook allemaal niet echt lekker). De volgende ochtend vol goede moed naar schoonvader alwaar we tussen 2 gangen terecht kwamen en van alles niets kregen. Hier kregen we koffie met een plakje cake, want iedereen had de dag ervoor al zoveel had gegeten dat ze nergens meer zin in hadden.
vrijdag 13 november 2009 om 21:44
quote:Vl43inder schreef op 13 november 2009 @ 21:41:
Mijn eerste kerst bij mijn schoonouders ging zo:
Wij: "Fijne kerst (smak, smak, smak)"
Schoonouders: "Wij gaan scheiden....."
We hebben niet eens gegeten.
sorry ik mag niet lachen, maar vind het eigenlijk zo grappig geschreven Vooral die laatste zin..
Mijn eerste kerst bij mijn schoonouders ging zo:
Wij: "Fijne kerst (smak, smak, smak)"
Schoonouders: "Wij gaan scheiden....."
We hebben niet eens gegeten.
sorry ik mag niet lachen, maar vind het eigenlijk zo grappig geschreven Vooral die laatste zin..
DTEEZ!
vrijdag 13 november 2009 om 21:44
Als je iets kant en klaars haalt (of nagenoeg kant en klaar) dan weet je gewoon dat het nergens naar smaakt. Het heeft namelijk geen smaak, aangezien het 'iedereen' aan moet spreken. Vooral geen kruiden etc, omdat 'de nederlander' alleen droge piepers kent. Tsja...
Koop een goed kookboek En uren in de keuken hoeft echt niet. Neem iets doodsimpels als lamsbiefstukjes (goedkoop en heerlijk bij de Aldi!). Bak er wat spekjes en chamignons bij, maak van het bakvocht een lekkere sju. Serveer sperzieboontjes/haricotverts erbij met wat gekruide gebakken aardappeltjes, leuk bord opmaken en hop, heb je in een paar minuten een best leuk etentje. Stukkie ijstaart toe en klaar. Ik maak het regelmatig op zondag bijvoorbeeld.
Mijn schoonouders (type stamppot/speklap en het pannenkoekehuis is uit eten) vonden het zelfs 'erg chique'.
Koop een goed kookboek En uren in de keuken hoeft echt niet. Neem iets doodsimpels als lamsbiefstukjes (goedkoop en heerlijk bij de Aldi!). Bak er wat spekjes en chamignons bij, maak van het bakvocht een lekkere sju. Serveer sperzieboontjes/haricotverts erbij met wat gekruide gebakken aardappeltjes, leuk bord opmaken en hop, heb je in een paar minuten een best leuk etentje. Stukkie ijstaart toe en klaar. Ik maak het regelmatig op zondag bijvoorbeeld.
Mijn schoonouders (type stamppot/speklap en het pannenkoekehuis is uit eten) vonden het zelfs 'erg chique'.
vrijdag 13 november 2009 om 21:48