Whisky

28-10-2020 21:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met twee vrienden willen we binnenkort weer een whisky proeverij doen. Het idee is dat iedereen een fles meeneemt en we blind proeven.

Nu weet ik wel een beetje wat ik lekker vind maar ik heb nog geen idee welke whisky ik wil kopen. Iemand hier een leuke tip? Prijsrange is rond de €50,- en ik zoek juist een wat minder bekende whisky dus geen balvenie, monkey shoulder of dergelijke. Iets met een mooi verhaal heeft helemaal de voorkeur.

Ik houd wel van een volle smaak, zowel de wat zoetere versies als de licht ziltige. Zwaar rokige whisky waarbij je meer zilt/rook proeft dan iets anders zijn niet aan mij besteed. Laphroaig zit voor mij op het randje maar vind ik al iets te veel turf.

Iemand een fijne tip?
Alle reacties Link kopieren
Dalwhinnie honey
Alle reacties Link kopieren
Oh winters gold heet ie
Alle reacties Link kopieren
Glenturret, sherry cask edition of de triple wood. Vooral de eerste is hier zwaar favoriet. Iets zoeter, mooie single malt voor rond 50 euro. Als je in een beetje in het oosten van het land woont dan raad ik je de cognactheek aan, hebben hele mooie whiskey’s en zijn echte liefhebbers met een mooie collectie. Zo kwam ik ook bij de glenturret uit.
The time of my thought is my own to spend
Alle reacties Link kopieren
kleinbtje schreef:
30-10-2020 14:52
Glenturret, sherry cask edition of de triple wood. Vooral de eerste is hier zwaar favoriet. Iets zoeter, mooie single malt voor rond 50 euro. Als je in een beetje in het oosten van het land woont dan raad ik je de cognactheek aan, hebben hele mooie whiskey’s en zijn echte liefhebbers met een mooie collectie. Zo kwam ik ook bij de glenturret uit.
Dit klinkt wel heel erg interessant! één van de vrienden die meedoet aan de whiskyproeverij was nu voor het eerst bij de cognactheek geweest en sprak er ook heel erg enthousiast over. Wellicht moet ik daar toch maar eens gaan kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven