Wie helpt me een recept te zoeken?
zondag 14 november 2010 om 16:49
Van Ramon Beuk... Het was net op tv en nou dacht ik "dat zoek ik ff op", maar nee dus... Ik kan het niet vinden...
Het was een vegetarisch recept van paddestoelen salade (paddestoelen gegrild op een bedje van veldsla) en daarop een pasteitje van kaas en walnoten en ....? Het leek me zo lekker! Heeft iemand dit recept of kan beter googlen als ik?
Het was een vegetarisch recept van paddestoelen salade (paddestoelen gegrild op een bedje van veldsla) en daarop een pasteitje van kaas en walnoten en ....? Het leek me zo lekker! Heeft iemand dit recept of kan beter googlen als ik?
zondag 14 november 2010 om 17:01
Alsjeblieft, hier moet hij staan;
http://www.net5.nl/web/show/id=383058/langid=43
hier
http://www.net5.nl/web/show/id=383058/langid=43
hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 14 november 2010 om 17:04
zondag 14 november 2010 om 17:18
Dit is 'm:
Krokante kaaspasteitjes op paddestoelensalade:
Ingrediënten voor 2 personen:
200 gram oude kaas, in blokjes
4 bosuitjes, in schuine stukjes
100 gram walnoten, in stukjes
2 el honing
1 eidooier
1 pakje bladerdeeg
3 dl balsamico-azijn
2 el honing
2 el olijfolie
400 gram gemengde paddestoelen
3 el olijfolie
100 gram veldsla
1 zakje geraspte kaas
Bereiding:
Meng de kaas, bosuitjes, walnoten en honing door elkaar. Leg het bladerdeeg uit. Doe een schepje van het mengsel in het midden van het bladerdeeg. Klop een eidooier los. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Vouw het bladerdeeg diagonaal dubbel en steek de driehoekjes met een glaasje uit, zodat je een halve maantje overhoudt.
Leg de maantjes op de ovenplaat met bakpapier en bestrijk ze met de rest van de eidooier. Bak ze in 25 minuten op 180 º C in oven.
Laat voor de dressing de balsamico-azijn met de honing inkoken tot 1/6. Klop de olijfolie er doorheen. Meng de paddestoelen met de olijfolie, peper en zout en gril ze meteen in een hete grillpan. Laat ze vervolgens iets afkoelen.
Doe de veldsla op een bord en schep de gegrilde paddestoelen erop. Druppel de dressing erover. Leg de pasteitjes erop en bestrooi het gerecht met geraspte kaas.
Krokante kaaspasteitjes op paddestoelensalade:
Ingrediënten voor 2 personen:
200 gram oude kaas, in blokjes
4 bosuitjes, in schuine stukjes
100 gram walnoten, in stukjes
2 el honing
1 eidooier
1 pakje bladerdeeg
3 dl balsamico-azijn
2 el honing
2 el olijfolie
400 gram gemengde paddestoelen
3 el olijfolie
100 gram veldsla
1 zakje geraspte kaas
Bereiding:
Meng de kaas, bosuitjes, walnoten en honing door elkaar. Leg het bladerdeeg uit. Doe een schepje van het mengsel in het midden van het bladerdeeg. Klop een eidooier los. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Vouw het bladerdeeg diagonaal dubbel en steek de driehoekjes met een glaasje uit, zodat je een halve maantje overhoudt.
Leg de maantjes op de ovenplaat met bakpapier en bestrijk ze met de rest van de eidooier. Bak ze in 25 minuten op 180 º C in oven.
Laat voor de dressing de balsamico-azijn met de honing inkoken tot 1/6. Klop de olijfolie er doorheen. Meng de paddestoelen met de olijfolie, peper en zout en gril ze meteen in een hete grillpan. Laat ze vervolgens iets afkoelen.
Doe de veldsla op een bord en schep de gegrilde paddestoelen erop. Druppel de dressing erover. Leg de pasteitjes erop en bestrooi het gerecht met geraspte kaas.
maandag 15 november 2010 om 18:54
Nou, we hebben het net op; was prima! Heb wel heel veel aangepast, want het leek me anders zoveel:
200 gram oude kaas, in blokjes ik had geraspte kaas, ongeveer 100 gram
4 bosuitjes, in schuine stukjes ik had er 3
100 gram walnoten, in stukjes ik had 50 gram gedaan
2 el honing
1 eidooier
1 pakje bladerdeeg ik had per volwassene 2 en per kind 1
3 dl balsamico-azijn
2 el honing
2 el olijfolie
Deze hele dressing mislukte, dus ik heb gewoon 2 eetlepels balsamico, 2 eetlepels honing en een scheutje olijfolie gemengd en dit over de sla gedruppeld.
400 gram gemengde paddestoelen ik had 250 gram
3 el olijfolie
100 gram veldsla ik had gemengde sla omdat de winkel geen veldsla had
1 zakje geraspte kaas
Bereiding:
Meng de kaas, bosuitjes, walnoten en honing door elkaar. Leg het bladerdeeg uit. Doe een schepje van het mengsel in het midden van het bladerdeeg. Klop een eidooier los. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Dat werkt niet, je krijgt ze nooit dichtgeplakt. Gewoon zonder eidooier gedaan.Vouw het bladerdeeg diagonaal dubbel en steek de driehoekjes met een glaasje uit, zodat je een halve maantje overhoudt. Vond ik niet nodig
Laat voor de dressing de balsamico-azijn met de honing inkoken tot 1/6. Klop de olijfolie er doorheen. Zie boven. Meng de paddestoelen met de olijfolie, peper en zout en gril ze meteen in een hete grillpan. Laat ze vervolgens iets afkoelen.
200 gram oude kaas, in blokjes ik had geraspte kaas, ongeveer 100 gram
4 bosuitjes, in schuine stukjes ik had er 3
100 gram walnoten, in stukjes ik had 50 gram gedaan
2 el honing
1 eidooier
1 pakje bladerdeeg ik had per volwassene 2 en per kind 1
3 dl balsamico-azijn
2 el honing
2 el olijfolie
Deze hele dressing mislukte, dus ik heb gewoon 2 eetlepels balsamico, 2 eetlepels honing en een scheutje olijfolie gemengd en dit over de sla gedruppeld.
400 gram gemengde paddestoelen ik had 250 gram
3 el olijfolie
100 gram veldsla ik had gemengde sla omdat de winkel geen veldsla had
1 zakje geraspte kaas
Bereiding:
Meng de kaas, bosuitjes, walnoten en honing door elkaar. Leg het bladerdeeg uit. Doe een schepje van het mengsel in het midden van het bladerdeeg. Klop een eidooier los. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Dat werkt niet, je krijgt ze nooit dichtgeplakt. Gewoon zonder eidooier gedaan.Vouw het bladerdeeg diagonaal dubbel en steek de driehoekjes met een glaasje uit, zodat je een halve maantje overhoudt. Vond ik niet nodig
Laat voor de dressing de balsamico-azijn met de honing inkoken tot 1/6. Klop de olijfolie er doorheen. Zie boven. Meng de paddestoelen met de olijfolie, peper en zout en gril ze meteen in een hete grillpan. Laat ze vervolgens iets afkoelen.