yehova voer?

08-10-2018 12:23 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
het zit me ff dwars , ok, prima dat iedereen gezonder en milleu minder belastend wil eten.
wat me tegen staat is dat het me bijna opgedrongen wordt en ik daar 1 helemaal geen zin in heb , want als ik lekker ongezond wil eten en daarmee eerder dood ga o.i.d. dan is dat me Eigen keus , 2 dat iemand anders gaat bepalen wat ik wel of niet lekker of nodig vindt .
dus net als de yehova , prima maar don't bother me with that shit.
ik had het al eerder over de rookworst van de hema die niet meer te vreten is, minder zout, minder vet, een pakje gauwgom MET suiker moet je bijna bestellen bij de super, en de vega variaties komen bij lange na nog steeds niet in de buurt van het origineel .
ja roept u maar !
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
lilalinda schreef:
11-10-2018 15:07
Maar het grote verschil met een drugsverslaving is, dat je van (in jouw geval) zoute caramelchocolade kan besluiten het gewoon nooit meer te eten, als je weet, dat je dan geen maat kan houden. Gewoon niet kan kopen. Je gaat dan echt geen oud vrouwtje overvallen om het wel in handen te krijgen
Nou...ik ben 3 weken geleden radicaal gestopt met suiker en ik heb wel neigingen die in die richting gaan Afbeelding
Solomio schreef:
11-10-2018 20:11
En ik lees alle etiketten en weet dat deze bewering echt meestal onzin is. Meestal zit er maar een heel klein beetje toegevoegde suiker in. Maar iedereen praat elkaar na en inmiddels gelooft ooik bijna iedereen het.
Hm ja...pakje honig poeder voor bolognesesaus bevat per 100 gr 65 gr khd waarvan 15 gr suikers. Pakje gezeefde tomaten per 100 gr: 4gr khd waarvan 4 suikers.
Ingrediënten gezeefde tomaten: tomaat, 0.3 gr zout
Ingrediënten honig poeder: teveel om op te noemen maar vooral tarwebloem.
Raar, ik doe nooit tarwebloem in mijn spaghettisaus.
http://www.honig.nl/en/products/mixen-s ... asagnesaus

Maar hoe dan ook, waarom zou je dat rare poederspul gebruiken als je het net zo simpel (maar goedkoper) zelf kan maken. Ik heb gewoon meer vertrouwen in een echte tomaat dan in poeder.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
12-10-2018 00:46
Nou...ik ben 3 weken geleden radicaal gestopt met suiker en ik heb wel neigingen die in die richting gaan
maar een junk doet het echt, jij bijt op je lip en gaat door
echt enorm verschil
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
08-10-2018 13:08

Over de vullingen in chocola, wat mij verbaast is dat je de meest wanstaltige vullingen tegenkomt maar dat niemand, echt niemand, iets heeft met pindakaasvulling. En dat is nou juist zo lekker.
Heerlijk! Bij mij in de buurt zit een heel kleine Spar en daar verkopen ze Reese's bars! Allerlei varianten maar de hoofdingrediënten zijn altijd chocolade en pindakaas! Doe er je voordeel mee. Ik hoop dat er een Spar in jouw omgeving zit. Verder zie ik ze namelijk nooit ergens...
Jamin verkoopt Reese. En Xenos soms ook een beperkte collectie.
Geen chocola, maar wel heerlijke pindasmaak en gezoet met dadel: de Nakd pindareep.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-10-2018 08:56
Hm ja...pakje honig poeder voor bolognesesaus bevat per 100 gr 65 gr khd waarvan 15 gr suikers. Pakje gezeefde tomaten per 100 gr: 4gr khd waarvan 4 suikers.
Ingrediënten gezeefde tomaten: tomaat, 0.3 gr zout
Ingrediënten honig poeder: teveel om op te noemen maar vooral tarwebloem.
Raar, ik doe nooit tarwebloem in mijn spaghettisaus.
http://www.honig.nl/en/products/mixen-s ... asagnesaus

Maar hoe dan ook, waarom zou je dat rare poederspul gebruiken als je het net zo simpel (maar goedkoper) zelf kan maken. Ik heb gewoon meer vertrouwen in een echte tomaat dan in poeder.
Maar die waardes zo, zonder verdere uitleg zeggen niet zoveel.
4 gram suiker in 100 gram gezeefde tomaten...... enig idee hoeveel suiker er in een tomaat zit? 2,9 gram suiker per 100 gram. Dus in die verse tomaat van jou zit ongeveer evenveel als in een pakje gezeefde tomaat. en 0,3 gram zout, daar zou ik nou niet echt van in paniek raken.
Zo'n pakje poeder: 15 gram suiker per 100 gram. De meeste pakjes bevatten geen 100 gram, dus dan zit er ook minder suiker in, zeg 8 gram ofzo. Daarmee maak je saus voor 4 personen, krijg je 2 gram suiker per persoon. Onnodig, maar geen drama.
Veel van de suikers die in voedingsmiddelen zitten zijn gewoon de van nature aanwezige suikers, maar omdat ze tegenwoordig apart vermeld staan bij de voedingsmiddelenlijst lijkt het ineens een drama.

Daarbij: zelf maken kost meer tijd en ik krijg het nooit zo lekker als uit een pakje. Maar goed, ik hou niet van koken, dus hoe minder moeite hoe beter wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zal best irritant zijn om door mensen op alternatieven gewezen te worden, ja. Maar iedereen weet inmiddels toch wel dat dieren lijden in de bio-industrie en dat deze industrie ook nog eens enorm vervuilend is? Mag je iemand daar dan ook niet op wijzen volgens jou? Het is een ongemakkelijke waarheid, maar hij is er wel en de koppen moeten maar eens uit het zand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ah, zie nu dat het inmiddels over suikers gaat. Ik had de reacties niet gelezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
12-10-2018 12:56
Zal best irritant zijn om door mensen op alternatieven gewezen te worden, ja. Maar iedereen weet inmiddels toch wel dat dieren lijden in de bio-industrie en dat deze industrie ook nog eens enorm vervuilend is? Mag je iemand daar dan ook niet op wijzen volgens jou? Het is een ongemakkelijke waarheid, maar hij is er wel en de koppen moeten maar eens uit het zand.
Juist omdat iedereen er wel van op de hoogte is en ze zelf desondanks bewust blijven kiezen voor vlees, hoef je niet de bemoeizuchtige wijsneus uit te gaan hangen door jouw visie door te willen drukken. Ik gooi nog 'n extra plakje spek op de bbq als iemand me lastig valt met zo'n bekeerpoging.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
12-10-2018 12:56
Zal best irritant zijn om door mensen op alternatieven gewezen te worden, ja. Maar iedereen weet inmiddels toch wel dat dieren lijden in de bio-industrie en dat deze industrie ook nog eens enorm vervuilend is? Mag je iemand daar dan ook niet op wijzen volgens jou? Het is een ongemakkelijke waarheid, maar hij is er wel en de koppen moeten maar eens uit het zand.
Tis zo makkelijk hè....
Maar mensen bijv wijzen op de vervuiling door auto-gebruik, vliegverkeer, dat wordt ook niet op prijs gesteld.
Ik heb geen auto, ga nooit op vakantie en ik eet wel vlees.
Ik ken vrij veel mensen die geen vlees eten, maar wel een auto hebben en ieder jaar met vakantie gaan.
Gezanik allemaal.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
redbulletje schreef:
08-10-2018 12:28
Is alleen zo jammer dat producenten hun producten 'verbeteren' wat tenkoste gaat van de smaak.
Producenten verbeteren vooral hun eigen portemonnee door overal tweede of derderangs rotzooi in te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
12-10-2018 12:56
Zal best irritant zijn om door mensen op alternatieven gewezen te worden, ja. Maar iedereen weet inmiddels toch wel dat dieren lijden in de bio-industrie en dat deze industrie ook nog eens enorm vervuilend is? Mag je iemand daar dan ook niet op wijzen volgens jou? Het is een ongemakkelijke waarheid, maar hij is er wel en de koppen moeten maar eens uit het zand.
Ach ja, een ander heeft geen kinderen, vlieg niet, koopt geen chinese prullen, geen groente en fruit uit verre landen enz. enz.. Dus compenseert het een met het ander. Iedereen weet dit inmiddels echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ouwedibbes schreef:
12-10-2018 15:10
Producenten verbeteren vooral hun eigen portemonnee door overal tweede of derderangs rotzooi in te stoppen.
Maar wel de prijs verhogen.
Dahlia74 schreef:
12-10-2018 15:12
Ach ja, een ander heeft geen kinderen, vlieg niet, koopt geen chinese prullen, geen groente en fruit uit verre landen enz. enz.. Dus compenseert het een met het ander. Iedereen weet dit inmiddels echt wel.
+1
Solomio schreef:
12-10-2018 15:07
Tis zo makkelijk hè....
Maar mensen bijv wijzen op de vervuiling door auto-gebruik, vliegverkeer, dat wordt ook niet op prijs gesteld.
Ik heb geen auto, ga nooit op vakantie en ik eet wel vlees.
Ik ken vrij veel mensen die geen vlees eten, maar wel een auto hebben en ieder jaar met vakantie gaan.
Gezanik allemaal.
Ik eet ook vlees en ga vaak met het vliegtuig en heb een kind en de auto laat ik ook niet staan. Daar heeft geen mens wat mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
08-10-2018 13:02
Trouwens de ( in koelvak) rookworst van de LIdl is een prima alternatief, lekker dan de Hema rookworst.
Vroeger at ik ook Hema rookworst maar sinds ik de koelverse van Lidl ken vind ik die van Hema ineens 'vies'. Geen idee of mijn smaak of de Hema worst veranderd is.

En qua speltbrood etc. Prima dat die keus er is maar dan niet ipv 'gewoon' brood. Nog irritanter als men alleen harde broodjes serveert als triangels etc. Voor veel mensen met gebitsproblemen/kunstgebit gewoon heel slecht te eten.
lilalinda schreef:
12-10-2018 09:05
maar een junk doet het echt, jij bijt op je lip en gaat door
echt enorm verschil
Grappig dat je er zo serieus op in gaat. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
18-10-2018 23:27
Grappig dat je er zo serieus op in gaat. :mrgreen:

:proud:
Jaja, klets er maar overheen !
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven