Geld & Recht alle pijlers

abonnement mobiel

31-07-2009 13:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hier al een onderwerp over is, maar ik heb een vraag aan jullie.

Ik sta ontettend in het rood, aangezien ik studente ben komt er niet zoveel geld binnen, maar er gaat wel veel uit aan huur, abonnementen, etc.

Ik wil graag mijn mobiel- abo opzeggen, maar ik heb een contract van 2 jaar. Ik heb nu nog maar 1 jaar erop zitten. Bij kpn(hi) zeggen ze dat ik er niet vanaf kan en het hele bedrag alsnog moet betalen, maar bij kpn hebben ze me wel meer wijsgemaakt qua abonnementen.

Bij een dubbeltje op zijn kant/ geen cent te makken kunnen ze de abo's wel altijd opzeggen. Kan iemand me helpen?
Google is je vriend:

*klikkerdeklik*
Heb ik al gedaan pelikaan, kwam niks nuttigs uit. Ik ben op zoek naar ervaringen van meiden hier.
KPN heeft gelijk, je moet eerst de 2 jaar uitzitten of afkopen. Daarna kan je per maand opzeggen. Of je moet een cameraploeg inschakelen, dan gelden alle regeltjes plotseling niet meer.
Nou, er staat toch duidelijk dat je na je eerste contractperiode kunt opzeggen met een termijn van een maand. Dus als dit je eerste contractperiode is bij KPN, dan zul je die uit moeten zingen. Als dat niet het geval is, dan kun je dus opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Ik denk niet dat je daar om heen kunt.
Je hebt een contract met ze, waarin jij een abonnement voor 2 jaar hebt afgesloten. Daarvoor in ruil heb je waarschijnlijk korting of een gratis toestel gekregen. Je kan je contract niet zomaar openbreken.

Wat wel verstandig is, is om NU al schriftelijk je abonnement op te zeggen (en daarvan een bevestiging te vragen) zodat je abonnement na afloop van je contract niet zomaar ongemerkt doorloopt. Je hebt waarschijnlijk drie maanden opzegtermijn (binnen je contract).

Kan je voor nu niet op andere dingen besparen?
Volgens mij kun je ze het beste een brief sturen en de situatie uitleggen. Misschien met goodwill van hun kant, gezien deurwaarders etc. etc. ook geen fijne oplossing is, willen ze het wel opzeggen. Aan de andere kant zijn ze dat niet verplicht, jij hebt dat contract getekend en wist vantevoren waar je aan begon.

Kun je misschien je abbonement omlaag schroeven? bijv. bel je nu voor 30 euro, ga je op 10 zitten bijvoorbeeld.
Thnx..

Ja ik bespaar wel op vanalles hoor, dat gaat ook redelijk. Maar heb een veel te duur abonnement genomen met weinig belminuten (en inderdaad met n mooi toestel, die al lang stuk is).
de nieuwe wet geldt niet voor reeds afgesloten abonnementen, dus 2 jaar uitzitten of afkopen ( is hetzelfde bedrag)
Helaas... eigenlijk heb je met dat dure abonnement je telefoontje op afbetaling gekregen. Net als met een auto: als je niet het hele bedrag in 1 keer wenst te betalen, moet je er op afbetalen (met rente, zo ook hier, waarschijnlijk ben je nu duurder uit per saldo dan wanneer je het toestel los had gekocht en een sim-only abo aan was gegaan). En net als bij diezelfde auto is het helaas jouw probleem dat het bewuste toestel allang het loodje heeft gelegd: je zit onverminderd vast aan het abonnement.

Beste tip heb je gehad: wel nu opzeggen schriftelijk! En daarna een sim-only bij een goedkope provider aangaan...
Dankjewel, dat ga ik zeker doen!
Waarschijnlijk kun je pas 3 tot 4 maanden voor je contract afloopt je abo opzeggen. Dat was bij mijn Hi abo tenminste zo. Heb toen gebeld, 4 maanden voor het einde, de reden opgegeven en vervolgens hebben ze me middels een brief een bevestiging van opzegging gestuurd.
Je bent student dus zo moeilijk lijkt het me niet de algemene voorwaarden van je contract te lezen.

Je hebt een contract voor 2 jaar afgesloten. Achteraf bedenk je dat je student bent en geen geld hebt. Jammer-de-bammer. Waarom zou KPN je contract ontbinden? Omdat jij krap bij kas zit?

Je zal dus gewoon je 2 jaar vol moeten maken. Nu alvast opzeggen dan ben je ook exact na 2 jaar van het abonnement af (je bent dan wel je nummer kwijt trouwens, je kan het dan niet meenemen naar een andere provider).

Dat ze met TV programma's van alles kunnen regelen is mooi maar dat geldt dus niet voor jou. Ik kan nu ook niet naar een keukenboer stappen met de vraag om een gratis keuken omdat ik zelf geen geld heb. Met cameraploeg en landelijke media aandacht wordt dit een stuk makkelijker.. dat levert ze namelijk wat op. Klein verschil.

Verder kan je natuurlijk klagen dat je een student bent en "dus" weinig geld hebt. In mijn studententijd heb ik gewoon gewerkt dus je kan, zeker in de vakanties, prima je beperkte inkomen aanvullen..
Bij hi kan je als je student bent Hi Pauze aanvragen. Dat is als je in het buitenland voor stage oid moet zitten, maar weet niet hoe makkelijk je daar kan "frauderen". Je kan dan je abonnement voor minimaal 2 en maximaal 12 maanden stop zetten. je contract wordt dan wel doorgeschoven natuurlijk.

wat je ook kan doen, is je belbundel zo laag mogelijk zetten. (daarbij als je student bent heb je al 20% korting op je bundel, en hi is ook een van de goedkopere als je er een telefoon bij krijgt).

Ik heb ook gestudeerd en zat ook behoorlijk in de rats met geld. heb toen een uitgavenstaat gemaakt, waarin ik alle uitgaven zette die ik maakte (ookal was het 50 cent). Zo kwam ik er achter waar ik nog meer op kon bezuinigen. Vaak zijn het onbenullige uitgaven (ik kwam er bijv achter dat ik per maand 50 euro naar de AH to go bracht..)

Andere optie is natuurlijk om meer te gaan werken of een (IB)lening aan te vragen als je het echt niet anders red, en die stop te zetten als je alles beter op orde hebt.

succes!
@ mips: aan dit commentaar heb ik niet zoveel, jij kan niet in mijn inkomsten kijken en de reden dat ik het ineens niet meer kan betalen is omdat ik uit huis ben gegaan door omstandigheden. Ik werk zeker naast mijn studie maar daar koop ik boodschappen van en betaal ik mijn huur mee.

@ myrthe: bedankt, daar heb ik zeker wat aan! ;) lief dat je meedenkt
Natuurlijk kunnen wij niet in jouw inkomsten kijken maar feit blijft gewoon dat jij akkoord bent gegaan met een 2-jarig contract in ruil voor een gratis telefoon. Heel vervelend dat je nu krap bij kas zit maar dan moet je niet net gaan doen alsof KPN je wat wijsmaakt, je probeert nu gewoon de "schuld" op hen te schuiven om onder je contract uit te komen. Dat klopt van geen kanten.
Ze schuift niet af ze zoekt naar een oplossing. En idd als je op tv ziet dat het wel kan, en vervolgens word jou verteld dat ze er niet aan beginnen dan is dat meten met 2 maten. Maar ik denk dat ze als je een nette brief schrijft en uitleg geeft best met je mee willen denken. Aan de telefoon zitten mensen die een regelboekje voor zich hebben. Beste kan je even informeren naar het postadres en dan meteen richten aan de afd incasso ik zal wel even kijken of ik het voor je kan vinden. En jeetje wat een gemoraliseer hier, wat moet ze dan? In mijn ogen maakt ze juiste afwegingen om abbonementen etc te beeindigen. En of je nou student bent of werkt of weet ik het, als je even in de shit zit is het de bedoeling dat je er zsm uitkomt en niet nog verder in de problemen raakt.
KPN Mobile

T.a.v. CRM Opheffingen

Postbus 13500

9700 EG Groningen
Het is toch algemeen bekend dat het vaak wél kan als je er een cameraploeg bij haalt? Dit doen veel bedrijven in ruil voor reclame. Als ze bij iedereen zomaar hun contract open konden breken dan kunnen ze net zo goed helemaal niet meer werken met jaarcontracten.

En in mijn ogen schuift ze het wel af omdat ze zegt dat KPN wel vaker iets zegt. Alsof ze er recht op heeft om het abonnement te beeindigen omdat ze in het verleden misschien eens fout voorgelicht is. Kan het helemaal verkeerd hebben maar zo komt het op mij over.
Het komt op mij over dat wanneer ze iets aan je willen slijten alles mogelijk is, en wanneer je om een in mijn gegronde reden iets wilt oplossen er geen luisterend oor is. En dat het algemeen bekend is wil niet zeggen dat het dan maar zo moet zijn. Ze geeft niet als reden aan dat ze wilt opzeggen omdat ze verkeerd is voorgelicht, ze geeft duidelijk aan dat ze wil opzeggen omdat ze het niet meer kan betalen. Als je naar een dubbeltje op zijn kant kijkt zijn de oh' en ah''s niet van de lucht, want hoe hebben ze het zover kunnen laten komen. Nu probeert to het niet zover te laten komen en dan deugd het weer niet.
quote:bellaluna schreef op 31 juli 2009 @ 14:25:

Dankjewel, dat ga ik zeker doen!En hem nu uitzetten en er niet meer mee bellen.
Dankjewel roosies, super! xx
En inderdaad roosies, ik wil het inderdaad om op tijd te schade te kunnen beperken.
Maar gebruik je die gsm nu nog?
Jij bent toch ook koopverslaafd, zag ik in een ander topic? Is het geen idee om eerst eens kritisch naar je uitgaven te kijken? Lijkt me dat daar het probleem ligt...
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven