Geld & Recht alle pijlers

Advies nodig voor een vriendin

02-05-2011 12:43 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn best doen om het zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen

.Mijn vriendin Anja (fictieve namen) is getrouwd met Ben.

Nu is Ben verliefd geworden op Cindy zijn collega .Ben heeft niks gedaan met Cindy en wil voor zijn huwelijk gaan.Nu is Anja mede hierdoor in een depressie geraakt.En heeft in een zwak moment een mail gestuurd naar Cindy.Geen dreigmail maar met de vraag of zij Ben met rust wilt laten.Nu is Ben op het matje geroepen bij zijn locatiehoofd.En die verbieden Anja om ooit nog op Ben zijn werk te komen.Bovendien verbieden ze Ben om ooit nog maar iets over Anja te zeggen.Hij mag Anja niet meer bellen of smsen.

En ze zeggen dat ze juridische stappen tegen Anja willen gaan doen omdat zei die mail heeft verstuurd.En ze hebben letterlijk gezegd tegen Ben dat die voor zijn kind en werk moet gaan,Omdat zijn vrouw toch niet meer te redden is.

Ik vind persoonljk dat de werkgever veel te veel doordraaft in zijn eisen.En kunnen ze dit allemaal eisen.En hoe en wat met die eventuele aangifte tegen mijn vriendin.Goed ik vind het niet zo slim van haar.Maar naar iemand mailen is niet verboden lijkt mij.

Hoop dat jullie je mening willen geven en wat ze eventueel zou kunnen doen.En als je info mist hoor ik dat graag.Bedankt iig voor het lezen.
Het verhaal is nu een samenraapsel van interpretaties, overdrijvingen en afzwakkingen. Als we er vanuit gaan dat mensen de neiging hebben zichzelf wat beter te doen uitkomen en zaken wat bij te schaven om hun doelen te realiseren, dan kan ik me zo voorstellen dat Anja in haar depressie een mailtje heeft gestuurd dat wellicht een tikje hysterischer was dan de tekst ze heeft voorgelezen. Ik kan me voorstellen dat Ben's baas heel erg not amused was en tegen Ben heeft gezegd dat hij ervoor moet zorgen dat dit soort dingen niet weer gebeuren. Ben heeft dat een beetje aangedikt om zijn vrouw duidelijk te maken dat ze echt geen idiote dingen meer moet doen en nu lijkt het alsof baas buitenproportioneel heeft gereageerd.

Al met al blijft mijn voorstel dat Anja zich voorlopig maar even koest houdt. Prive-gezeur op de werkplek is voor niemand leuk.
Eens met Aletta. En daarbij: wie weet vindt Cindy Ben wel een enorme griezel en moet ze niks van hem hebben en dan heeft ze ook nog zijn hysterische vrouw Anja aan haar fiets hangen. En omdat Ben zelf niks gedaan heeft, kan het bedrijf geen juridische stappen ondernemen tegen Ben.
Advies voor een " vriendin"?
En natuurlijk is het sturen van een dreigmail wel verboden, mocht het een dreigmail zijn geweest.
.
Nogmaals het was geen dreigmail en ja het is echt voor een vriendin en idd zei was niet zo slim van mij.

En ik vertel het zoals het mij letterlijk verteld is.

Daarom vroeg ik ook om advies omdat het zo absurd klinkt.

Die Cindy vind Ben op zijn mist erg interessant.

En idd het lijkt mij ook verstandig als zei zich even gedeisd houdt.

Maar het probleem is dat Ben geen echte pauze heeft 5 minuutjes tussendoor.En hij mag niet bellen of smsen terwijl mijn vriendin er echt door heen zit en af en toe even zijn stem wilt horen.

Mij lijkt ook dat ze dit niet kunnen verbieden.
quote:rooibosch schreef op 02 mei 2011 @ 13:11:

Ik denk dat ben het heeft verzonnen om van Anja af te komen en met Cindy door te kunnen gaan.Dat denk ik dus ook!
Als hij pauze heeft, mag hij in principe doen wat hij wil , misschien zal hij dan wel even naar buiten moeten als er bijvoorbeeld in de kantine sowieso niet gebeld en/of gesmst mag worden, zoiets.
Nee, natuurlijk kunnen ze dat niet verbieden. Zijn werkgever kan hem moeilijk voorschrijven hoe hij zijn leven moet leiden. Als het echt waar is dat die Ben niet eens meer aan zijn eigen vrouw mag denken tijdens het werk, dan wordt het voor Ben ook tijd om op te stappen. Bij zn communistische organisatie wil je toch niet werken?
Het is dus ZIJ.

Dat hij niet mag bellen in zijn pauze is onzin en dat hij geen pauze heeft ook , dat is wettelijk verplicht. Of maakt hij van die korte dagen?

Ik geloof er helemaal niets van.

Welke man zou nou aan zijn vrouw gaan vertellen dat zijn baas zegt dat zij toch al niet meer te redden is ?
Los daarvan, zo'n probleem is het toch niet om je man 9 uurtjes op een dag niet te kunnen spreken....
Ik heb het idee dat jouw vriendin niet zo de waarheid spreekt. Kan dat?
Wat is nu precies het advies dat je vraagt?
Als je Anja of Cindy bent, kun je dat maar beter zeggen hier. Dan kun je uitleggen hoe het verhaal echt is.

Zoals je het nu vertelt klopt het natuurlijk niet. Iemand verdraait de waarheid.

En een 'gezellig' mailverkeer is het niet geweest. Een depressieve vrouw gaat uit jaloezie geen aardige mails sturen.
Ben en Cindy spelen onder 1 hoedje....
Even een korte reactie van mij als ik thuis ben zal ik houdelijk reageren maar ik lees een paar reacties die TO in twijfel trekken of dit wel echt over een vriendin gaat en of ze niet stiekem Cindy, Anja of Ben is. Dit is namelijk niet zo TO is mijn zus, gelukkig getrouwd thuisblijfmoeder en een man die werkt op een plek waar ze volgens mij niet eens weten wat een vrouw is. Ik hoop dat ik in de loop van tijd genoeg krediet hier heb opgebouwd dat jullie dit van mij aannemen
Ik wist al dat tara je zus was Ibi.

Maar blijft staan dat het verhaal gewoon niet klopt. Ik denk dat Aletta de beste omschrijving heeft gegeven, hier en daar is iets verzwegen, en ergens anders aangedikt. Geen enkel bedrijf zou zeggen dat je geen contact mag hebben met je vrouw, dat kan gewoon niet.

Wel kunnen ze het vervelend gevonden hebben dat er prive dingen op het werk gingen meespelen en dat ze daar iets over gezegd hebben.
IBI, ik neem het van je aan.

Ik neem ook meteen van je aan dat het een bedrijf is waar ze niet heel erg geciviliseerd zijn, om het zo maar eens te zeggen.

(En ze weten niet wat een vrouw is? Wat is Cindy dan? )

Maar ik betwijfel wel of het niet Ben en Cindy geweest zijn die deze 'regels' bedacht hebben.

Wie anders zou er baat bij hebben als Anja zich nooit meer bij dat bedrijf vertoont of laat horen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ibi, ik wist het ook van Tara.

De werkgever klinkt als dat een fabriek oid?

Privémail mag door een werkgever eigenlijk helemaal niet gelezen worden! Heeft de werkgever een protocol voor prive mailen en sms'en?
Ik gok dat TO Cindy is en dat Ben haar een lulverhaal heeft opgehangen zodat ze voortaan uit zijn buurt blijft.
Tara, ik denk dat je met halve waarheden en/of onwaarheden bent opgezadeld.

- Heb jij de mail gezien die Anja gestuurd heeft?

- Heeft Anja het bericht van werkgever gezien of alleen van Ben gehoord?

- Wat voor functie heeft Cindy binnen het bedrijf?

Zoals jij het nu vertelt geloof ik er geen hout van... en misschien zou je dat zelf ook niet moeten doen als dit de enige info is die je hebt gekregen. Hoe weet jij zo superzeker dat alles eerlijk en volledig aan jou verteld is?
Als ben op een callcenter werkt is het vrij normaal dat prive-telefoontjes onder werktijd niet gewenst zijn. Vaak moet je je prive-telefoon daar uitzetten of inleveren tot einde werktijd.

Ook als Anja tig keer per dag naar Ben belt en dusdanig hysterisch aan de telefoon is dat de hele afdeling daarvan kan meegenieten, of als Anja hysterisch en wel op kantoor verschijnt kan ik me voorstellen dat de baas van ben hem te verstaan heeft gegeven dat het werk er onder lijdt en dat hij zijn prive-zaken in zijn prive-tijd moet laten en dat Anja terug moet in haar mandje.

Als er van dat alles gen sprake is, gaat werkgever idd buiten zijn/haar boekje. Bij een affaire tussen twee collega's is het trouwens vaak de collega met de laagste rang die vriendelijk doch dringend wordt verzocht om een andere baan te zoeken, dus als Ben een lagere functie heeft dan Cindy, kan ie beter alvast gaan solliciteren. Heeft ben de hoogste functie, dan zal Cindy het veld moeten ruimen, tenzij Anja zich zo hysterisch op de werkvloer heeft laten kennen dat zijn ondergeschikten ben nu niet meer serieus nemen. vraag is dus vooral: Hoe erg heeft Anja zich misdragen?
Misschien heeft de baas van Ben wel gezegd niet meer te bellen met zijn vrouw Anja, omdat Anja de hele dag door Ben op het werk belt. Dat wordt natuurlijk niet echt gewaardeerd door een baas. Misschien is het verhaal gewoon niet helemaal compleet.
Had duidelijk niet alles gelezen, zie dat dat er ook al staat....
Vind het zelf ook een raar verhaal trouwens. Weet jij hoe Anja aan het mailadres van Cindy is gekomen? Je schrijft dat Cindy gereageerd heeft op het mailtje van Anja. Wat voor soort reactie was dat en is het een idee om ook de reactie van Cindy even aan baas te laten zien.

Juridisch lijkt het mij niet mogen dat een werkgever zijn werknemer verbied om in zijn pauze zijn vrouw te mogen bellen maar hij heeft geen pauze begrijp ik (overigens herken ik dat wel ik had tot afgelopen jan. ook geen pauze tijdens mijn werk) wat het wel logischer maakt dat hij ook niet prive mag bellen. Niet naar zijn tandarts, niet naar zijn moeder en ook niet naar zijn vrouw. De opmerking over dat Anja niet meer te redden zou zijn dat gaat natuurlijk te ver vanuit gaande dat Ben de waarheid hierover vertelde en niet naar Anja toe een beetje overdreef om duidelijk te maken dat ze nu echt door slaat.

Wat jij het beste kan doen doe je nu al. Sta klaar voor je vriendin Anja maar vertel haar ook als je vind dat ze dingen anders aan zou moeten pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven