Geld & Recht alle pijlers

Aanvullende uitkering Aegon + belastingaangifte

18-02-2012 11:23 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me antwoord geven op het volgende.

Een paar jaar terug heb ik een beleggingsverzekering gehad bij Aegon, deze heb ik later afgekocht omdat ik het niet vertrouwde. Nu blijkt het ook een woekerpolis geweest te zijn.

Vorig jaar kreeg ik een brief van Aegon dat ik een aanvullende uitkering zou krijgen van 352 euro. dit heb ik ook gekregen. Mijn vraag is nu, moet ik dit opgeven bij m'n belastingaangifte? Ik zie het als inkomen, maar ik heb geen jaaropgave ontvangen. Heb Aegon al een paar keer gebeld, die bellen niet terug. En bij de belastingdienst hoor ik tegenstrijdige verhalen. De een zegt wel, de ander niet, leuker kunnen ze het idd niet maken. Weet iemand het?
dit dus
Heeft de beleggingsverzekering een negatief rendement gedraaid? Zo ja, dan hoef je geen belasting over de opbrengst en de nabetaling te betalen. De winst is namelijk het deel waar je belasting over verschuldigd bent.

Eventueel spaargeld boven de vermogensgrens is wel belast en moet je wel opgeven.

Ik heb hetzelfde gehad bij Aegon.
Ik ben echt een nitwit wat dit betreft.... Een negatief rendement gedraaid, wat bedoel je daar precies mee?

Die hele verzekering heeft mij in ieder geval niets extra's opgeleverd dan wat ik erin gestoken heb, omdat ik 'm ook zelf heb afgekocht. Heb bij afkoop een bedrag van 650 euro ongeveer gekregen. En nu dus die 352 als aanvulling. Ik vraag me af of ik hier ook wel een jaaropgave van krijg, zonder kan ik dit volgens mij niet opgeven bij de belasting aangifte?
dit dus
Als het je niets heeft opgeleverd en je alleen (een deel van) je inleg hebt terug gekregen, dan is er sprake van een negatief rendement.

Je hoeft het geld dan niet op te geven bij de belastingdienst.
Weer wat geleerd dat klinkt wel logisch. Dank voor je hulp!
dit dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven