Zelf yoghi maken

25-09-2008 17:54 20 berichten
Ik wil het jullie niet onthouden, heb weer een grote kan met 2 liter yoghurtdrank gemaakt, en het is zoo lekker, en veel goedkoper dan kant en klare milk & fruit!



Men neme een liter goedkope volle yoghurt, 3/4 liter goedkope karnemelk, en 1/4 liter goedkope limonadesiroop, dit in een grote kan door elkaar roeren en klaar is je 2 liter! En het is in no time op. Mss zijn er nog meer lekkere zuiveltips, ik kon ze in de index namelijk niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Lekker!



Fruit pureren en dan yoghurt erbij, ook jammie! (bv banaan of frambozen of aardbeien....)
Lekker hoor!
dit is yoghi

http://www.ckappa.it/wp-content/uploads/2008/05/yoghi.jpg



en dit is yoki drink

http://www.actie.nl/images/product_image/img46c7532b45cf1-yoki.gif



Ik vond het nogal een aparte topic titel, ik dacht dat iemand in de weer was met beren tekenen :smile:
Alle reacties Link kopieren
Met goedkope limonadesiroop?! Yugh! Dat deed ik vroeger als klein meisje wel eens, maar het resultaat viel letterlijk vies tegen. Lijkt geheel niet op die overheerlijke fabrieksmeuk...
Alle reacties Link kopieren
Lekker Maroon, bewaar (voor zolang het dan duurt) jij dit in een leeg twee-liter melkpak, of vul je aparte liter-kannen?
Alle reacties Link kopieren
Zo maakte mijn moeder dat vroeger ook! En dat het heerlijk is, ben ik helemaal met je eens!



Wist je dat je er ook lekkere ijsjes van kunt maken?
Ik heb nog zo'n heel ouderwetse sapkan van mn moeder gepikt, van tupperware, kan met gemak 2 liter in, en idd, je bewaart het niet zo lang, is hier in ieder geval altijd heel snel op!
2Italy2 schreef op 25 september 2008 @ 18:59:

dit is yoghi

[afbeelding]



en dit is yoki drink

[afbeelding]



Ik vond het nogal een aparte topic titel, ik dacht dat iemand in de weer was met beren tekenen :smile:
Lieve skat, die beer schrijf je zonder h hoor (yogi dus), dus als je me wil verbeteren is prima, maar dan moet je het wel goed doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
maroon5 schreef op 25 september 2008 @ 20:16:

[...]





Lieve skat, die beer schrijf je zonder h hoor (yogi dus), dus als je me wil verbeteren is prima, maar dan moet je het wel goed doen ;-)
:worship: X-D
En het grappigste van alles is dat de Van Dale alle drie de schrijfwijzes niet kent....yoghi, yoki, yogi, owwww, ja deze yogi X-D

http://www.meditate-shivabala.org/images/TheBoyYogi.jpg
Alle reacties Link kopieren
Haha,



Ik werk bij een kinderdagverblijf en daar maken we ook zelf yoghi. Je neemt magere yoghurt en limonadesiroop en wat water of melk. Je mengt met een garde en klaar is je yoghi drink. Kinderen zijn er gek op en kijken er naar uit om het te drinken.
Mijn moeder maakte vroeger altijd het laatste restje vanillevla op door melk in het pak vla te gieten en te schudden: vanillemelk! Vonden we héérlijk!
Alle reacties Link kopieren
1/2 yoghurt, 1/2 sinaasappelsap drink ik vaak. Hartstikke lekker, verfrissend en gezond. Jullie variatie ga ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
dat kan je ook doen met karnemelk en sinaasappelsap duploo, ook super lekker, deed ik altijd, maar weer eens doen....



maarre, klinkt lekker hoor die yoghi, maar mij lijkt het zoveel suiker of is dat niet meer dan gewone yoghidrink?

Ik vind het trouwens niet goedkoper, want koop merk yogho yogho van 66 cent per pak bij de appie, lijkt me ongeveer even duur?
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van goedkoop lijkt me er ook wat voor te zeggen dat er geen rommel inzit. Als je de yoghurtdrank maakt met zelfgeperste sinaasappels dan, of met gepureerd fruit. Geen E-nummers enzo...
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee met dit warme weer. Probleem is alleen dat karnemelk hier niet verkocht wordt. Limonadesiroop ook niet. Yoghurt wel maar het is heel moeilijk om gewone yoghurt te vinden. Bijna alles is hier met gruwelijk zoete fruitsmaakjes :(
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het daar buttermilk heette OC? Of is dat toch iets anders? Raar eigenlijk dat je daar geen naturel producten kunt krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak yoghurtdrank met half (volle) yoghurt, half Taksi of zoals Duploo het doet.
Alle reacties Link kopieren
ik maak yoghurt drink, door het te mengen met vers gepureerd fruit en lepeltje echte honing erbij.jummie!!

!(kan ook met karnemelk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven