zoete sushi?

21-05-2011 19:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag eens een zoete variant maken van sushi. Rijst wordt wel vaker gebruikt in zoete desserts. In plaats van vis/groente zou ik fruit kunnen gebruiken, maar de nori vellen lijken me erg alstig te vervangen en ik weet ook niet of ik sushi rijst zou kunnen gebruiken. Iemand ideeen/tips?

Dank alvast!
Dit zag er wel interessant uit:

First you need to buy some sushi rice and cook it according to the description on the package, but with coconut milk instead of the water. You should also replace salt and vinegar with some sugar and lemon zest.

Then you need some seaweed to make sushi roles and you form the rice balls for the sushi just the way you would do it for normal sushi with fish. Don’t worry, you won’t really taste the seaweed once you’ve lined it with rice and fruit.

Concerning the fruit I used my favourite mango together with banans, apples, lychees and pinapple, but of course you can use any fruit you like. If you cut and position them in a nice way they will really look like sushi. The sushi rolls in which you simply fill a mix of fruits will look great anyway.

You can serve your sweet sushi with chocolate sauce as the soy sauce and a mix of pistachio, sugar and cream as the wasabi.

If you liked that recipe just get a sushi kit and make your own sweet sushi. Believe me you will surprise your guests by serving a platter of sweet and healthy fruit sushi!

Klik

Succes!
super! precies wat ik zocht! die kokos melk lijkt me zeker een goed idee, ik dacht meer aan iets met vanille, maar dat gaat echt niet met de nori vellen

Dank!
Eetbaar papier ipv norivellen?
Wel een superidee van je, had ik nooit aan gedacht. Ik eet geen vis maar sushi ziet er altijd zo tof uit! En fruit is zó lekker

Dus bedankt ;)
quote:Bowie79 schreef op 21 mei 2011 @ 19:23:

Eetbaar papier ipv norivellen?

daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt. Gaat dat niet breken? Of neemt het het vocht van de rijst op?

Zou wel heel gaaf zijn, want je hebt dat papier ook met allerlei patroontjes
Je hebt naast de sushi waarvoor je norivellen gebruikt ook een andere variant. Je kneedt dan balletjes of ovaaltjes van de rijst en daar leg je dan een stukje vis oid op. Dit zou je ook met zoete sushi kunnen doen, dan heb je geen nori nodig. Je kunt deze sushi heel mooi decoreren door er bijv. een sprietje bieslook om je knopen oid. Met zoet kun je dit dan vervangen door bijv. een sprietje munt. Of een dropveter
zoete omelet is ook lekker als vulling in combi met fruit, maar je kan het ook heel dun bakken en als vel gebruiken (of een flensje heel dun bakken)

Je kan ook als vel een grote annanas dwars doormidden snijden en daar hele dunne plakken vanaf snijden (daarna de schil verwijderen, ander glijd ie zo uit je handen en is makkelijker)
quote:elisabethbathory schreef op 21 mei 2011 @ 20:07:

Wel een superidee van je, had ik nooit aan gedacht. Ik eet geen vis maar sushi ziet er altijd zo tof uit! En fruit is zó lekker Sushi met komkommer en wat majo en met avocado en wat majo is ook super lekker! En met omelet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven