Geld & Recht alle pijlers

Abbonnement opgezegd, toch facturen

23-08-2012 09:53 19 berichten
Ik heb even hulp nodig, want ik weet niet meer wat ik nog kan doen!

Mijn vriend heeft vorig jaar Juli een zakelijk abonnement afgesloten voor telecommunicatie. (jaarcontract) in Mei zijn we begonnen om te proberen dit abonnement op te zeggen. Dit moest doormiddel van een aangetekende brief. We hebben tot 2 keer toe een nieuwe brief moeten versturen, omdat er steeds iets niet goed was volgens het bedrijf. (verkeerd papier?? Verschillende handtekeningen etc.)

Op een gegeven moment hoorden wij niets meer, toen zijn wij gaan mailen of ze onze opzegging binnen hadden. Geen reactie. Na talloze keren bellen, papieren doormailen etc. Kregen wij in Juli een mail dat de opzegging binnen was en verwerkt was in hun administratie.

Helaas werd het abonnement weer afgeschreven. Ik heb dit gesaneerd, maar nu ligt er een factuur in de brievenbus. Wij hebben nu al verschillende keren gemaild (geen reactie) en als je belt moet je weer papieren doormailen. (gaan wij ook doen!)

Ik heb persoonlijk een naar gevoel bij dit bedrijf, omdat ze je nergens mee helpen, niet reageren en er eigenlijk weinig gebeurd. In het contract staat dat je na opzegging een opzegpremie moet betalen (het bedrag moet door hun worden berekend) na de opzegging heb ik verschillende keren geprobeerd de afrekening te ontvangen. Weer gemaild en gebeld. Helaas kregen wij weer geen reactie.

Mijn vriend zegt dat ze niks kunnen, aangezien het abonnement is opgezegd en wij dat zwart op wit hebben, maar het zit mij niet lekker, aangezien ze toch nog een premie van ons zouden moeten ontvangen, maar daar doen ze dus ook niks mee.

Wat is nu wijsheid? Ik ben een beetje bang dat die facturen zich opstapelen en wij straks een deurwaarder aan de deur krijgen. In principe kunnen zij niks, omdat het abonnement dus is opgezegd.

Wat kunnen wij nog doen?! Ik heb alle mails uiteraard bewaard en data waarop er telefonisch contact is geweest. Het zit mij niet lekker en ik kan er gewoon wakker van liggen... Misschien niet nodig, maar toch!

Iemand een oplossing en/of wijze raad?!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering? Een vriendin van mij heeft ook een vergelijkbare situatie gehad met haar internet/tv aanbieder. Pas na dreiging van de verzekering kon het allemaal netjes afgerond worden.
Niet betalen. Mocht er een deurwaarder komen dan kun je binnen no time aantonen dat zij fout zitten. Als je betaalt is de kans groot dat je het geld nooit meer ziet.
Nee helaas geen rechtsbijstand, wel persoonlijk, maar niet zakelijk.

Het was een eenmanszaak, maar omdat het allemaal niet liep is vriend er vrij snel mee gestopt.

Volgens mij kun je persoonlijke rechtsbijstand niet inzetten bij een zakelijk probleem, toch?!
Houden ze zich misschien nu weer vast aan een nieuw jaarcontract, omdat je niet op tijd zou hebben opgezegd?

Dus dat het contract pas stopt in juli 2013.
quote:vivavrouw71 schreef op 23 augustus 2012 @ 10:03:

Houden ze zich misschien nu weer vast aan een nieuw jaarcontract, omdat je niet op tijd zou hebben opgezegd?

Dus dat het contract pas stopt in juli 2013.Na het eerste jaar is een contract per maand opzegbaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alles bewaren, kopieen van de brieven, als je aangetekende brieven zelfs hebt verstuurd, kun je volgens mij ook bij TNT opzoeken of het is afgeleverd, en daar een bewijsje van krijgen dus in principe zijn zij fout. Mocht er een deurwaarder komen kan je de hele handel zo aan hem laten zien.

Ik heb ook ooit eens met heel veel moeite een abonnement moeten stopzetten, diverse brieven, telefoontjes, zelfs 2x ter plekke een opzeggingsformulier ingevuld en de aanmaningen bleven maar komen. En ik iedere afschrijving maar weer laten storneren,Toen er met deurwaarders gedreigd werd zat het me ook niet lekker, maar uiteindelijk ben ik er van af gekomen zonder deurwaarder gelukkig.
Kregen wij in Juli een mail dat de opzegging binnen was en verwerkt was in hun administratie.

Staat er een afzender bij die mail? Bellen en om die persoon vragen. En anders om de manager klantenservice.
Lijkt op UPC-praktijken.
Citronella, goed om te lezen dat je er zonder deurwaarder vanaf bent gekomen. Ik heb nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad, dus ik ben er toch bang voor (aangezien ik thuis werk en dus heel veel thuis ben)

Ik heb alles bewaard, ook van de TNT

@daydream, ik heb die persoon bijna altijd aan de telefoon volgens mij werken er maar 2 mensen!
quote:Juultje schreef op 23 augustus 2012 @ 10:20:

[...]

Na het eerste jaar is een contract per maand opzegbaar.Dat geldt alleen voor particulieren; voor zakelijke contracten geldt deze wet niet.
Het klinkt als het zelfde bedrijf, eerlijk gezegd, is het een glasvezelaanbieder in het zuiden van het land?
Zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan om op te zeggen. Dat het bedrijf dit frustreert zou voor mij reden zijn om NIETS meer te betalen. tot ze zo vriendelijk zijn om contact op te nemen.
Ik denk niet dat ze het contract verlengt hebben, aangezien wij in Mei al hebben opgezegd. Aan de andere kant kregen wij pas in Juli de bevestiging, ik ga er eens achteraan! Bedankt!

Citronella, nee is niet hetzelfde bedrijf. Zou je willen vertellen hoe jij er uiteindelijk vanaf bent gekomen? Zonder deurwaarder bevalt me wel
quote:doortje87 schreef op 23 augustus 2012 @ 10:34:

@daydream, ik heb die persoon bijna altijd aan de telefoon volgens mij werken er maar 2 mensen!Ow

Misschien is hij ook wel de directeur Haha! Ik zal het volgende keer eens vragen...
Je zou misschien ook bij het Juridisch Loket langs kunnen gaan voor informatie of advies? Wat zijn jouw plichten en rechten, wat zijn hun plichten en rechten.

Als je overigens een (schriftelijke) bevestiging hebt dat het abonnement is opgezegd zou ik me niet al teveel zorgen maken. Wat iemand hierboven al zei, je kunt dan héél snel aantonen dat jij in elk geval niet fout zit/zat.
Bellen namens tros radar ;) Of zelf zo vaak bellen/mailen dat ze helemaal ziek van je worden. Facturen sturen met de door jullie gemaakte kosten. succes ermee! ;) (en hopt weer terug naar eigen forum)
Kijk even op de laatste factuur. Wanneer is het abonnement beeindigd?

Voorbeeld

Je zegt je abonnement op op 13 juli. Dan zal het abonnement beeindigd worden per 13 augustus (1 maand op zegtermijn, let op voor zakelijke abonnementen geld een ot van 3 maanden) omdat een abonnement altijd start op de eerste vd maand zul je van 1 tm 13 aug nog abonnementskosten moeten betalen. Wellicht heb je daarom nog een rekening gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven