witte wijn invriezen

16-07-2011 14:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een halve fles witte wijn staan. Gisteren opengemaakt. Ik drink het niet op, maar kan het gebruiken voor bv ristorro. Laats had ik het ingevroren in ijsklontjes zakjes. Maar dat is lastig om eruit te krijgen, want echt hard wordt het niet.

Iemand tips voor invriezen wijn (in porties van bv 1 glas).

Thanks.

Even voor de duidelijk: ik ga de ingevroren wijn natuurlijk niet opdrinken.
in kleine plastic bakjes die je af kan sluiten?
een pak melk (leeg) door de helft knippen. Diepvrieszakje erin. Ook gelijk mooi stapelbaar:)
Alcohol bevriest niet in de diepvries, zoals je zelf al gemerkt hebt. Gewoon gebruiken om mee te koken en de rest weggooien.

Of nog even een (niet zo goede) vriendin uitnodigen en de laatste twee glazen serveren. Wijn die een nachtje open heeft gestaan wordt daar niet beter van.
Joh gewoon zelf opdrinken of weggooien. Als je wijn alleen gebruikt om te koken dan zou ik gewoon een klein flesje eigen merk wijn halen van de Supermarkt.
en koop een vacuvin, kan je de wijn luchtdicht mee afsluiten, blijft ie langer lekker.

Maar verder eens met Avedon, het liefst in een avond opdrinken...
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 16 juli 2011 @ 14:30:

een pak melk (leeg) door de helft knippen. Diepvrieszakje erin. Ook gelijk mooi stapelbaar:)Ah, goeie tip. Thanks.
quote:avedon schreef op 16 juli 2011 @ 14:37:

Alcohol bevriest niet in de diepvries

Bij mij wel. Ik vries restjes witte wijn altijd in (om te mee te koken).

Heb er ooit een fles vodka ingelegd en zelfs die was compleet bevroren
Of kleine flesjes kopen. Die doen het hier ook goed!
Tip van mijn wijnboer. Aardewerken kan met kurk erin oid (moet donker zijn) op het aanrecht, daar je restjes wijn inschenken, gewoon bij elkaar. Als je die laat staan, krijg je de heerlijkste wijnazijn.
Nigela lawson vriest het in in zakjes om later mee te koken. Kan dus wel blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven