Geld & Recht alle pijlers

Advies nodig voor een vriendin

02-05-2011 12:43 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn best doen om het zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen

.Mijn vriendin Anja (fictieve namen) is getrouwd met Ben.

Nu is Ben verliefd geworden op Cindy zijn collega .Ben heeft niks gedaan met Cindy en wil voor zijn huwelijk gaan.Nu is Anja mede hierdoor in een depressie geraakt.En heeft in een zwak moment een mail gestuurd naar Cindy.Geen dreigmail maar met de vraag of zij Ben met rust wilt laten.Nu is Ben op het matje geroepen bij zijn locatiehoofd.En die verbieden Anja om ooit nog op Ben zijn werk te komen.Bovendien verbieden ze Ben om ooit nog maar iets over Anja te zeggen.Hij mag Anja niet meer bellen of smsen.

En ze zeggen dat ze juridische stappen tegen Anja willen gaan doen omdat zei die mail heeft verstuurd.En ze hebben letterlijk gezegd tegen Ben dat die voor zijn kind en werk moet gaan,Omdat zijn vrouw toch niet meer te redden is.

Ik vind persoonljk dat de werkgever veel te veel doordraaft in zijn eisen.En kunnen ze dit allemaal eisen.En hoe en wat met die eventuele aangifte tegen mijn vriendin.Goed ik vind het niet zo slim van haar.Maar naar iemand mailen is niet verboden lijkt mij.

Hoop dat jullie je mening willen geven en wat ze eventueel zou kunnen doen.En als je info mist hoor ik dat graag.Bedankt iig voor het lezen.
Als ik dit zo hoor vraag ik me af wat Anja precies in die 'geen dreigmail' heeft gezet. Ik denk dat Anja haar rechtsbijstandverzekering maar even op de hoogte moet brengen en vooral verder maar even niets moet doen.
Hij mag zijn eigen vrouw niet meer bellen en sms-en?
Dit kan niet . Ik weet niet waar Ben werkt, maar geen enkel bedrijf zou zich zo bemoeien met hun werknemers.

Heb je die mail gelezen van Anja? Wat er in stond?
Nee het was een vriendelijk mailtje Cindy heeft er zelf nog terug gemaild.En er is geen kwaad woord gevallen daar ben ik zeker van. miaww daar komt het op neer ja.
Cindy heeft een wat hogere functie zeker?
Niet persoonlijk gelezen maar zei heeft hem wel voorgelezen.
Raar verhaal. Een werkgever kan toch niet eisen dat iemand zijn eigen vrouw niet meer belt en sms-t? En juridische stappen omdat ze een mail heeft gestuurd? Lijkt me stug. Tenzij Anja Cindy heeft bedreigd. Anders is dat locatiehoofd niet helemaal 100% lijkt me.
En hoe weet Anja dat Bens werkgever dit allemaal vindt en heeft gezegd? Van Ben? Of heeft ze persoonlijk een telefoontje/een brief van die werkgever gehad?
Als er eenmalig een mail is verzonden op normale toon, dan kan nergens aangifte van worden gedaan.

Ook mag een organisatie zich niet bemoeien met de privecontacten van hun werknemers.

Kortom, de locatiemanager maakt er een potje van. (Of 1 van de andere hoofdrolspelers is aan het liegen).
De enige aanleiding die ik me voor kan stellen voor deze ogenschijnlijke buitenproportionele reactie is een mail die wat minder subtiel is dan Anja heeft verteld. Hoe dan ook: als de baas daadwerkelijk 'juridische stappen' wil ondernemen, lijkt het me goed als Anja contact opneemt met haar rechtsbijstandsverzekering. Het lijkt me niet aan te raden om nu contact met werkgever of ander personeel te zoeken, noch met haar man op zijn werk. Ik zou haar aanraden zich voorlopig even gedeist te houden.
Wat een ontzettend domme actie zeg. Hij is eerlijk, geeft aan dat hij er niets mee doet en dan toch een mailtje sturen en daar ook nog depressief van raken. Als ik Ben was zou ik een andere baan zoeken, ongeacht of het klopt of niet wat de baas zegt, zo'n verhaal blijft je altijd achtervolgen.
quote:AlettaJacobs schreef op 02 mei 2011 @ 12:58:

Ik zou haar aanraden zich voorlopig even gedeist te houden.Idd, lijkt mij dat ze al genoeg heeft gedaan.
Anja heeft het via Ben.en ik weet zeker dat Anja de waarheid vertelt en Ben ook
wanneer hij in zijn lunchpauze belt of smst is dat zijn zaak, dit is eigen tijd
Hmm dan twijfel ik eerder toch echt sterk aan het verhaal van Ben...
.
Ik zou toch gaan twijfelen aan Anja's verhaal over haar mail. Het lijkt me stug dat een vriendelijk mailtje dit veroorzaakt. Ze heeft de mail voorgelezen zeg je. Waarschijnlijk heeft ze de minder vriendelijke stukjes overgeslagen.
.
.
quote:Pompadoer schreef op 02 mei 2011 @ 13:04:

[...]

Sorry maar daar wordt het toch een beetje ongeloofwaardig. Weet je zeker dat jij (of Anja) niet een beetje aan het overdrijven bent?Of dat dit niet het eerste akkefietje is?
Ok, maar TO, dan zie je toch zelf ook wel in dat dit zwaar belachelijk is? Als iedereen die jij gesproken hebt de waarheid heeft verteld, dan klopt er ergens iets niet.

Je mag als bedrijf je niet bemoeien met het prive leven van je werknemers (niet in de mate waarin dat nu gebeurt) Dat is volgens mij gewoon het antwoord.

Kun je daar iets mee ?

PS sorry, maar als je het over een vrouw hebt is het zij... Zei is als iemand iets gezegd heeft.
Ik geloof er niets van.

Of het moet niet in NL spelen.
Werken ze op een sociaal werkplaats ?

Of is Ben toevallig Obama ? Anders snap ik helemaal niets van dit verhaal.
Ik denk dat ben het heeft verzonnen om van Anja af te komen en met Cindy door te kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven