Zelf pizza maken!

31-08-2008 17:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie maakt ook wel eens zelf pizza?

Ik maak altijd een soort piedeeg met bloem, olie, gist suiker, zout en lauw water. Ik bak de bodem dan 10 minuutjes voor in de oven, maar hij gaat dan opbollen. Hoe voorkom je dat? En is het wel nodig om het deeg eerst voor te bakken?

Hoe doen jullie het? En wat voor lekkers doe je er op?
...
Van tomatensaus kun je in één keer een flinke pan vol maken, op een regenachtige zondagmiddag (of dinsdag ). In bakjes in de vriezer en je hebt verder lekkere zelfgemaakte pastasaus en pizzasaus. Als je leest wat er, behalve tomaten, zout en kruiden, allemaal nog in die potjes zit...
Het lijkt me heel leuk om een keer zelf pizza (Margerita) te maken. Alleen mijn vrouw is allergisch voor Mozarella. Ik vroeg me af welke kaas nog meer geschikt is voor pizza.

Welke soort kaas gebruiken jullie?
.
@lindy: Ik had het idee dat de ene soort kaas na smelten een beter resultaat geeft dan het andere soort kaas. In de supermarkt heb ik een keer een apart zakje kaas voor op de pizza gezien. (onzin dus, als ik jou goed begrijp)

Ik denk dat ik het een keer probeer met jong belegen kaas.
.
Als je het deeg voor de bodem maakt (bloem, gist, zout, suiker, olie, lauw water) is het erg lekker om er ook wat gedroogde basilicum of italiaanse kruiden doorheen te doen!

En een likje knoflookolie op de rand (die nog 'kaal' is na het vullen) maakt het helemaal af.
quote:Maryxz schreef op 03 oktober 2009 @ 10:23:

Als je het deeg voor de bodem maakt (bloem, gist, zout, suiker, olie, lauw water) is het erg lekker om er ook wat gedroogde basilicum of italiaanse kruiden doorheen te doen!

En een likje knoflookolie op de rand (die nog 'kaal' is na het vullen) maakt het helemaal af.Dit klinkt zo lekker, dat ik het idee krijg dat je hier niet eens kaas op hoeft te doen. Klopt dat?
Niets hoeft, het is toch gewoon wat jezelf lekker vindt! In Italie kun je ook pizza's zonder kaas bestellen hoor!

En idd, parmezaanse kaas, of gewoon Milner zelf raspen gaat prima!

Oh... ik krijg nu al zin in pizza...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
@Janna: Een pizza Margarita zonder kaas is geen pizza Margarita .
hahaha, tja... dat wordt zelf een naam bedenken dan

De Cook Turner ofzo...
quote:Janna80 schreef op 03 oktober 2009 @ 20:59:

hahaha, tja... dat wordt zelf een naam bedenken dan

De Cook Turner ofzo...Helaas, van zo'n naam krijg ik geen trek in pizza. (ik ben niet zo'n self-kicker)
tja, dan moet je toch even creatief gaan doen... of em gewoon naamloos lekker opeten
Naamloze Pizza nummer 2009001
Oud topic, nieuwe vraag :):

Kan je een zelfgemaakte pizza ook invriezen?
Albert heijn heeft hele goede pakketten. Meestal gebruik ik dan nog pakken tomatensaus van Bertolli(knoflook versie) + wat extra knoflook, zout peper, geraspte kaas en gehakt er om...smullen!
@ Mazou, ik maak vaak een bodem + saus en die vries ik in. Dan kun je 'm op het moment zelf afmaken met verse ingredienten.
...
quote:queenie1 schreef op 16 juli 2010 @ 11:43:

@ Mazou, ik maak vaak een bodem + saus en die vries ik in. Dan kun je 'm op het moment zelf afmaken met verse ingredienten.Je bakt hem dan denk ik eerst af, of niet? En dan daarna eerst helemaal ontdooien, beleggen en in de oven, of zonder te ontdooien? Ik wil vanavond zelf pizza maken, maar ben maar in mijn eentje en hoef dus geen 4 pizza's :D
quote:queenie1 schreef op 16 juli 2010 @ 11:43:

@ Mazou, ik maak vaak een bodem + saus en die vries ik in. Dan kun je 'm op het moment zelf afmaken met verse ingredienten.

Bedankt....

Maar ik wilde dus weten of je een pizza met beleg ook kunt invriezen.
Het deeg bak ik even heel kort. 5 a 10 minuutjes. Daarna doe ik de saus erop en dan vries ik ze in. Als ik hem eruit haal doe ik de verse groentes erop en de kaas en dan de oven in. Niet eerst ontdooien.

Ik neem aan dat je met beleg erop ook kan invriezen. Zou niet weten waarom niet. Zou er niet al te vochtig/nat beleg op doen, maar verder zou ik het gerust proberen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven