Geld & Recht alle pijlers

Advies over nooddocumenten

11-07-2011 19:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn paspoort is doordrenkt met olie. Daar kwam ik laat op de middag achter. De gemeente kon me niet vertellen of mijn paspoort nu ongeldig is of niet en gaf me het nummer van de marechaussee. De marechaussee raadt aan om een noodocument aan te vragen bij de gemeente. Die was ondertussen al gesloten. Nu lijkt het mij het verstandigst om morgenvroeg naar de gemeente te gaan en de papieren voor een nooddocument aan te vragen en dan op Schiphol voor het nooddocument te zorgen. Alleen heb ik maar ongeveer 1,5 uur om dat op Schiphol voor elkaar te krijgen, en dan ga ik ervanuit dat de gemeente snel is en de NS meewerkt.

De andere mogelijkheden zijn om heel vroeg naar Schiphol te gaan, maar zonder documenten of om te gokken dat mijn paspoort wel geldig is.

Wat zouden jullie doen, behalve je paspoort niet in de buurt van de keuken te laten komen?
Noodpaspoort kan alleen door de marechaussee worden aangevraagd bij de gemeente. Het is dus niet de bedoeling dat er zelf gebeld wordtmet het piketnummer van de gemeente. Bovendien zal een gemeenteambtenaar ook niet meewerken aan een verzoek van een burger.
"mevrouw, er zit olie op uw paspoort"

"wat, uniformmeneer, heb jij met mijn paspoort gedaan en hoe ga je dat oplossen? Nou!?"
TO, is het gelukt met je beoliede paspoort?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven