Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)



Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.



Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!



We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.



Mode Swahili voor Gevorderden:



A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat was ff een peptalk voor Elynn maar stiekem ben ik ook hélemaal klaar met dit pokke(n)weer (is en met of zonder -n?)!!



Heb mijn aromabrander aan met rozemarijnolie, wordt ik vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hier geen sneeuw, hier regen en wint, wij zijn weer terug bij de herfst argghh.



PTT wat raar dat je kapper er gewoon vandoor is zonder het je te melden. Terwijl je een afspraak had, heel aart verhaal.



MSS lastig die vriendin. Tja zoals anderen zeggen je moet proberen je minder aan haar aan te passen, maar dat is lastig. En die ketting tja ik zou dat ook moeilijk vinden, vooral als je eerst tegen hem zegt dat je wil dat hij het zelf uitzoekt. Maar zou misschien toch overleggen om te ruilen als je hem niet draagt is het ook zonde.



Bedenk me nu dat ik over 2 dagen jarig ben en broer en zusje nog niet eens hebben gevraagd wat ik wil hebben. Dus of ze hebben zelf iets verzonnen, of ze vergeten net als ik dat het al bijna zover is. In geval optie 1 wordt het vast een boek of weer wat van de lush, maar daar heb ik al een mega voorraad van dus hoeleuk ook liever niet. En in geval van optie 2, hebben ze nog twee dagen om iets te verzinnen. Ik kan ze helaas niet helpen want heb ook geen flauw idee wat ik wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik haat computers.. Ik háát ze! Die stomme stomme stomme dingen doen nooit wat ik wil



Ga je Googelen, zegt Google wat je moet doen. Prima, klik hierop, klikje daar, vakje aanvinken hier, afsluiten dat, en als je dan opnieuw opstart moet het weer werken.



Ik helemaal blij als ik firefox opstart.. Ja wat denk je, doet het nog niet he.. Aaaaargh ik word hier zo gek van!
Alle reacties Link kopieren
Oh, op computers scheld ik wél. Maar dat komt omdat ze het verdienen
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat balen roz. Atijd heel frustrerend als computers niet doen wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Teletubbiessssss!
Alle reacties Link kopieren
Roz







(ik voel een zen plaatje aankomen:) )
Alle reacties Link kopieren
arrghh Mirte dit is de horrorpijlert niet
Hey Mirte, Dat terrasje dat jij om 11.15 plakte, daar zit ik weleens. Het is het terras van Spanjer en van Twist!



Grr, Elynn. Soms, als je toch al zeiknat bent kun je er maar beter aan toegeven. Dan is het niet meer zo erg. Warme choco klinkt goed. (heb net een latte naar binnen gegoten).
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de bemoedigende plaatjes. En ja, Mirte, ik heb ook warme huissokken aan. Rode skisokken van de Hema. Heel charming.



Irritant, Roz. Dat het niet werkt. Ik gebruik Google Chrome als browser. Misschien is dat wat voor je. Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. En tuurlijk mag je je pc een zak hooi noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 02 februari 2010 @ 11:23:

Soms, als je toch al zeiknat bent kun je er maar beter aan toegeven. Dan is het niet meer zo erg.





Je wilt niet weten hoe hard ik op de fiets heb zitten zennen. Mantra na mantra prevelde ik 'geef je eraan over, verzet je niet, je kunt er niets aan veranderen, neem het zoals het komt'...



Maar als je tot op de draad nat bent, ijs- en ijskoud bent en je hoofd pijn doet van de snijdende wind, sneeuw en regen is het echt moeilijk om dat naast je neer te leggen.



Ga vanavond bij de meditatietraining maar 's vragen hoe de waarlijk verlichte mensch hiermee omgaat.
Zak Hooi? Heb ik een nieuw scheldwoord geïntroduceerd?



(klote van de bok (uitdrukking van een van mijn Stanfords is ook een favoriet bij mij )





Zo'n zenmeisje is wel een beetje raar in combinatie met mijn nieuwe motto...
Alle reacties Link kopieren
Haaaaaaaaaaa... Na die plaatjes eerst een sigaretje roken, daarna ben ik vast helemaal zen..





Die mij dit maar eens na

Alle reacties Link kopieren
Mijn laptop is wel meer dan een zak hooi.

Meestal blijft het bij kut kut kut kut kuttig kutding of iets in die trant.
Alle reacties Link kopieren
Tja, in zo'n setting kan ik het ook, lekker zen zijn...



Alle reacties Link kopieren
Dat is veel makkelijker zen-nen Elynn!



Alleen word wel depressief als ik dat plaatje kijk en tegelijkertijd hoor hoe de regen en wind tegen het raam slaan.



Denk dat ik de kachel straks op 30 graden zet en lekker in bikini om ga drentelen
Alle reacties Link kopieren
volgens de ''buren'' ging de kapper renoveren, het zal mij benieuwen, als ie volgende week geen briefje heeft opgehangen wanneer hij weer open gaat laat ik in ieder geval mijn haar elders verven ( en de punten bijknippen, dat durf ik nog net aan ).

zo even een rouwkaart halen, kreeg een rouwbrief van mijn tante bij de post, aangrijpend, zeker omdat haar kleinzoontje er ook opstaat....
Alle reacties Link kopieren
apart verhaal van je kapper, waarom maakt hij een afspraak als hij gaat renoveren.



Heftig hoor van je tante en dat kindje, aparte situatie lijkt me
Alle reacties Link kopieren
ook maar meteen een kaart voor neef kopen, die is tenslotte ook papa geworden, nu nog even 2 teksten bedenken...., wil ze niet zonder eigen verhaaltje versturen maar nu iets zeggen valt ook niet mee, ik schrijf wel op wat me invalt, ze zijn niet kleinzielig.
Alle reacties Link kopieren
met mijn haar komt het wel goed, varuca.

eerst maar die kaarten versturen, misschien ga ik zo even naar de hema, broodje eten, koffie drinken en kaarten schrijven.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk valt je haar n het niet bj je verhaal van je tante en je neef. Maar vind het wel een rare actie van je kapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven