Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Dank jullie wel so far! Jullie hebben me wel weer aan t twijfelen gebracht over Thijs...maar een jongetje vier huizen verderop heet zo, dus ben bang voor het grote-en-kleine-effect. Is een nieuwbouwwijk, dus voorlopig verhuist er niemand :(.



@liefzoontje Ik vind Stef een leukere naam, maar in combinatie met Daan vind ik Jesse mooier. Ook een leuke naam trouwens. Ken twee broertjes die precies zo heten.
Nienke, ik vind Thijs echt leuk en als je het ook een leuke naam vindt, dan zou ik me niets aantrekken van dat er nog een jongetje zo heet.

Het is een naam voor de rest van zijn leven en later woont hij vast heel ergens anders.

De naam die ik leuk vind: Jesse, zo heet een zoontje van een collega ook... Maar ik vind dat een leuke naam, er zijn heel veel kinderen met dezelfde naam in Ned.
En bedankt voor de meningen over Jesse of Stef.
quote:nienke_g schreef op 05 oktober 2015 @ 20:13:

Goedenavond! Na een hele discussie zijn we er nu zowaar bijna uit: een mooie naam voor de vierde zoon die we gaan krijgen begin februari. De oudsten heten Simon, Joost en Bram. Voor nr. 4 wordt het...Sven of Sander. (Thijs heeft heel lang op onze lijst gestaan, maar horen we hier net wat teveel in onze omgeving). Nu mijn vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid (en omdat ik het naast manlief natuurlijk aan niemand anders kan vragen):



Sven of Sander, wat vinden jullie? En waarom??

Puur praktisch zou ik geen twee kinderen dezelfde voornaam geven, of hebben ze ook doopnamen?



Ik vind Thijs ook leuk
Ik vind Thijs trouwens ook het leukst in het rijtje van de andere namen passen
@MM Ja, ze hebben alledrie ook een tweede naam.. dus wel andere voorletters. We hadden eerst idd alle namen met gelijke voorletters weggestreept, maar toen bleef er helemaal niets meer te kiezen over... en scheelt 11 jaar met de oudste, dus ze zullen niet snel dezelfde soort post krijgen

Maar goed; Thijs dan maar weer terug op het lijstje We hebben nog een week of 15 om te beslissen, gelukkig!
Loïc en Mathis van de lijst.
Alle reacties Link kopieren
quote:nienke_g schreef op 06 oktober 2015 @ 20:29:

Dank jullie wel so far! Jullie hebben me wel weer aan t twijfelen gebracht over Thijs...maar een jongetje vier huizen verderop heet zo, dus ben bang voor het grote-en-kleine-effect. Is een nieuwbouwwijk, dus voorlopig verhuist er niemand :(.



@liefzoontje Ik vind Stef een leukere naam, maar in combinatie met Daan vind ik Jesse mooier. Ook een leuke naam trouwens. Ken twee broertjes die precies zo heten.Ik zou gewoon Thijs kiezen. Wie zegt dat iedereen daar blijft wonen? En wat dan nog? Bovendien komen ze niet bij elkaar in de klas neem ik aan en is er geen garantie dat er geen andere Thijs in de klas zit (of elke andere naam die je kiest).
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 07 oktober 2015 @ 13:55:

Loïc en Mathis van de lijst.Hoe spreek je Loic uit?
Lowiek.
Net niet in de top 50:



Aiden en Collin
Van de lijst af is... Morris
Alle reacties Link kopieren
Liefzoontje

Jesse vind ik het leukst. Daan en Jesse vin ik een leuke combinatie. Stoer en niet te moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
vakantie. Toch luister je stiekem als je namen hoort en denk je bij elke naam, zou die leuk zijn?



Jongens:

Robert (op zijn Amerikaans)

Thor

Sach

Dayson

Mason

Madow

Madox

Maxwel
Alle reacties Link kopieren
Robson

Steffen

Celion

Celiander



1 die vriend mooi vind maar wat ik net een kots geluid vind: Quads.
WDB, Thor en Maxwel vind ik wel leuk. De rest niet. Madox ook trouwens, maar zou dat gevoelsmatig als Maddox willen schrijven.



Van mijn lijst gaat Wessel eruit vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb jullie hulp even nodig. Ik ben 22 weken zwanger van een jongen en de naam is nogal een ding. Ik vind amper iets mooi.. en ben veeleisend:

- het moet niet met een M of S beginnen ivm de achternaam

- het liefst met 2 lettergrepen, absoluut geen naam met 1 lettergreep

- geen naam die leuk is tot 3 jaar maar als volwassen man niet meer 'kan' (Bobby oid.)

- geen oud-Hollands

Ik merk dat we vallen voor stoere namen, die soms wat Amerikaanse neigingen hebben. De hierboven genoemde Collin en Aiden staan erg hoog op de lijst. Robin is ook mooi, maar zo heet zwager al en we willen niet vernoemen. Mason vind ik ook super, maar dat begint weer met een M. Dan hebben jullie een beetje een idee welke richting we op willen.

Kom maar door
Alle reacties Link kopieren
Isasue;



Lennox

Codi

James

Logan

Dexter

Ethan

Ronan

Kian

Rogan

Phyllon

Dyllan

Brody

Connor

Andrew

Jayden

Finnian

Fender

Brandon

Bradley

Roan

Mitchel



Niet Amerikaans, maar wel stoer:



Oscar

Ferran

Karsten

Boris
Alle reacties Link kopieren
@ Nienke, ik zou zeker voor Thijs gaan, past prachtig in je rijtje! Als nou een neefje al zo zou heten, dan zou ik het ernstig heroverwegen, maar niet met een kind in de straat. Ik dacht ook meteen aan dezelfde voorletter als je oudste zoon, maar het scheelt inderdaad als er tweede namen zijn. Als jullie echt tussen Sven of Sander willen kiezen, dan zou ik Sander doen, ik hou persoonlijk niet zo van de naam Sven.



@ Isasue, zijn jullie specifiek op zoek naar een Engelse (buitenlandse) naam? Je schrijft alleen geen oud-Hollands, waar voor mij namen als Teun en Cornelis onder zouden vallen
De naam die eruit gaat...: Liam
Isaseu:



Morris

James

Micheal

Jack
Wat vinden jullie van de naam Malcolm?

Op dit moment ben ik nl 17 weken zwanger van een jongen, maar vind tot nu toe geen enkele jongensnaam mooi. Gisteren kwam mijn man ineens met deze naam. Onze dochter heeft ook een Engelse naam, dus vandaar dat we nu ook weer in die hoek zoeken.
Leuke naam: niet een 13 in een dozijn. Verder makkelijk uit te spreken en te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Peertje, leuke naam! Het is er een die ik in mijn omgeving nog nooit heb gehoord, maar wel duidelijk is in schrijfwijze en uitspraak.
Ik twijfel dus wel aan de uitspraak. Is het nou Melcolm op zijn Engels of gewoon Malcolm. Hoe zullen de meeste mensen het uit spreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven