Welke thee vind jij nu echt lekker

08-04-2010 13:24 111 berichten
De thee van ....nl vind ik niet te zuipen maar welke thee is nu wel erg lekker?

*drinkt alleen ristretto van nespresso*
Alle reacties Link kopieren
Ik raak maar niet uitgekeken op Pickwick kamille/honing/vanille.
Ik heb veel te veel thee, mijn favorieten:

Pickwick Kamille honing

Pickwick Rooibos honing

Venkel
Oh zoveel!!

Morocco van Lipton

de nieuwe kruidenwellness van Pickwick

20-kruiden van Zonnatura (in zo'n pot)

En je maakt me ook altijd blij met rooibos, kaneel, sinaasappel, groene thee...
quote:tyche schreef op 08 april 2010 @ 14:04:

Ik gebruik een theezeefje dat je in de beker hangt, nog nooit ijzer geproefd. Dat werkt dan weer niet met een pot want dan kan de deksel er niet op. Gaatjes in het thee-ei zijn me iets te groot.

Akka, die lege theezakjes, kunnen die dicht? Want op de verpakking ziet dat er niet zo uit en dan drijft al je thee toch gewoon los?Ik ben dan wel niet Akka maar ik reageer toch maar even. De thee zit onderin het zakje en de bovenkant blijft inderdaad open. Dit is geen probleem want de thee blijft keurig onderin. Geen prut in je thee dus. De zakjes zijn ook handig om laurier, kruidnagel etc. in gerechten mee te laten trekken.
Pickwick meloenthee, heerlijk, alleen die stomme AH heeft het uit zijn assortiment.

Verder munt (niet vers), kamille, earl grey en bosvruchten.
Ow en venkelthee is ook echt lekker!
Oke, dankje!

Naar malu dus
This is an unacceptable timeline
Voor de ochtend Earl Grey (voorkeur gaat uit naar de russische Earl Grey van Lipton).

Voor de avond: losse zoethoutthee (2 kleine schepjes in een zakje, geen gedoe met thee-eieren die je weer moet legen).

Voor tussendoor: Morocco (Lipton), zwarte bessen thee (Pickwick), citroenthee, witte thee (met Jasmijn, lychee, geloof ik).

Wat ik vies vind: kaneelthee, alle groene en rooibosthee.

Voor wat betreft die theezakjes: ze zijn idd open aan de bovenkant. Maar als je de bovenkant gewoon over je glas heen laat hangen, kan er niets mis gaan. Ik vind ze helemaal handig!

En wat een goed idee van malu3 om ze te gebruiken voor je kruiden ... nooit aan gedacht, maar ik ga 't zeker een x doen.
Mijn favorieten zijn

Golden China van Pickwick (maar volgens mij is 'ie vervangen door chinese blossom)

Andalusie van Lipton

Maar nu vooral kruidenwellness en groene thee van Pickwick, om sauna-punten te sparen
Groene thee of verse muntthee.
...
Favoriet zijn:

Kamillethee

Darjeeling

Munt (voorkeur vers)

Earl Grey

Niet lekker:

Rooibos

Alle fruitthee (aardbei, perzik, passie-bos-oerwoud-vruchtencombi's)

zoethout

Ben verder dol op goede koffie: Nespresso (ristretto of die paarse). Senseo en filterkoffie vind ik smerig.
quote:Madelief1 schreef op 08 april 2010 @ 14:45:

Pickwick meloenthee, heerlijk, alleen die stomme AH heeft het uit zijn assortiment.

Verder munt (niet vers), kamille, earl grey en bosvruchten.Alleen jouw AH? Want ik heb hem vorige week nog gekocht (wel bij de XL)
Sleepy-time tea van Celestial. Heerlijk, en je wordt er ook erg echt rustig van.

Geef m'n zoon ook altijd een bekertje voor het slapengaan, werkt prima.
kamillethee zonder honing.

en die nieuwe van P....k met brandnetel en cranberry...

Oh en al jaaaren groene thee met citroen en nu ook groene thee met cranberry..
Zoethoutthee... En dan meerdere koppen op een dag, lekker (alleen niet zo goed als je last hebt van een hoge bloeddruk, vanwege de zoethout).

Andere thee vind ik ook lekker maar dan voor af en toe tussendoor. Earth vond ik ook lekker maar is niet meer te krijgen...

Vriend drinkt eigenlijk altijd thee met Acai bessen..
Van Lipton de rooibos, forest fruit en orange jaipur.

van pickwick de rooibos met mango (kan ik opeens nergens meer vinden), turkish apple en brazillian passion.

Thee van eigen merken vind ik vaak erg vies.
Mips, jij mag op de koffie komen, heb alleen maar zwart en paars liggen. En blauw voor mijn mietjes-schoonouders... die houden alleen van echte koffie ( senseo.....een doodzonde)
De 'Green Tea Sencha' en 'White Tea' van Lipton.
Keniaanse thee, rechtstreeks uit Kenia, is hier niet te krijgen dus ik neem altijd hele voorraden mee als er ben.

En dan heel sterk met kokende melk.

Kenianen doen er ook heel veel suiker in, maar ik zonder.

Als ik geen Keniaanse thee meer heb, dan uitsluitend Earl Grey.
Geen bijzonderheden
Zonnatura zwarte thee zonder theïne

Groene thee met pepermunt en eucalyptus

Kruiden Wellness met munt, aloë vera en limoen

Verse muntthee

Absoluut niet lekker vind ik Earl Grey en de synthetische smaken zoals sinaasappel, bosvruchten etc.
Ik drink eigenlijk maar 1 soort thee en dat is rozebottel met perzik van lipton.
Ik was altijd gek op de groene jasmijnthee... tot ik die niet meer mocht. Ik zou er bij wijze van spreken een moord voor doen om die weer te drinken!

Nu over op rooibos, honeybush met nog wat van Simon Levelt, kamille en ik vind van pickwick de fruitwellness lekker en ook die kruidenvariant met cranberry/brandnetel/citroengras.

EN verder natuurlijk verse muntthee (met wat honing )
Indian spices van pickwick
Losse groene thee van Simon Lévelt.... hmmm!

Water heel even laten doorkoken, in de pot, beetje laten afkoelen, dan zo'n papieren wegwerpzakje met een theelepeltje groene thee erbij, minuut of vijf laten trekken... hmmm!

Favorieten:

- Lentedauw Mao Feng

- Ambootia special green

- Sencha classic

- Dragonwell xi hu Lung Ching

Kost wel wat, maar als je het omrekent per kopje eigenlijk ook weer niks.
Verse muntthee, groene thee en het halve assortiment van Yogi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven