Geld & Recht alle pijlers

'Casio fotocamera niet scherm qua foto's, Repareer kosten?

12-12-2010 12:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1,5 jaar de 'Casio Exilim EX-Z 100 in mijn bezit. In het begin prachtige scherpe foto's. Op een of andere manier worden de foto's steeds waziger. Zeker als ik het verglijk met een camera van 10.1 megapixel is het een wereld van verschil! Ik heb bol.com gebeld en ik heb natuurlijk geen garantie meer.. Nu konden zij mij niet vertellen wat de kosten zullen zijn als ik hem naar casio opstuur om bij te laten stellen, het de schuifjes voor de les te laten maken( die blijven hangen)

Heeft iemand ervaring met het laten repareren van een casio toestel en de kosten daarvan?
Wat dacht je van even bellen met Casio zelf?
Was ik maandag ook vanplan, alleen als de onderzoekskosten al 50 euro zijn heeft het weinig zin. Dan koop ik liever een nieuwe cam. Deze koste 130 euro namelijk. als de reparatiekosten gelijk zijn is het onzin om zoiezo al te bellen/ de camera op te sturen
Ik heb die problemen ook gehad met mijn casio digitale camera! Ik weet neit welk type ik heb, vorig jaar nieuw gekocht, maar ik had nog garantie...dus ik heb niks hoeven betalen...
Hoe bedoel je dat de foto's steeds waziger worden? Is de lens dan smerig? En wat heeft het klepje voor de lens daar mee te maken?

*heeft zelf ook Casio dus benieuwd waar ze op moet letten*
Ik heb précies hetzelfde probleem met dezelfde camera. Mijn schuifjes gaan ook niet meer dicht.

Lees dus mee.
Het kan dus zijn dat dit een probleem is van deze camera. Dan is het nog wel garantie omdat het een ondeugdelijk produkt is. Bovendien verwacht je van een camera dat ie minimaal een jaar of 3 - 4 probleemloos werkt. Dan kun je een beroep doen op het consumentenrecht. Gewoon melden bij Bol.com. Zij moeten dan met de leverancier overleggen. Casio in dit geval.

Bol is dit verplicht! Laat je niet afschepen!
quote:Boarn schreef op 12 december 2010 @ 16:07:

Hoe bedoel je dat de foto's steeds waziger worden? Is de lens dan smerig? En wat heeft het klepje voor de lens daar mee te maken?

*heeft zelf ook Casio dus benieuwd waar ze op moet letten*

Ik denk niet dat het klepje ermee te maken heeft. Maar die blijven hangen waardoor ik hem zelf moet openschuiven als het ware.

De foto's zijn gewoon onscherp, gewogen enzo. Ik heb een andere camera van iemand mee mogen nemen naar New york en dat waren perfecte foto's! Ligt dus niet aan mijn fotografeer kunsten maar echt aan het toestel.
Zo blij! Een dealer kan hem gratis maken voor me. Ik ga hem woensdag even langsbrengen en hopelijk heb ik in het nieuwe jaar terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven