Witte chocolademousse, wat erbij?

23-09-2010 20:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een hele lekkere witte chocolademousse maken, maar omdat deze nogal machtig is wil ik maar een klein bolletje geven.. Wat kan ik daar nog bij serveren? Ik dacht zelf aan rood fruit of chocoladeijs? En het rood fruit marineren of gewoon?
Een rood fruit coulis lijkt me er erg lekker bij, maar gewoon wat rode besjes en frambozen etc. is ook erg smakelijk..
hmmmmmmmmmmmmmmm doe mij maar een emmer wittechocolademousse hoor! machtig... lekker!!!!!!
Ik zou iets van fruit doen, niet iets van chocolade (dat wordt te machtig en te zoet, lijkt me). Dus bijvoorbeeld een passievruchtensaus, of iets van kokoslimoensaus, of zoals Stephanietje voorstelt rood fruit of een coulis van rood fruit.
Heb je een receptje voor me? Lijkt me heerlijk.

Verder zou ik inderdaad geen chocola doen.
Iets van frambozen of iets citroenigs. Lekker iets frissigs erbij. Mag ik meeëten?
Frambozen inderdaad. Perfecte combinatie, wat mij betreft!
Framboosjes, ook frambozensaus... Jum.
Nodig voor 6 personen:

4 eierdooiers

125g basterdsuiker

1 el honing

1 tl oploskoffie (gemengd met 1 tl heet water)

200g gesmolten witte chocolade

125g boter

1,75 dl dikke room

Klop de eierdooiers, suiker, honing en koffie met een mixer dik. Klop de witte chocolade erdoor tot een glad mengsel. De boter luchtig en romig kloppen, toevoegen en gladkloppen. Room tot zachte pieken kloppen en erdoor kloppen. En dan 2-3 uur in de koelkast.

Eet smakelijk!
Maak een puree van frambozen of en aardbeien...klein laagje in een diep bord, en daar een cannelle van witte choco mousse in leggen.

Evt, wat geraspte limoenschil ter garnering er boven op.

Oehhhhhh...en ik was aan de lijn
Doe eens wild: een kleine krakeling met zeezout. Leuk contrast met de zoete mousse
Zou ook een frambozencoulis maken...heeeeerlijk.
en geen zelfgemaakte slagroom meer erbij doen?
Mini brownies?

Had ik laatst: vanille ijs en dan op de bodem van die minibrownies. Lijkt een beetje op chocolade cake maar dan vetter.
En hoe kan ik die coulis het beste maken??
Bij de Ap een pak bevroren frambozen kopen, en al naargelang je nodig hebt die ontdooien en in een pannetje doen, opzetten met wat suiker en dan zachtjes laten inkoken. Kan niet makkelijker ;)
Nee, ik zou er geen slagroom meer bij doen. Witte chocomousse is al zwaar genoeg, slagroom voegt imo niet zo veel toe.
Ik heb het ook wel eens met een heel klein beetje sinaasappel gegeten, was erg lekker! Maar inderdaad, gewoon alleen mousse is ook al prima
quote:Pelikaan schreef op 23 september 2010 @ 22:23:

Bij de Ap een pak bevroren frambozen kopen, en al naargelang je nodig hebt die ontdooien en in een pannetje doen, opzetten met wat suiker en dan zachtjes laten inkoken. Kan niet makkelijker ;)Geen water of drank meer bij doen?
quote:Softje schreef op 23 september 2010 @ 22:32:

[...]

Geen water of drank meer bij doen?Doe ik niet. Die ontdooide framboosjes zijn al vochtig genoeg en daarbij wil je het juist ook wat inkoken. Gewoon rustig laten inkoken op een laag vuur, het hoeft niet hevig te borrelen.
Je kunt er voor de smaak een drupje likeur door doen maar nodig is het niet. Het idee is juist dat het fruit iets frissigs toevoegt (we mogen niet meer een 'zuurtje' zeggen, maar dat bedoel ik eigenlijk).

Water hoeft imo ook niet, je wilt het laten inkoken dus dikker worden, daar hoeft niet eerst nattigheid bij. Fruit uit de vriezer is vaak nat genoeg.
Oke dankjewel! Dat gaat het dus worden
Wodka
quote:Softje schreef op 23 september 2010 @ 21:15:

Nodig voor 6 personen:

4 eierdooiers

125g basterdsuiker

1 el honing

1 tl oploskoffie (gemengd met 1 tl heet water)

200g gesmolten witte chocolade

125g boter

1,75 dl dikke room

Klop de eierdooiers, suiker, honing en koffie met een mixer dik. Klop de witte chocolade erdoor tot een glad mengsel. De boter luchtig en romig kloppen, toevoegen en gladkloppen. Room tot zachte pieken kloppen en erdoor kloppen. En dan 2-3 uur in de koelkast.

Eet smakelijk!Klinkt goddelijk! Ik weet wat ik dit weekend als toetje eet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven