Zelfgemaakte soep, hoelang blijft dat goed?

08-07-2012 12:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, zie titel.

Ik vroeg me het zomaar af. Ik heb nu zelfgemaakte tomatensoep bijvoorbeeld, hoe lang houden jullie dat in de koelkast?

Na hoeveel tijd durf je hem niet meer te eten en gooi je zoiets weg?
668, the neighbour of the Beast
Ene dag maken, volgende dag nog eten, rest in de diepvries.
Hoe lang je het in de koelkast kan bewaren zou ik eigenlijk niet weten. Drie of vier dagen zou ik zeggen. Maar ik doe het altijd per portie in tupperware-bakjes in de vriezer, dan heb je dat probleem niet!
Nou ja, ik vind het geen probleem hoor

Ik maak meestla in het weekend en pan soep en dan eten we daar elke dag een kom soep van voor het avondeten.

Ontdooien is dan weer teveel werk.
3 dagen vanaf de dag dat de soep gemaakt is. In de vriezer uiteraard langer.

Hoe is de cake? Al klaar
De cake is voor na het bezoek aan mijn schoonouders

Maar ik zat te denken he... Tomatensoep zit niks anders in dan gewoon tomaten. Hoe kan dat nu echt snel slecht worden?

Soep met room ofzo vind ik wat anders, maar gewoon simpele tomatensoep? Of groentensoep van mijn part?
De cake is voor na het bezoek aan mijn schoonouders

Maar ik zat te denken he... Tomatensoep zit niks anders in dan gewoon tomaten. Hoe kan dat nu echt snel slecht worden?

Soep met room ofzo vind ik wat anders, maar gewoon simpele tomatensoep? Of groentensoep van mijn part?
Verveel je je Marels?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zonder ballen??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zonder ballen, jah.

En nee hoor, ik verveel me niet. Ik vroeg het me zomaar af en wilde mijn overwegingen op de vroege zondagmiddag graag met de rest van de wereld delen
Je kunt het zien als tomatensoep bedorven is. Dan zit er een witte waas op. Verse soep bederft trouwens meteen als het onweert. Ook als hij in de koelkast staat.
Dan zal ik maar toegeven dat mijn soep al een week oud was

(kom maar op, Viva smaakpolitie met je gruwelreacties)

Zag er nog uit als tomatensoep, rook nog als tomatensoep en smaakte nog als tomatensoep

En het heeft nog wel geonweerd van de week, dus dat grapje gaat ook al niet op.
Och, een week kan best. Ik doe het zelf niet, maar dat is meer omdat mijn opa kijkt of er iets lekkers in de koelkast staat en dat dan op eet. Op zijn leeftijd (88) vind ik een week niet meer zo'n goed idee.

Maar voor mezelf geen probleem
vertrouw gewoon op je geur, smaak en zicht. Als soep niet meer goed is, merk je dat echt wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik leef nog hoor

Maar vroeg me dus gewoon af hoe lang zoiets "volgens de boekjes" goed blijft.
quote:47084 schreef op 08 juli 2012 @ 12:49:

Je kunt het zien als tomatensoep bedorven is. Dan zit er een witte waas op. Verse soep bederft trouwens meteen als het onweert. Ook als hij in de koelkast staat.Hahahaha wat een onzin!
quote:loisnvt schreef op 08 juli 2012 @ 12:57:

[...]

Hahahaha wat een onzin!

Dat bedoel ik.

Het heeft hier van de week een hele avond geonweerd en mijn tomatensoep was nog steeds niet groen.
quote:47084 schreef op 08 juli 2012 @ 12:49:

Verse soep bederft trouwens meteen als het onweert. Ook als hij in de koelkast staat.
Haha geweldig plaatje Groentsoep!
quote:Marels schreef op 08 juli 2012 @ 12:58:

[...]

Dat bedoel ik.

Het heeft hier van de week een hele avond geonweerd en mijn tomatensoep was nog steeds niet groen.Het heeft hier gisteren een klein beetje geboemberd, en verdomd: mijn soep was wel groen! Maar het is dan ook groentesoep, dus dat scheelt misschien.
gevonden op internet:

Tijdens warme zomerdagen is het uitkijken geblazen met etensresten. Door de hitte

bederft voedsel extra snel. Alles moet dus tijdig de koelkast in. Maar heeft onweer ook

invloed op de houdbaarheid van onze etenswaren en bederft het eten dan nog sneller?

Voedsel bederft niet door het onweer zelf. Er schuilt echter wel een kern van waarheid in de stelling dat eten sneller bederft als er

onweer in de lucht zit. Dat komt omdat het voorafgaand aan het onweer vaak heel

vochtig en warm is en dat zorgt voor een veel sterkere bacterie- en schimmelgroei - en

dus bederf. Schadelijke bacteriën voelen zich bij zo'n omstandigheden heerlijk en

kunnen zich razendsnel vermenigvuldigen. Het zijn dus de weersomstandigheden rond

het onweer die inderdaad een sneller bederf veroorzaken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maar dan is het dus iets dat wel waar gewéést is in de tijd dat we nog geen goed geïsoleerde huizen en koelkasten hadden.

Maar nu dus dikke bullshit.
mosterd
Bijna elke huishoudkoelkast voorziet niet genoeg om dit tegen te houden. Dan heb je op zijn minst geforceerde koeling nodig. Met een ventilator binnenin het koeldeel, zodat de lucht verspreid wordt, en de temperatuur gelijk is.
Mwah, hier smaakt de soep nog een dag of vijf daarna nog prima. Ben er nooit ziek van geworen, dus ik geloof het allemaal wel.

Edit: ik maak altijd vegetarische soep.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven