Welke voorverpakte cake?
woensdag 15 september 2010 om 17:15
Ja, ik weet het... ze zijn allemaal vies...
Maar ik ben bijna uitgerekend en zie het niet zitten om weetikhoeveel cakes te bakken.
Ik vraag me dus af of er misschien een cake bestaat die REDELIJK is.
Iemand tips? Dan kan ik gaan inkopen...
(Op internet stond een test waarbij de familie cake van de Super de Boer er als beste uitkwam.. nou... die komt er interdaad als beste UIT maar dan op een andere manier...)
Maar ik ben bijna uitgerekend en zie het niet zitten om weetikhoeveel cakes te bakken.
Ik vraag me dus af of er misschien een cake bestaat die REDELIJK is.
Iemand tips? Dan kan ik gaan inkopen...
(Op internet stond een test waarbij de familie cake van de Super de Boer er als beste uitkwam.. nou... die komt er interdaad als beste UIT maar dan op een andere manier...)
donderdag 16 september 2010 om 17:33
Ik woon in Groningen: beschuit met muisjes
Familie in Brabant: beschuit met muisjes
Familie in Limburg: beschuit met muisjes
Familie in Noord-Holland: beschuit met muisjes
Vrienden in overige provincies: beschuit met muisjes.
Afgelopen jaar, zeker op 14 kraambezoeken geweest:
Overal: beschuit met muisjes!!
En ik ben schone eter ook, heb nog nooit een muisje laten vallen, hier en daar wat op mijn bordje maar die eet ik alsnog even op met mijn vingers, mjammmieeee
En ik ben schone eter ook, heb nog nooit een muisje laten vallen, hier en daar wat op mijn bordje maar die eet ik alsnog even op met mijn vingers, mjammmieeee
Here I am - now what are your other two wishes...
donderdag 16 september 2010 om 17:33
Beschuit met boter en muisjes en beschuit met chocoladepasta en muisjes voor de personen die geen boter lusten en de muisjes toch blijven plakken.
Echt, geen beschuit met muisjes op kraamvisite?
God, ben ik in dit opzicht echt een ouderwetse troel. Ik vind beschuit met muisjes gewoon horen... maar ja, niet iedereen dus. Wat stom zeg!
Echt, geen beschuit met muisjes op kraamvisite?
God, ben ik in dit opzicht echt een ouderwetse troel. Ik vind beschuit met muisjes gewoon horen... maar ja, niet iedereen dus. Wat stom zeg!
DTEEZ!
donderdag 16 september 2010 om 17:34
donderdag 16 september 2010 om 17:36
quote:Kipstra schreef op 16 september 2010 @ 07:55:
Mag ik even eerlijk zijn? Niet? Jammer!
Ik vind je een enorme zeikerd met je goedkope cake en je tegenzin tegen kruimels. En je man er bij.
Eens. Als dat nou de ersgte zaken in het leven zijn waar je je na een bevalling druk over kan maken, ben je een gezegend mens. Iets té gezegend misschien wel, want kennelijk vindt een mens vinden jij en je zeurpietvriend altijd wel wat om over te zeuren.
Dingdong, jullie worden ouders hoor!
Ik ben oprecht geschokt door zoveel oppervlakkigheid.
Mag ik even eerlijk zijn? Niet? Jammer!
Ik vind je een enorme zeikerd met je goedkope cake en je tegenzin tegen kruimels. En je man er bij.
Eens. Als dat nou de ersgte zaken in het leven zijn waar je je na een bevalling druk over kan maken, ben je een gezegend mens. Iets té gezegend misschien wel, want kennelijk vindt een mens vinden jij en je zeurpietvriend altijd wel wat om over te zeuren.
Ik ben oprecht geschokt door zoveel oppervlakkigheid.
donderdag 16 september 2010 om 17:43
quote:Djoels schreef op 16 september 2010 @ 17:34:
oh hier hoorden we de muisjes echt vallen op de vloer in de slaapkamer tijdens het kraambezoek, maar echt jezus te paard, er ligt daar een vers babytje in dat wiegje, denk je dan echt dat ik me druk maak over muisjes onder het bed, als ze maar niet piepen, vind ik het prima!En die van jou moet inmiddels wel kruipen toch, kan ie mooi die ouwe muizen opslobberen onder je bed
oh hier hoorden we de muisjes echt vallen op de vloer in de slaapkamer tijdens het kraambezoek, maar echt jezus te paard, er ligt daar een vers babytje in dat wiegje, denk je dan echt dat ik me druk maak over muisjes onder het bed, als ze maar niet piepen, vind ik het prima!En die van jou moet inmiddels wel kruipen toch, kan ie mooi die ouwe muizen opslobberen onder je bed
donderdag 16 september 2010 om 17:50
Oh vergeet trouwens, bij mijn broer kregen we gewoon beschuit met muisjes, echter later bij nog een bakje koffie, chocolaatjes met muisjes. Witte/ bruine en pure chocolade met roze muisjes (meisje he), en die zaten zo vast op het chocolade, dat kruimelde echt echt echt niet.
Dus je kunt ook op chocolaatjes met muisjes trakteren.
Alles behalve cake! Mijns inziens.
Dus je kunt ook op chocolaatjes met muisjes trakteren.
Alles behalve cake! Mijns inziens.
Here I am - now what are your other two wishes...
donderdag 16 september 2010 om 18:00
donderdag 16 september 2010 om 18:06
quote:ShamRock schreef op 16 september 2010 @ 17:33:
Ik neem ook graag deel aan het onderzoek
Ik heb een keer taart gekregen op kraamvisite en dat was in Friesland, bij de overige kraambezoeken van afgelopen jaar (in Noord Holland, 2 x Utrecht en nog een keer Fryslan) kreeg ik gewoon beschuit met muisjes.
Ik neem ook graag deel aan het onderzoek
Ik heb een keer taart gekregen op kraamvisite en dat was in Friesland, bij de overige kraambezoeken van afgelopen jaar (in Noord Holland, 2 x Utrecht en nog een keer Fryslan) kreeg ik gewoon beschuit met muisjes.
donderdag 16 september 2010 om 19:20
Wat een geoordeel zeg ! ze vraagt om een lekkere cake die ze in de supermarkt kan verkrijgen, niet om een preek over die muisjes die vallen, als ze dat nu eenmaal een probleem vind dan is dat zo, respect ! dat hele offtopic gedoe is niet nodig.
Zo ontopic maar
TO: Ik vind zelf de roombotercake van de AH lekker de Roombotervariant, ik vind eerlijk gezegt supermarktcake juist lekkerder dan zelfgebakken, ja het maakbeslag, maar de cake is steevast droog bij mij, ik houd ook van klef. Wat je nog kunt halen zijn wegkieper bordjes etc... en servetje erbij.
Heel veel sterkte met de bevalling en een mooie kraamtijd gewenst.
Zo ontopic maar
TO: Ik vind zelf de roombotercake van de AH lekker de Roombotervariant, ik vind eerlijk gezegt supermarktcake juist lekkerder dan zelfgebakken, ja het maakbeslag, maar de cake is steevast droog bij mij, ik houd ook van klef. Wat je nog kunt halen zijn wegkieper bordjes etc... en servetje erbij.
Heel veel sterkte met de bevalling en een mooie kraamtijd gewenst.
donderdag 16 september 2010 om 21:49
quote:sassafras schreef op 15 september 2010 @ 18:26:
Dit roept om een onderzoekje!
In welk deel van het land/in wat voor sociale kringen verkeren de mensen die bij kraamvisite altijd beschuit krijgen? En waar de mensen die juist cake e.d. krijgen?
Ik trap af: afkomstig uit Brabant, man uit Groningen, gestudeerd in het oosten van het land en nu woonachtig in Zuid-Holland. Beiden hoger opgeleid maar geen "grachtengordel" of King-Louie-meisje. Hier altijd, zowel zelf als bij anderen, beschuit met muisjes......Willen jullie alstjeblieft niet meer reageren op mijn onderzoekje....... TO heeft dat liever niet, vervuilt haar topic
Dit roept om een onderzoekje!
In welk deel van het land/in wat voor sociale kringen verkeren de mensen die bij kraamvisite altijd beschuit krijgen? En waar de mensen die juist cake e.d. krijgen?
Ik trap af: afkomstig uit Brabant, man uit Groningen, gestudeerd in het oosten van het land en nu woonachtig in Zuid-Holland. Beiden hoger opgeleid maar geen "grachtengordel" of King-Louie-meisje. Hier altijd, zowel zelf als bij anderen, beschuit met muisjes......Willen jullie alstjeblieft niet meer reageren op mijn onderzoekje....... TO heeft dat liever niet, vervuilt haar topic
donderdag 16 september 2010 om 21:58
quote:Spinster schreef op 16 september 2010 @ 17:36:
[...]
Ik ben oprecht geschokt door zoveel oppervlakkigheid. en eensch! Bij baby hoort beschuit met muisjes. Simpel.
[...]
Ik ben oprecht geschokt door zoveel oppervlakkigheid. en eensch! Bij baby hoort beschuit met muisjes. Simpel.
vrijdag 17 september 2010 om 09:57
Ja sorry hoor, maar dat onderzoekje vind ik dus veel te interessant en daar MOET ik gewoon aan meedoen. Bij beide kinderen (ik woon in Ierland en daar heb je je baby standaard eigenlijk in het ziekenhuis) en ik heb dus SCHRIK HORROR gewoon beschuit met muisjes geserveerd vanuit mijn bed. De andere net-bevallen meiden hebben lekker meegesmikkeld en ik moet eerlijk zijn dat ik ook rollen beschuit en muisjes heb meegegeven aan anderen (lees: non-Nederlanders) voor hun visite. En ja, mijn bed kriebelde als de tering met al die kruimels en muisjes maar dat was niets vergeleken met mijn lichaam die voelde alsof ik een auto-ongeluk had (maar dit even terzijde)
maandag 20 september 2010 om 11:21
Jezus wat een drama zeg. Geen beschuit met muisje voor de kruimels?? Ik zit na vier miskramen nog steeds zonder kind en jij maak je druk over kruimels???? Sorry hoor maar word hier een beetje onpasselijk van. Meid prijs je zelf gelukkig dat je zo gaat bevallen en maak je niet druk over dit soort onzin.
maandag 20 september 2010 om 22:53